Pemimpin Menikus Isu Tanah Rizab Surau

CG Sponsors




shane

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,001
Reaction score
208
Points
133
Pemimpin Menikus Isu Tanah Rizab Surau

Ke Mana Pergi Slogan UMNO Juara Rakyat Dan Laungan Rakyat Di Dahulukan Sebenarnya !!

KUANTAN, 8 Feb [6.00 pm] - Mana perginya slogan Juara Rakyat" dan laungan "rakyat didahulukan" seperti yang diperkatakan oleh Perdana Menteri, Najib Razak itu agaknya. Demikian pertanyaan yang diluahkan Dato' Fauzi Abd Rahman kepada Kerajaan Negeri Pahang pimpinan Dato' Seri Adnan Yaakob. "Jika benar rakyat didahulukan kenapa membiarkan rakyat terus marah dan memberontak dengan pembinaan premis dan pencerobohan tapak rizab surau di Taman Atabara. Sudah lebih tiga tahun isu itu diperjuangkan, namun akhirnya puak-puak mereka juga yang diutamakan" kata Dato' Fauzi.

Beliau yang merupakan Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri PKR Pahang amat kecewa dengan apa yang berlaku. Amatlah malang katanya, pihak terbabit membiarkan seorang individu yang dipercayai bergelar Dato' yang ada hubungan rapat dengan UMNO mendirikan premis haram di atas tanah terbabit. "Bukankah tanah itu telah dirizabkan untuk rumah ibadat orang Islam iaitu surau. Kenapa mereka menceroboh dan merompak hak rakyat ini. Kepentingan individu yang lebih diutamakan daripada rakyat terbanyak" tambah Dato' Fauzi lagi. "Bagaimana lagi rakyat mahu percaya dengan cakap-cakap pemimpin UMNO BN selepas ini?. Jelas sekali rakyat diper*****kan dan ditipu dalam isu ini" katanya.

Susulan dari itu isu ini akan diperjelaskan secara terperinci kepada rakyat di seluruh Pahang, betapa rosaknya sistem pentadbiran kerajaan BN yang jelas tidak ambil kisah dengan kroni mereka yang jelas melanggar peraturan dan undang-undang. Sebaliknya, bila rakyat membuat kesalahan seperti ini maka sudah pasti akan dikenakan tindakan yang paling tegas. Isu tanah TOL yang didirikan premis kekal itu melambang keangkuhan dan keegoan beberapa kerat pemimpin UMNO yang gagal untuk mengambilkira sensitiviti rakyat itu sebenarnya.

Kami juga amat terkejut dengan senario ini. Ternyata laungan terbaru "UMNO Juara Rakyat" telah gagal dilaksanakan dalam konteks ini. Malah, kami difahamkan Pengerusi Kawasan Rukun Tetangga (KRT) taman perumahan terbabit iaitu Solomon Ali Rizal adalah bekas calon BN bagi kawasan parlimen Indera Mahkota. Beliau juga dipercayai merupakan Setiausa UMNO Bahagian dan Ahli Majlis MPK (Majlis Perbandaran Kuantan). Maka itu, masakan hal seperti ini gagal ditangani dengan betul?.

Pahang bukan ditadbir oleh pembangkang. Ia masih lagi milik UMNO BN, oleh itu kenapa harus menikus dalam usaha membela nasib rakyat. Tindakan yang jelas sekali menyebabkan rakyat akan terus hilang kepercayaan terhadap BN dalam pilihanraya umum akan datang. Malah kami menjangkakan kerusi parlimen Indera Mahkota yang sekarang ini ditakluki oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR) pasti akan gagal dirampas kembali dengan isu panas ini. Malah kes ini sudah menjadi isu global bila ia disiarkan dalam hampir kesemua media arus perdana di negara kita sekarang ini. Harapan kami agar kes ini dapat diselesaikan dengan segera dan tanah rizab surau itu dapat dikembalikan semula kepada penduduk taman terbabit untuk dibangunkan sebagai kemudahan rakyat dan bukannya untuk tujuan komersial].


http://pahangdaily.blogspot.com/2010/02/edisi-pahang-pemimpin-menikus-isutanah.html
 
Sponsored Post

zack16

Active Member
Joined
Dec 9, 2009
Messages
1,008
Reaction score
7
Points
25
Pemimpin Menikus Isu Tanah Rizab Surau

Ke Mana Pergi Slogan UMNO Juara Rakyat Dan Laungan Rakyat Di Dahulukan Sebenarnya !!

KUANTAN, 8 Feb [6.00 pm] - Mana perginya slogan Juara Rakyat" dan laungan "rakyat didahulukan" seperti yang diperkatakan oleh Perdana Menteri, Najib Razak itu agaknya. Demikian pertanyaan yang diluahkan Dato' Fauzi Abd Rahman kepada Kerajaan Negeri Pahang pimpinan Dato' Seri Adnan Yaakob. "Jika benar rakyat didahulukan kenapa membiarkan rakyat terus marah dan memberontak dengan pembinaan premis dan pencerobohan tapak rizab surau di Taman Atabara. Sudah lebih tiga tahun isu itu diperjuangkan, namun akhirnya puak-puak mereka juga yang diutamakan" kata Dato' Fauzi.

