Pemegang Kad Kredit Bakal Mula Bayar Cukai Perkhidmatan

CG Sponsors




alisha_qistina

Super Active Member
Joined
Jun 27, 2008
Messages
6,410
Reaction score
256
Points
81
KUALA LUMPUR, 28 Dis (Bernama) -- Pemegang kad kredit boleh menjangka melihat jumlah cukai perkhidmatan yang patut dibayar dalam penyata mereka secara berasingan, yang mana dikenakan cukai semasa pengeluaran, pada tempoh genap setahunnya, atau semasa diperbaharui.

Persatuan Bank-Bank di Malaysia (ABM) berkata sekiranya kad kredit baru dikeluarkan tahun depan sah bagi satu tahun, cukai perkhidmatan RM50 akan dikenakan pada tarikh ia dikeluarkan.

Bagaimanapun, jika kad baru dikeluarkan bagi tempoh lima tahun, cukai perkhidmatan akan dikenakan pada tarikh pengeluaran dan setiap tarikh genap setahun berikutnya.

Bagi kad sedia ada yang sah untuk lima tahun, cukai perkhidmatan akan dikenakan pada tarikh genap setahun pengeluaran bermula 2010.

Ini kerana cukai perkhidmatan RM50 yang akan dikenakan bagi setiap kad utama dan RM25 ke atas setiap kad tambahan hanya berkuat kuasa pada 1 Jan tahun depan, seperti yang diumumkan dalam Bajet 2010.

Persatuan itu berkata cukai perkhidmatan tersebut tidak terpakai bagi kad-kad lain termasuk kad debit, kad petrol, kad caj, kad kesetiaan dan e-wang seperti "Touch n' Go".
 
Sponsored Post

rockstar

Active+ Member
Joined
Jan 7, 2007
Messages
4,814
Reaction score
33
Points
30
yeah...terbaik....selagi ade lubang charge...kite charge...hehehe:D:D
 

apeng8264

Active+ Member
Joined
Mar 2, 2009
Messages
2,890
Reaction score
0
Points
20
aku ada 3 kad... maknanya rm150 lah.... huhuhuhu.. menyesal pakai kad kredit...
 

anak_jatiperak

Super Active Member
Joined
Sep 5, 2009
Messages
5,360
Reaction score
6
Points
65
Salam....tmn ada 10 kd x ada apa2 da.....jgn mcm tu...
 

riz_network

Super Active Member
Joined
Sep 13, 2009
Messages
6,523
Reaction score
28
Points
75
hahahahahaha nak tak nak bayar je lah hehehehehe
 

miskinenator

Active+ Member
Joined
Nov 3, 2006
Messages
3,040
Reaction score
6
Points
30
nasib.. nasib..

wajarkah guna kad kredit lagi pas ni..

pening2..
 

mint

Super Active Member
Joined
Apr 27, 2009
Messages
5,431
Reaction score
16
Points
65
adoyai...sumer nya kerajaan nak charge...
 

pijoe

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Jun 11, 2008
Messages
13,307
Reaction score
1,227
Points
221
aku dah kena caj dah CC aku bulan ni..... cilanak...ada 3...rm150....hampeh....
 
Sponsored Post
Top
Log in Register