Pemabuk langgar mati rider Foodpanda

CG Sponsors




puyol

CG Top Poster Club
Joined
Jun 28, 2011
Messages
21,630
Reaction score
1,965
Points
201
Credits
0
entah la tn puyol
yg statement saya pasal 'ke nak cepat didakwa bawah s44 APJ, klu tunggu lama sikit, mungkin bakal didakwa dengan s302kk?' tu pun andaian je :D

cuma mcm pelik, less than 24 hours terus didakwa, hmmm
Macam2 andaian sekarang ni. Ada breach dengan Akta CPC ke?
 
Sponsored Post

barzrosz

Active Member
Joined
Oct 14, 2014
Messages
1,041
Reaction score
517
Points
71
Credits
0
entah la tn puyol
yg statement saya pasal 'ke nak cepat didakwa bawah s44 APJ, klu tunggu lama sikit, mungkin bakal didakwa dengan s302kk?' tu pun andaian je :D

cuma mcm pelik, less than 24 hours terus didakwa, hmmm
cepat didakwa
cepat lah dilupakan
macam biasa...skrip yg akan diulang ulang
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jun 3, 2013
Messages
62,517
Reaction score
9,819
Points
1,746
Credits
0
cepat didakwa
cepat lah dilupakan
macam biasa...skrip yg akan diulang ulang
tn barz, mcm geram jugak. sebab kes yg langgar maut pekerja alam flora tu boleh kena didakwa s302kk pada hari ni, walhal berlakunya bebrapa hari sebelum ni

yg ni, pemandu grand livina, mangsa rider foodpanda baru hari ni berlaku jam 1.30 pagi, tetiba dah didakwa dlm kurang dari 24 jam
 

barzrosz

Active Member
Joined
Oct 14, 2014
Messages
1,041
Reaction score
517
Points
71
Credits
0
tn barz, mcm geram jugak. sebab kes yg langgar maut pekerja alam flora tu boleh kena didakwa s302kk pada hari ni, walhal berlakunya bebrapa hari sebelum ni

yg ni, pemandu grand livina, mangsa rider foodpanda baru hari ni berlaku jam 1.30 pagi, tetiba dah didakwa dlm kurang dari 24 jam
hati mana yg tak panas
keluarga arwah lagilah panas
pihak polis pun panas

hamba pun tak boleh nak faham akan kepantasan yg pelik ini
arak dah jadi senjata
arak dah jadi alasan untuk membunuh
kena mohon batalkan cukai arak supaya tak ada alasan lagi utk org politik bermain madah
 

barzrosz

Active Member
Joined
Oct 14, 2014
Messages
1,041
Reaction score
517
Points
71
Credits
0
tn barz, mcm geram jugak. sebab kes yg langgar maut pekerja alam flora tu boleh kena didakwa s302kk pada hari ni, walhal berlakunya bebrapa hari sebelum ni

yg ni, pemandu grand livina, mangsa rider foodpanda baru hari ni berlaku jam 1.30 pagi, tetiba dah didakwa dlm kurang dari 24 jam
CMM
bole ke tak pihak Arwah menyaman pemabuk ni?
saman ganti rugi RM10 juta keatas kematian dan kecuaian
dan saman sekali kerajaan malaysia sebagai sebagai penanggung dan penjamin gantirugi sebabkan kematian akibat org mabuk
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jun 3, 2013
Messages
62,517
Reaction score
9,819
Points
1,746
Credits
0
CMM
bole ke tak pihak Arwah menyaman pemabuk ni?
saman ganti rugi RM10 juta keatas kematian dan kecuaian
dan saman sekali kerajaan malaysia sebagai sebagai penanggung dan penjamin gantirugi sebabkan kematian akibat org mabuk
tn barz, sorry terlepas pandang soalan tn barz. baru perasan hari ni😅

keluarga Arwah boleh saman sivil pemabuk ni utk tuntut pampasan gantirugi dsb
cuma kerajaan Malaysia rasanya tak perlu dimasukkan sebagai defendan kedua. memadai dengan tertuduh sahaja :)

yg ralatnya, keluarga arwah ni tgh diorang dlm keadaan bersedih, diorang juga kena keluarkan duit dari poket diorang dulu utk saman sivil pemabuk ni


tu yg saya sebut, harapnya dlm pindaan undang undang nanti, dimasukkan seksyen tambahan, iaitu pesalah perlu bayar pampasan juga pada keluarga arwah selain menerima hukuman yg setimpal daripada Mahkamah
 

barzrosz

Active Member
Joined
Oct 14, 2014
Messages
1,041
Reaction score
517
Points
71
Credits
0
tn barz, sorry terlepas pandang soalan tn barz. baru perasan hari ni😅

keluarga Arwah boleh saman sivil pemabuk ni utk tuntut pampasan gantirugi dsb
cuma kerajaan Malaysia rasanya tak perlu dimasukkan sebagai defendan kedua. memadai dengan tertuduh sahaja :)

yg ralatnya, keluarga arwah ni tgh diorang dlm keadaan bersedih, diorang juga kena keluarkan duit dari poket diorang dulu utk saman sivil pemabuk ni


tu yg saya sebut, harapnya dlm pindaan undang undang nanti, dimasukkan seksyen tambahan, iaitu pesalah perlu bayar pampasan juga pada keluarga arwah selain menerima hukuman yg setimpal daripada Mahkamah
terima kasih CMM
moga ada lawyer yg boleh tolong keluarga arwah
sebb pampasan atau diat ini hak keluarga arwah
dan ta'zir itu hak kerajaan
dan jadi kewajiban untuk golongan berkemampuan utk bantu keluarga arwah
dlm hal ini sebaiknya dibantu utk dapatkan hak diat
 

pemain

Active+ Member
Joined
Jul 10, 2008
Messages
2,522
Reaction score
364
Points
51
Credits
0
tn barz, sorry terlepas pandang soalan tn barz. baru perasan hari ni😅

keluarga Arwah boleh saman sivil pemabuk ni utk tuntut pampasan gantirugi dsb
cuma kerajaan Malaysia rasanya tak perlu dimasukkan sebagai defendan kedua. memadai dengan tertuduh sahaja :)

yg ralatnya, keluarga arwah ni tgh diorang dlm keadaan bersedih, diorang juga kena keluarkan duit dari poket diorang dulu utk saman sivil pemabuk ni


tu yg saya sebut, harapnya dlm pindaan undang undang nanti, dimasukkan seksyen tambahan, iaitu pesalah perlu bayar pampasan juga pada keluarga arwah selain menerima hukuman yg setimpal daripada Mahkamah
mungkina ada group laywer muslim boleh membantu keluarga2 mangsa kaki mabuk ini dalam kes saman ini.
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster Of Month
Joined
Mar 15, 2010
Messages
279,131
Reaction score
11,347
Points
2,376
Credits
0
FB_IMG_1591063346632.jpg


Kisah Kak Kiah 😔
 
Sponsored Post
Top
Log in Register