Beliau yang merupakan Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri PKR Pahang amat kecewa dengan apa yang berlaku. Amatlah malang katanya, pihak terbabit membiarkan seorang individu yang dipercayai bergelar Dato' yang ada hubungan rapat dengan UMNO mendirikan premis haram di atas tanah terbabit. "Bukankah tanah itu telah dirizabkan untuk rumah ibadat orang Islam iaitu surau. Kenapa mereka menceroboh dan merompak hak rakyat ini. Kepentingan individu yang lebih diutamakan daripada rakyat terbanyak" tambah Dato' Fauzi lagi. "Bagaimana lagi rakyat mahu percaya dengan cakap-cakap pemimpin UMNO BN selepas ini?. Jelas sekali rakyat diper*****kan dan ditipu dalam isu ini" katanya.

Susulan dari itu isu ini akan diperjelaskan secara terperinci kepada rakyat di seluruh Pahang, betapa rosaknya sistem pentadbiran kerajaan BN yang jelas tidak ambil kisah dengan kroni mereka yang jelas melanggar peraturan dan undang-undang. Sebaliknya, bila rakyat membuat kesalahan seperti ini maka sudah pasti akan dikenakan tindakan yang paling tegas. Isu tanah TOL yang didirikan premis kekal itu melambang keangkuhan dan keegoan beberapa kerat pemimpin UMNO yang gagal untuk mengambilkira sensitiviti rakyat itu sebenarnya.

Kami juga amat terkejut dengan senario ini. Ternyata laungan terbaru "UMNO Juara Rakyat" telah gagal dilaksanakan dalam konteks ini. Malah, kami difahamkan Pengerusi Kawasan Rukun Tetangga (KRT) taman perumahan terbabit iaitu Solomon Ali Rizal adalah bekas calon BN bagi kawasan parlimen Indera Mahkota. Beliau juga dipercayai merupakan Setiausa UMNO Bahagian dan Ahli Majlis MPK (Majlis Perbandaran Kuantan). Maka itu, masakan hal seperti ini gagal ditangani dengan betul?.

Pahang bukan ditadbir oleh pembangkang. Ia masih lagi milik UMNO BN, oleh itu kenapa harus menikus dalam usaha membela nasib rakyat. Tindakan yang jelas sekali menyebabkan rakyat akan terus hilang kepercayaan terhadap BN dalam pilihanraya umum akan datang. Malah kami menjangkakan kerusi parlimen Indera Mahkota yang sekarang ini ditakluki oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR) pasti akan gagal dirampas kembali dengan isu panas ini. Malah kes ini sudah menjadi isu global bila ia disiarkan dalam hampir kesemua media arus perdana di negara kita sekarang ini. Harapan kami agar kes ini dapat diselesaikan dengan segera dan tanah rizab surau itu dapat dikembalikan semula kepada penduduk taman terbabit untuk dibangunkan sebagai kemudahan rakyat dan bukannya untuk tujuan komersial].


http://pahangdaily.blogspot.com/2010/02/edisi-pahang-pemimpin-menikus-isutanah.html
bos tv3 mesti kene warning punya...mlm ni jer brita tu ...esok xda dah...kalau ada pun ckit ja...nkat utusan meloya mesti xkuar...
 

aes

Super Active Member
Joined
Apr 12, 2008
Messages
9,557
Reaction score
19
Points
65
tak pelik .... dah biasa sgt dgn perangai bn
 

jaih

Super Active Member
Joined
Jan 14, 2006
Messages
9,697
Reaction score
308
Points
91
hurmm kat umah aku ker nih.. tanah yg mana satu neh..mmg ada naik satu khemah...siap ngan banner "selamatkan tanah rakyat"...bangunan yg baru naik kat situ ada bangunan kedai..food court style ngan tingkat atas ada futsal.. nanti nak kena riki neh
 

gudboy

Legendary Member
Joined
Dec 24, 2009
Messages
11,539
Reaction score
4
Points
115
mcm nie ka um-no nak pertahankan islam?
lebih pentingkan duniawi sahaja..
memang be end lah tak lama lagi..
 

fido1

Banned
Joined
Oct 25, 2009
Messages
7,268
Reaction score
339
Points
81
ni ape yg aku pk la...sebab aku penah menetap di pahang..alamat ic pun kat sana..fmly pun kat cna..

1:erm..kat kuantan ke?mmg saja diorg wat camtu..nanti ahli parlimen pkr kuantan yg kena...ada sikit point nak jatuhkan ahli parlimen kuantan tu.

2:kalo btol la tanah tu dpt kat dato,selalunya bnda ni ada kena mengena dgn pemerintah atau s****n pahang...kalo kerabat2 ni biasanya dia punya kuasa tinggi lg kat cna..sebab ape?sbb abg aku kawin ngan kerabat..aku tau la mcm mana depa ni..:)

3:ini adalah yg paling penting...mcm mana nak bina surau kalau mb nya








http://www.youtube.com/watch?v=xnujSM-NLeU

mcm org mabuk kan?:))
 
Last edited:

gudboy

Legendary Member
Joined
Dec 24, 2009
Messages
11,539
Reaction score
4
Points
115
aku harap sangat pemimpin berubah..
sedih aku tgk org islam mcm tuh jadi pemimpin..
org yg bukan islam pun tau adab bila jadi pemimpin..
kuasa yg ade membuatkan pemimpin lupa diri..
 

fido1

Banned
Joined
Oct 25, 2009
Messages
7,268
Reaction score
339
Points
81
bump...hehehehehe jgn biarkan ia tenggelam diselubungi puaka
 
Sponsored Post
Top
Log in Register