Pekerja Tol: mari brainstorm untuk bantu diorang

CG Sponsors




satLover

Fun Poster
Joined
Jan 30, 2012
Messages
459
Reaction score
100
Points
28
Ok, syukur sesangat, sebba lepas GE13 ni, minyak turun, harga keter turun dan tol mansuh. Syukur sesangat dan doaku menjadi realiti le hendaknya..Amin

tapi ada satu permasalahan yg aku nampak sikit kat sini, iaitu pekerja2 yg terlibat dengan konsesi ni. sepanjang TOL PLUS saja entah berapa ribu staff termasuklah staf2 maintenance dan pencuci dan kerja booth tol. Belum masuk tol2 lain lagi.

So, aku bukak thread ni untuk bincangkan camne yang kita boleh tolong diroang nanti sekiranya tol di mansuhkan. sebab selama ni diorang di bayar (sebahagian darinya) duit di ambil dari tol yg kita bayar tu.

ataupun diorang ni semua kerja kontrak je dan bukan kerja permanenent?

cadangan pertama aku, untuk staf yg kerja mencuci:

1) setiap R&R tu tandasnya berbayar mcm tandas2 yg ada kat bandar2 tu.
2) masuk R&R ada parking fee ikut jam. (1 jam 60 sen ke)

ada cadangan lain nak bantu diorang ni?

tapi tetap aku nak mansuh tol jugak. kalau takde cara nak bantu diorang, tu kira rezeki masiong2 lah kan... :)cgrock:)cgrock
 
Sponsored Post

zulutravel

Active Member
Joined
Jun 18, 2012
Messages
1,149
Reaction score
1
Points
25
kalau tol dimansuhkan, x bermaksud tiada peruntukan untuk maintenance..

walaupun tiada kutipan tol, tapi kerajaan akan tanggung kos penyelenggaraan itu semua. x payah risau..
 

dominator

Active Member
Joined
Aug 24, 2009
Messages
2,049
Reaction score
42
Points
30
orang lain pon nak cari makan jugak.... memang rezki masing2
 

nonoo1

Super Active Member
Joined
Oct 24, 2010
Messages
5,853
Reaction score
323
Points
91
camni la tt.. turun harga petrol tak bermakna gaji attendent pam turun jugak
 

zulfa

Fun Poster
Joined
Apr 8, 2010
Messages
507
Reaction score
0
Points
10
Ok, syukur sesangat, sebba lepas GE13 ni, minyak turun, harga keter turun dan tol mansuh. Syukur sesangat dan doaku menjadi realiti le hendaknya..Amin

tapi ada satu permasalahan yg aku nampak sikit kat sini, iaitu pekerja2 yg terlibat dengan konsesi ni. sepanjang TOL PLUS saja entah berapa ribu staff termasuklah staf2 maintenance dan pencuci dan kerja booth tol. Belum masuk tol2 lain lagi.

So, aku bukak thread ni untuk bincangkan camne yang kita boleh tolong diroang nanti sekiranya tol di mansuhkan. sebab selama ni diorang di bayar (sebahagian darinya) duit di ambil dari tol yg kita bayar tu.

ataupun diorang ni semua kerja kontrak je dan bukan kerja permanenent?

cadangan pertama aku, untuk staf yg kerja mencuci:

1) setiap R&R tu tandasnya berbayar mcm tandas2 yg ada kat bandar2 tu.
2) masuk R&R ada parking fee ikut jam. (1 jam 60 sen ke)

ada cadangan lain nak bantu diorang ni?

tapi tetap aku nak mansuh tol jugak. kalau takde cara nak bantu diorang, tu kira rezeki masiong2 lah kan... :)cgrock:)cgrock
yang keje aes lak bang, cane ek? sian lak diorang..:">
 

satLover

Fun Poster
Joined
Jan 30, 2012
Messages
459
Reaction score
100
Points
28
kalau tol dimansuhkan, x bermaksud tiada peruntukan untuk maintenance..

walaupun tiada kutipan tol, tapi kerajaan akan tanggung kos penyelenggaraan itu semua. x payah risau..
walaupun aku juga berharap begitu, tapi aku rasa mungkin tak kut. sebab kos aintenance agak tinggi, tambah2 jika R&R dan hentian sebelah yg ada sekarang ni jumlah sebanyak yg ada sekarang.

cth paling mudah r&R di jalan2 negeri (persekutuan)atau 'jalan dalam' yg ada sekarang.(Kuala kangsar-Kelantan punya R&R di jalan dalam) Tgk r&R nya punya kualiti.
 

Sengkuang13

Active Member
Joined
Jun 23, 2011
Messages
1,276
Reaction score
1
Points
25
cakap senang..nk bjuat..nnti jd cam kerajaan sebelum nie..knon2 nk kasi apa..tiada yuran pengajian ke apa..budak2 UNISEL bawah kerajaan negeri selangor tue..still je kena buat loan..haha..pakatan sama BN sama je..sembang je lebih..aku cuma harap sapa yang menang nnti..berubah lah..sebelum nikmat anda ditarik..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register