Pelik tp Benar!!Penangan Teh bunga PakLonG....

CG Sponsors




mohdnor

Active Member
Joined
Sep 11, 2008
Messages
2,100
Reaction score
73
Points
30
dia buh ganja ke? keke... gurau je bro.

tp dulu aku pernah ada kwn india, dia ckp kari india nak kasi sedap dan ketagih kasi letak daun ganja dlm tu :)) ntah betul ke tak
campur biji kas kas je
memang bertambah sedap
 
Sponsored Post

TT

CG Super Hardcore Club
Joined
Jan 13, 2009
Messages
151,278
Reaction score
20,824
Points
1,661
teh die campur madu. tu yg lebah dtg
 

TT

CG Super Hardcore Club
Joined
Jan 13, 2009
Messages
151,278
Reaction score
20,824
Points
1,661
Pelanggan sudah biasa air bercampur lebah


Teh Bunga Beratur yang menjadi tarikan pelanggan sehingga sanggup beratur panjang seawal 3 petang hingga 7 malam di bazar Ramadan Stadium Darul Aman. FOTO Zuliaty Zulkiffli

TEH Bunga Beratur di bazar Ramadan Stadium Darulaman, Alor Setar bukan saja menjadi tumpuan pengunjung setiap tahun malah ramuannya yang dicampur madu menyebabkan gerainya turut didatangi ratusan lebah.

Pemilik gerai, Zaidi Zainol Abidin, 50, berkata, disebabkan penggunaan madu yang banyak, lebah datang ke gerainya hingga menjadi tarikan pelanggan datang ke situ.

Katanya, dengan bantuan empat pekerjanya, mereka bukan saja sudah lali disengat lebah malah sudah tidak hairan dengan kehadiran serangga itu yang dianggap sebagai rezeki.

"Ada juga lebah yang masuk ke dalam minuman ini tetapi ia tidak membahayakan kesihatan malah pelanggan sudah biasa membawa pulang air minuman teh bunga dengan percuma lebah.

"Bila sampai di rumah, mereka akan tapis dan buang lebah itu sebelum minum malah air teh bunga ini dijual ini tidak mahal cuma berharga RM2 sebungkus," katanya ketika ditemui di bazar Ramadan di sini hari ini.

Menurutnya, antara keistimewaan air teh bunga yang dihasilkannya adalah lebihan madu yang digunakan selain ramuan lain ciptaan sendiri sehingga menarik minat pelanggannya.

Dia berkata, setiap hari dia akan menghasilkan sekurang-kurangnya 20 hingga 25 tong air teh bunga dan dijual sekitar 3 petang hingga 7 malam.

"Dalam sehari boleh la dapat dalam RM800 hingga RM900 tetapi bergantung pada pelanggan yang datang.

"Tetapi Alhamdulillah, setiap hari air teh bunga ini habis malah ramai dalam kalangan mereka yang datang adalah pelanggan tetap saya.

"Saya hanya menjalankan perniagaan air teh bunga ini pada bulan Ramadan dan kalau nak rasa lagi, kena tunggu bulan puasa tahun depan pulak la," katanya.


http://www.hmetro.com.my/mutakhir/2017/06/235584/dah-lali-disengat-lebah-metrotv
 

antarakasih

Super Active Member
Joined
Jun 4, 2014
Messages
6,313
Reaction score
63
Points
70
Pelanggan sudah biasa air bercampur lebah


Teh Bunga Beratur yang menjadi tarikan pelanggan sehingga sanggup beratur panjang seawal 3 petang hingga 7 malam di bazar Ramadan Stadium Darul Aman. FOTO Zuliaty Zulkiffli

TEH Bunga Beratur di bazar Ramadan Stadium Darulaman, Alor Setar bukan saja menjadi tumpuan pengunjung setiap tahun malah ramuannya yang dicampur madu menyebabkan gerainya turut didatangi ratusan lebah.

Pemilik gerai, Zaidi Zainol Abidin, 50, berkata, disebabkan penggunaan madu yang banyak, lebah datang ke gerainya hingga menjadi tarikan pelanggan datang ke situ.

Katanya, dengan bantuan empat pekerjanya, mereka bukan saja sudah lali disengat lebah malah sudah tidak hairan dengan kehadiran serangga itu yang dianggap sebagai rezeki.

"Ada juga lebah yang masuk ke dalam minuman ini tetapi ia tidak membahayakan kesihatan malah pelanggan sudah biasa membawa pulang air minuman teh bunga dengan percuma lebah.

"Bila sampai di rumah, mereka akan tapis dan buang lebah itu sebelum minum malah air teh bunga ini dijual ini tidak mahal cuma berharga RM2 sebungkus," katanya ketika ditemui di bazar Ramadan di sini hari ini.

Menurutnya, antara keistimewaan air teh bunga yang dihasilkannya adalah lebihan madu yang digunakan selain ramuan lain ciptaan sendiri sehingga menarik minat pelanggannya.

Dia berkata, setiap hari dia akan menghasilkan sekurang-kurangnya 20 hingga 25 tong air teh bunga dan dijual sekitar 3 petang hingga 7 malam.

"Dalam sehari boleh la dapat dalam RM800 hingga RM900 tetapi bergantung pada pelanggan yang datang.

"Tetapi Alhamdulillah, setiap hari air teh bunga ini habis malah ramai dalam kalangan mereka yang datang adalah pelanggan tetap saya.

"Saya hanya menjalankan perniagaan air teh bunga ini pada bulan Ramadan dan kalau nak rasa lagi, kena tunggu bulan puasa tahun depan pulak la," katanya.


http://www.hmetro.com.my/mutakhir/2017/06/235584/dah-lali-disengat-lebah-metrotv

dulu pernah beli tapi kat tempat lain lah,,
dalam hati kata,,eeeew apehal la ada sekali lebah dalam ni,,
xpasal2 minum sikit je :eek:

rupa2 nya itulah keasliannya sebab ada madu..
dan x mudaratkan xpela mcm tu,,

nnti lepas ni cari teh bunga,,kalau xde lebah,
cari lebah masukkan sebagai penambah perisa :eek:
 

puyol

CG Top Poster Club
Joined
Jun 28, 2011
Messages
20,898
Reaction score
1,793
Points
201


Ada lagi ka tahun ni?
 

jaih

Super Active Member
Joined
Jan 14, 2006
Messages
9,643
Reaction score
276
Points
91
try wat sendiri aritu...mmg lain laa rasa dia bila buh madu kalau nak banding ngan gula..
 

dausbiz

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Apr 27, 2015
Messages
51,201
Reaction score
1,537
Points
596
ada lagi ka tahun nie

rasa macam nak pi try
 
Sponsored Post
Top
Log in Register