pembaziran vs penderitaan

CG Sponsors




jefri90

Freshie
Joined
Jul 10, 2008
Messages
17
Reaction score
0
Points
3
mereka bahagia...rezeki melimpah-ruah..


http://i1015.photobucket.com/albums/af280/jefri90/securedownload_2-1.jpg




tapi sayangnya..rezeki yang tak dihabiskan itu..dibuang begitu sahaja..persoalannya, kenapa perlu masak sedemikian banyak?







di satu bahagian lain di dunia ini, ada mereka yang sangat memerlukan...














maka, bersyukurlah dengan apa-apa yang kita ada...dan janganlah membazir !



p/s : maaf kalau sudah ada thread sebegini sebelum ini..
 
Sponsored Post

rockstar

Active+ Member
Joined
Jan 7, 2007
Messages
4,814
Reaction score
33
Points
30
aku x sakit ati kt pak arab...tp aku rase sedih ...hiba tgk budak kt bwh tuh...aku ade anak...lg la perasaan aku hiba....sebak....:(:(:(:(
 

kebabom

Super Active Member
Joined
Mar 13, 2007
Messages
8,625
Reaction score
24
Points
65
org arab yg bengong...kalo tgk skrg diorg ni makin menjadi2....club bolasepak byk je diorg nk nk bli, tp anak bangsa n seagama lnsg xpdulik.....ape gune harta byk tp xmembantu org susah......
 

maxpda

Super Active Member
Joined
Jan 15, 2007
Messages
6,904
Reaction score
83
Points
80
peh...:(:)(:)(:)(:)((
kalau bagi kat org yg mmerlukan tu pun ok dah..rugi btul la mmbazir cmtu je.
 

zamreda

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
51
Points
120
klau bagi sebesen besar nasi kat org afrika tu ...mereka mati gak akibat terlampau bnyak makan....
 

ArbiT

Fun Poster
Joined
Jan 15, 2010
Messages
378
Reaction score
7
Points
15
ish ish...sedey tgk owng2 kt afrika yg tk ckup makan..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register