BTC USD 54,497.4 Gold USD 1,792.60
Time now: Jun 1, 12:00 AM

pelajar kreatif

RyomaKun

Active+ Member
Messages
4,329
Joined
Jun 5, 2008
Messages
4,329
Reaction score
6
Points
25
Dalam kelas, matapelajaran Matematik Permulaan, cikgu tadika bertanyakan soalan..

"Ada 3 ekor burung di atas pokok..

Seekor ditembak pemburu, berapa ekor lagi baki yg tinggal di atas pokok?"

Adik Mat angkat tangan dan jawab, "Kosong cikgu".

"Kenapa kosong Mat?" tanya cikgu.

"Sebab 2 ekor lagi tu mesti laa terbang lari cikgu."

"hmm salah tu Mat! Jawapan yg betul tentulah 2, 3 tolak 1 sama dengan 2..

Tapi cikgu suka cara kamu berfikir"..kreatif' ..tambah cikgu tu lagi

Ketika waktu rehat, Cikgu belanja Adik Mat makan aiskrim. Sambil menikmati aiskrim yg dihadiahkan oleh Cikgu nya itu, Adik Mat tetiba bertanya, ..

"Cikgu.., ada 3 orang perempuan makan aiskrim. Satu tu makan dgn style telan semua sekaligus, satu lagi gigit sikit2, dan satu lagi jilat keliling dulu dan kulum aiskrim sampai habis. Cuma satu je antara tiga tu yang dah kawin, yang mana satu cikgu?"..

Tergamam cikgu dengan soalan Adik Mat. tapi cuba berlagak neutral cikgu pun jawab, "Yang jilat keliling dulu dan kulum aiskrim sampai habis tu la kot.."..

"Salah cikgu.., yang ade pakai cincin laa yang dah kahwin... Tapi takpe, saya suka cara cikgu berfikir".. kreatif..

hehehe... mat mat:eek::eek:
 
Sponsored Post

xalimx

Super Active Member
Messages
6,921
Joined
Sep 14, 2006
Messages
6,921
Reaction score
61
Points
70
kreatif tol cikgu tu..haha :)):))
 

ezis2u

Super Active Member
Messages
9,747
Joined
Aug 1, 2008
Messages
9,747
Reaction score
22
Points
75
aku suker cara kedua2nyer menjawab kreatif...
:eek::)):eek::)):eek::))
 

timah_mude

Fun Poster
Messages
916
Joined
Sep 22, 2008
Messages
916
Reaction score
121
Points
23
budak ni terlalu kretif

penah jumpa CD mak bapak dia kot

hahahahaha
 

timah_mude

Fun Poster
Messages
916
Joined
Sep 22, 2008
Messages
916
Reaction score
121
Points
23
budak ni terlalu kretif

penah jumpa CD mak bapak dia kot

hahahahaha
 

Mrsham

Active+ Member
Messages
3,720
Paid Membership
Joined
Jul 10, 2007
Messages
3,720
Reaction score
104
Points
43
mcm penah kubaca citer ni.... tunggu pakar astrok masuk laa kot...
 

Rizza

Active+ Member
Messages
2,560
Joined
Jul 11, 2008
Messages
2,560
Reaction score
7
Points
25
ye btul la tu
ade sedikit gubahan
tp aku suke cerite ni
kreatif
 

eidod

Active Member
Messages
1,364
Joined
Apr 4, 2007
Messages
1,364
Reaction score
5
Points
25
haha..
cara2 anak murid nak ngayat cikgu pompuan....
bebudak skng pon dah pandai ek....:D:D:D



:)cgrock:)cgrock:)cgrock
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register