Pemabuk langgar mati rider Foodpanda

CG Sponsors




Latest Threads General Chat

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jun 3, 2013
Messages
62,517
Reaction score
9,819
Points
1,746
sebab dia tunjuk isyarat good ke masa dia seret motosikal mangsa?
maknanya dia berpuas hati dapat bunuh rider foodpanda tu mek.
tn kopirait, ada kemungkinan dia bakal didakwa bawah seksyen 302kk basically sebab dia langgar maut mangsa..
 
Sponsored Post

dloanman

Legendary Member
Joined
Apr 15, 2012
Messages
19,038
Reaction score
1,445
Points
206
tn dloanman, perlu kerjasama PBT juga berkenaan lesen arak tu, pastu disiplinkan pusat pusat hiburan dibuka sehingga time tertentu je
agreed, but sometimes gettin' these so-called people in power to act accordingly takes a friggin' long time, hence the need to use brutality sometimes is most convenient during these tried times...

in less than 2 weeks, we get over 4 to 5 news on drunks mowing others to death! this calls for AGGRESIVE ACTION and not just talk.

ahm gettin' fumed just by readin' the news on these drunk drivers...
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jun 3, 2013
Messages
62,517
Reaction score
9,819
Points
1,746
1590999301396.png


Pemandu mabuk rempuh penunggang motosikal hingga maut ditahan
Bernama
Diterbitkan Hari ini 1:28 pm




Pemandu mabuk yang merempuh seorang penunggang motosikal sehingga maut ketika dalam perjalanan pulang selepas menghantar makanan yang dijual isterinya di Lebuhraya Sultan Iskandar, di Kuala Lumpur, awal pagi ini ditahan di Balai Polis Trafik Tun H.S Lee.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Seri Mazlan Lazim berkata hasil ujian saringan menggunakan mesin evedential breath analyzer mendapati nafas suspek mengandungi alkohol melebihi had.

Beliau berkata suspek akan direman untuk siasatan dan kes disiasat mengikut Seksyen 44 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 yang membawa hukuman penjara antara tiga tahun hingga 10 tahun dan denda antara RM8,000 dan RM20,000, jika sabit kesalahan.

“Polis memandang serius isu pemandu mabuk yang membahayakan nyawa pengguna jalan raya yang lain. Bagi membanteras isu ini, polis akan menjalankan lebih banyak operasi.

“Selain itu, orang ramai juga dinasihat supaya lebih bertanggungjawab dan tidak mementingkan diri dengan cara mengelakkan diri daripada memandu kenderaan jika mabuk,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Mazlan berkata orang ramai yang mempunyai pertanyaan atau maklumat boleh menghubungi Balai Polis Trafik Jalan Tun H.S Lee di talian 03-20719999 atau Hotline Polis Kuala Lumpur di talian 03-21159999 atau balai polis berhampiran.

Dalam kejadian pada kira-kira 1.30 pagi ini, Mohamed Zaili Mohamed, 44, yang dalam perjalanan pulang selepas menghantar makanan yang dijual isterinya, maut apabila motosikalnya dirempuh sebuah kereta, dipercayai dipandu lelaki mabuk di Lebuhraya Sultan Iskandar menghala ibu negara.
- Bernama

 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jun 3, 2013
Messages
62,517
Reaction score
9,819
Points
1,746
jap, accident berlaku pada pagi ni, pakai terus didakwa ke
bukan ke sepatutnya kena reman dulu kan
dah la ni langgar maut

Harian metro dan FMT lapor berita kata didakwa bawah seksyen 44 APJ, manakala Malaysiakini lapor berita suspek direman
mana satu berita betul


melaporkan berita tertuduh didakwa



manakala yg dibawah ni melaporkan berita suspek direman



 

kopirait

CG Top Poster Club
Joined
Apr 18, 2010
Messages
34,410
Reaction score
1,928
Points
206
View attachment 243538

Pemandu mabuk rempuh penunggang motosikal hingga maut ditahan
Bernama
Diterbitkan Hari ini 1:28 pm




Pemandu mabuk yang merempuh seorang penunggang motosikal sehingga maut ketika dalam perjalanan pulang selepas menghantar makanan yang dijual isterinya di Lebuhraya Sultan Iskandar, di Kuala Lumpur, awal pagi ini ditahan di Balai Polis Trafik Tun H.S Lee.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Seri Mazlan Lazim berkata hasil ujian saringan menggunakan mesin evedential breath analyzer mendapati nafas suspek mengandungi alkohol melebihi had.

