Pemuda Umno Selangor nafi dalang gesa Pas keluar pakatan

CG Sponsors




alisha_qistina

Super Active Member
Joined
Jun 27, 2008
Messages
6,407
Reaction score
256
Points
81
SHAH ALAM: Pemuda Umno Selangor menafikan mendalangi tindakan kira-kira 20 individu yang mendakwa pengundi Pas menghantar memorandum mendesak parti itu keluar daripada Pakatan Rakyat (PR).

Ketuanya, Suhaimi Mohd Ghazali, sebaliknya percaya ia adalah percubaan untuk memburukkan imej Umno, sekali gus menimbulkan curiga dan kemarahan penyokong kuat Pas terhadap Umno.

Katanya, Pemuda Umno tahu wujud perpecahan dalam Pas di Selangor kerana ada kumpulan mahu parti itu keluar daripada PR dan ada kumpulan lain mahu ia kekal dalam PR.

"Ini gerakan orang Pas, sama ada atas inisiatif sendiri atau digerakkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) menuntut Pas keluar dari PR.

"Kita lihat ini hanya helah politik mereka kerana apabila mereka nak Pas keluar, kalau berjaya, mereka akan mendakwa ini adalah gerakan mereka dan kalau gagal, mereka akan salahkan Umno," katanya kepada pemberita di sini.

Sementara itu, Ketua Penerangan Pas Selangor, Roslan Shahir Mohd Shahir, berkata Pas Selangor tidak terbabit dalam penganjuran demonstrasi dan penghantaran memorandum bantahan itu.

Katanya, perhimpunan itu tidak disokong Pas Selangor dan kepemimpinan parti tidak tahu menahu mengenai kumpulan itu, serta menafikan parti itu kini mengalami masalah dalaman.

"Kami akan melakukan semakan sama ada mereka benar-benar ahli Pas. Jika mereka ahli Pas, tindakan disiplin akan diambil terhadap mereka kerana melanggar prinsip parti dan saya akan mencadangkan mereka disingkirkan daripada parti," katanya.
 
Sponsored Post

atlantis

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 3, 2008
Messages
35,221
Reaction score
767
Points
161
kalau pas kuar pakatan, dah takde majority. bn akan amek selangor balek.

siapa yg untung, dia la dalang
 

wealthgainer

Legendary Member
Joined
May 20, 2007
Messages
13,976
Reaction score
42
Points
120
kalau pas kuar pakatan, dah takde majority. bn akan amek selangor balek.

siapa yg untung, dia la dalang
Dorang igt sekarang ni rakyat M'sia percaya 100% ngan buletin utama...:eek:
 

azriff

Permanently Banned - , Multiple Accounts Cytokines
Joined
Jul 31, 2008
Messages
4,789
Reaction score
473
Points
46
ini berita untuk budak2 darjah satu anggur laa... :D
 

taufic

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Feb 6, 2008
Messages
14,651
Reaction score
692
Points
161
haiyaa takkan nk mengaku?
"ya betul, kamilah dalangnya"
dengan bangganya
 

zerovirus

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 25, 2009
Messages
182,140
Reaction score
76
Points
1,020
cite kanak-kanak :p
 

andangsmile

Fun Poster
Joined
Sep 28, 2008
Messages
911
Reaction score
14
Points
15
tapi kalau orang kg aku kat jelebu tu yg umno totok tu percaya juga cite camne tu yg aku sedih tu...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register