Pemabuk langgar mati rider Foodpanda

CG Sponsors




adamrao

Active Member
Joined
Mar 1, 2017
Messages
1,487
Reaction score
151
Points
43
kalo dia nie kena hukum gantung aku berani bet untuk bayar cg untuk jadi ahli.. aku gerenti jamin dia terlepas.. polisi dan mahkamah xkan kacau tuan besar..
 
Sponsored Post

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jun 3, 2013
Messages
62,517
Reaction score
9,819
Points
1,746
Wow. Apa kriteria untuk kena 302 ye CMM?
memang cina buncit ni saja2 langgar ke?
kalo dia nie kena hukum gantung aku berani bet untuk bayar cg untuk jadi ahli.. aku gerenti jamin dia terlepas.. polisi dan mahkamah xkan kacau tuan besar..
tn lautjernih, tn kopirait, tn adamrao yg semuanya saya hormati, takdenya s302kk

rasanya confirm dah dia ni didakwa bawah seksyen 44APJ. allahu, mmg @@%*&##
pagi tadi jam 1.30 pagi langgar, hari ni terus didakwa bawah seksyen 44 APJ
tak guna betul, aduuh lah
 

kopirait

CG Top Poster Club
Joined
Apr 18, 2010
Messages
34,356
Reaction score
1,922
Points
206
tn lautjernih, tn kopirait, tn adamrao yg semuanya saya hormati, takdenya s302kk

rasanya confirm dah dia ni didakwa bawah seksyen 44APJ. allahu, mmg @@%*&##
pagi tadi jam 1.30 pagi langgar, hari ni terus didakwa bawah seksyen 44 APJ
tak guna betul, aduuh lah
Kenapa berbeza-beza pendakwaan?
Cina buncit ni siap tunjuk isyaraat good seolah-olah berpuas hati dapat membunuh.
 

GamezStar

CG Top Poster Club
Joined
Jul 1, 2008
Messages
28,175
Reaction score
872
Points
171
Lelaki didakwa memandu dalam keadaan mabuk sebabkan kematian
Jun 1, 2020 5:09 pm


KUALA LUMPUR, 1 JUN: Seorang pembantu kedai aksesori kereta yang videonya tular di media sosial apabila merempuh seorang penghantar makanan awal pagi ini dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini atas pertuduhan memandu dalam keadaan mabuk sehingga menyebabkan kematian.
Khor Yong Zhang, 21, bagaimanapun mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan terhadapnya dibacakan jurubahasa di hadapan Majistret Puteri Nursheila Rahimi.
Dia didakwa memandu sebuah kenderaan jenis Nissan Grand Livina di bawah pengaruh alkohol melebihi had yang dibenarkan iaitu 161 mg sehingga menyebabkan kematian seorang penunggang motosikal Mohamed Zaili Mohamed, 44, di Lebuhraya Sultan Iskandar ke arah Jalan Tun Razak di sini, pada 1.30 pagi tadi.
Dia yang memakai baju-T merah didakwa mengikut Seksyen 44(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 yang memperuntukkan hukuman denda minimum RM8,000 dan maksimum RM20,000 serta penjara tidak kurang tiga tahun dan tidak melebihi 10 tahun, jika sabit kesalahan.
Terdahulu, Pegawai Pendakwa Insp Abdullah Khazali menawarkan jaminan RM10,000 dengan seorang penjamin kerana mangsa dalam kejadian itu diseret tiga meter dan maut di tempat kejadian.
Tertuduh yang diwakili peguam Khairul Amin Abdullah memohon jaminan minimum dengan alasan anak guamnya masih muda dan bukan berasal daripada keluarga yang berada.
Mahkamah membenarkan tertuduh diikat jamin RM6,000 dengan seorang penjamin serta lesen memandu digantung sehingga kes selesai.
Mahkamah menetapkan 1 Julai untuk sebutan semula kes.
Pagi ini media melaporkan pemandu mabuk merempuh seorang penunggang motosikal sehingga maut ketika dalam perjalanan pulang selepas menghantar makanan yang dijual isterinya di Lebuhraya Sultan Iskandar, di sini, awal pagi tadi.
– BERNAMA

ada dua suspek yg berbeza ke ??? atas ni da kene ikat jamin
 

puyol

CG Top Poster Club
Joined
Jun 28, 2011
Messages
21,630
Reaction score
1,965
Points
201
tn lautjernih, tn kopirait, tn adamrao yg semuanya saya hormati, takdenya s302kk

rasanya confirm dah dia ni didakwa bawah seksyen 44APJ. allahu, mmg @@%*&##
pagi tadi jam 1.30 pagi langgar, hari ni terus didakwa bawah seksyen 44 APJ
tak guna betul, aduuh lah
AG tak tolong ke?
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jun 3, 2013
Messages
62,517
Reaction score
9,819
Points
1,746
Kenapa cepat sangat masuk Mahkamah? Pelik betul. Patutnya reman dulu kan.
kan tn puyol
kenapa mcm tergesa gesa sangat

ke nak cepat didakwa bawah s44 APJ, klu tunggu lama sikit, mungkin bakal didakwa dengan s302kk?
ke mcmana
 

puyol

CG Top Poster Club
Joined
Jun 28, 2011
Messages
21,630
Reaction score
1,965
Points
201
kan tn puyol
kenapa mcm tergesa gesa sangat

ke nak cepat didakwa bawah s44 APJ, klu tunggu lama sikit, mungkin bakal didakwa dengan s302kk?
ke mcmana
Itulah macam cepat sangat. Kabel besar kot.
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jun 3, 2013
Messages
62,517
Reaction score
9,819
Points
1,746
Itulah macam cepat sangat. Kabel besar kot.
entah la tn puyol
yg statement saya pasal 'ke nak cepat didakwa bawah s44 APJ, klu tunggu lama sikit, mungkin bakal didakwa dengan s302kk?' tu pun andaian je :D

cuma mcm pelik, less than 24 hours terus didakwa, hmmm
 
Sponsored Post
Top
Log in Register