Beliau berkata suspek akan direman untuk siasatan dan kes disiasat mengikut Seksyen 44 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 yang membawa hukuman penjara antara tiga tahun hingga 10 tahun dan denda antara RM8,000 dan RM20,000, jika sabit kesalahan.

“Polis memandang serius isu pemandu mabuk yang membahayakan nyawa pengguna jalan raya yang lain. Bagi membanteras isu ini, polis akan menjalankan lebih banyak operasi.

“Selain itu, orang ramai juga dinasihat supaya lebih bertanggungjawab dan tidak mementingkan diri dengan cara mengelakkan diri daripada memandu kenderaan jika mabuk,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Mazlan berkata orang ramai yang mempunyai pertanyaan atau maklumat boleh menghubungi Balai Polis Trafik Jalan Tun H.S Lee di talian 03-20719999 atau Hotline Polis Kuala Lumpur di talian 03-21159999 atau balai polis berhampiran.

Dalam kejadian pada kira-kira 1.30 pagi ini, Mohamed Zaili Mohamed, 44, yang dalam perjalanan pulang selepas menghantar makanan yang dijual isterinya, maut apabila motosikalnya dirempuh sebuah kereta, dipercayai dipandu lelaki mabuk di Lebuhraya Sultan Iskandar menghala ibu negara.
- Bernama

ini bukan tahap membahayakan.
dah kategori meragut nyawa pengguna jalan raya yang lain dah pun tuan polis.
 

ViperX

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
4,268
Reaction score
480
Points
41
xpasal2 nanti jd mcm USA
 

cropok

Active Member
Joined
Mar 30, 2018
Messages
1,374
Reaction score
330
Points
41
benda2 memabukkan n mengkhayalkan patut diharamkan n x diberi lesen utk dijual pd org.mcm ganja,syabu,ketum knp diharamkan tp arak x plak sdgkan kesan dia sama je..
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jun 3, 2013
Messages
62,517
Reaction score
9,819
Points
1,746
benda2 memabukkan n mengkhayalkan patut diharamkan n x diberi lesen utk dijual pd org.mcm ganja,syabu,ketum knp diharamkan tp arak x plak sdgkan kesan dia sama je..
kan
minum sesuatu yg mabuk melebihi had, tu dah mengganggu kewarasan minda
pastu gi bawak kenderaan sehingga menyebabkan kemalangan maut
tu mmg saja cari pasal
chain of causation tak terganggu

sama mcm consume dadah melangkaui undang undang
yg mana. kewarasan minda dah hilang
kemudiannya terlibat dlm satu tindakan yg mana menyebabkan berlaku pembunuhan
chain of causation takde terganggu

nice tn cropok :)
 

cropok

Active Member
Joined
Mar 30, 2018
Messages
1,374
Reaction score
330
Points
41
kan
minum sesuatu yg mabuk melebihi had, tu dah mengganggu kewarasan minda
pastu gi bawak kenderaan sehingga menyebabkan kemalangan maut
tu mmg saja cari pasal
chain of causation tak terganggu

sama mcm consume dadah melangkaui undang undang
yg mana. kewarasan minda dah hilang
kemudiannya terlibat dlm satu tindakan yg mana menyebabkan berlaku pembunuhan
chain of causation takde terganggu

nice tn cropok :)
kesan akhir dia tetap sama x kisah dadah atau arak kan.klu x silap Allah turunkan hukum pengharaman arak ni lepas dlm zaman nabi ada sahabat solat salah baca ayat quran,perkataan tu jadi maksud lain..klu x silap..walhal depa hafal ayat quran..Allah nk tunjuk benda2 memabukkan ni jdkan daya pemikiran kita x normal walaupon kita ni waras sejak azali.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register