Pemilik akaun media sosial 'Respati' dicari polis

CG Sponsors




akudotcom

Legendary Member
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
10,605
Reaction score
1,905
Points
201
Pemilik akaun media sosial 'Respati' dicari polis
Pemilik akaun media sosial 'Respati' dicari polis

LAHAD DATU: Pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM) sedang mengesan pemilik akaun Facebook dengan nama 'Respati' yang dipercayai memuat naik kenyataan berbaur penghinaan dan ugutan di laman media sosial itu semalam (Selasa, 12 Januari).

Hantaran yang dimuat naik di akaun 'Respati' itu memaparkannya bersama 46 pengguna Facebook yang lain.


Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) negeri, Datuk Jauteh Dikun, ketika dihubungi berkata, pihak polis sedang mengesan pemilik akaun ini dan kertas siasatan juga telah dibuka.

"Polis kini sedang menjalankan siasatan lanjut bagi mengesan suspek tersebut," katanya.

Dalam hantaran itu, penulisnya bukan sahaja memaki hamun polis, malah mengugut untuk melanggar anggota polis dengan kenderaan dan juga mencadangkan pelbagai jenis senjata untuk digunakan bagi mencabar pasukan keselamatan itu.

Menurut Jauteh, kes disiasat di bawah Seksyen 506 Kanun Keseksaan serta Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 iaitu penggunaan tidak wajar kemudahan rangkaian.

Pengguna media sosial dinasihatkan agar berhati-hati sewaktu mengeluarkan kenyataan atau komen yang boleh menjatuhkan imej, kredibiliti dan maruah seseorang ataupun jabatan.
 
Sponsored Post

TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
287,481
Reaction score
11,965
Points
2,376
Pemilik akaun media sosial 'Respati' dicari polis
Pemilik akaun media sosial 'Respati' dicari polis'Respati' dicari polis

LAHAD DATU: Pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM) sedang mengesan pemilik akaun Facebook dengan nama 'Respati' yang dipercayai memuat naik kenyataan berbaur penghinaan dan ugutan di laman media sosial itu semalam (Selasa, 12 Januari).

Hantaran yang dimuat naik di akaun 'Respati' itu memaparkannya bersama 46 pengguna Facebook yang lain.


Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) negeri, Datuk Jauteh Dikun, ketika dihubungi berkata, pihak polis sedang mengesan pemilik akaun ini dan kertas siasatan juga telah dibuka.

"Polis kini sedang menjalankan siasatan lanjut bagi mengesan suspek tersebut," katanya.

Dalam hantaran itu, penulisnya bukan sahaja memaki hamun polis, malah mengugut untuk melanggar anggota polis dengan kenderaan dan juga mencadangkan pelbagai jenis senjata untuk digunakan bagi mencabar pasukan keselamatan itu.

Menurut Jauteh, kes disiasat di bawah Seksyen 506 Kanun Keseksaan serta Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 iaitu penggunaan tidak wajar kemudahan rangkaian.

Pengguna media sosial dinasihatkan agar berhati-hati sewaktu mengeluarkan kenyataan atau komen yang boleh menjatuhkan imej, kredibiliti dan maruah seseorang ataupun jabatan.

Polis-facebook-respati.png


Cari kat google
Jumpa ni​
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
287,481
Reaction score
11,965
Points
2,376
Kalau ikut bunyi bahasa tu macam indon je
Boleh jadi jugak tu bang
Kat media sosial ni sapa² pun boleh buat status dalam apa juga bahasa
 

TT

CG Super Hardcore Club
Joined
Jan 13, 2009
Messages
154,030
Reaction score
21,129
Points
1,671
Mcm indon. Muka jebeng je tu
 
Sponsored Post
Top
Log in Register