BTC USD 56,923.4 Gold USD 1,788.71
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Peja dibayar gaji notis sebulan RM27,000 sbg penasihat Muhyiddin 11 hari-m/s 7

akecema

CG Top Poster Club
Messages
23,878
Paid Membership
Joined
Jan 26, 2007
Messages
23,878
Reaction score
3,012
Points
206
Timbalan Presiden Bersatu itu bagaimanapun rasa sedikit terkilan kerana tidak diberi ruang menjelaskan perkara sebenar.

Peja pulang ‘gaji RM27,000’, serah ke tabung Covid-19​





September 19, 2021 10:30 AM


Faizal-Azumu-Peja-030921-3.jpg


Ahmad Faizal Azumu berkata beliau tidak berkecil hati dan marah dengan pihak yang mempersoalkan pendapatannya itu.

PETALING JAYA: Menteri Belia dan Sukan Ahmad Faizal Azumu berjanji akan memulangkan semula gaji penuh sebulan berjumlah RM27,227, termasuk bayaran pro rata 11 hari yang diterimanya ketika bertugas sebagai penasihat bekas Perdana Menteri Muhyiddin Yassin.

Timbalan Presiden Bersatu itu bagaimanapun rasa sedikit terkilan kerana tidak diberi ruang menjelaskan perkara sebenar iaitu hasratnya menyumbangkan gaji yang diterimanya itu kepada tabung bencana Covid-19.

Katanya, beliau tidak berkecil hati dan marah dengan pihak yang mempersoalkan pendapatannya itu, malah beliau bersetuju perkara itu dibangkitkan di Parlimen minggu lalu demi memastikan ketelusan urus tadbir kerajaan.

“Saya bersetuju dengan mereka, kerana saya belum berikan perkhidmatan yang banyak lagi, tetapi menerima pula gaji RM27,000 campur lagi pro rata, mungkin lebih lagi.



“Saya berhasrat memulangkan keseluruhan penerimaan itu kepada tabung Covid-19. Minta maaf, kepada semua yang mengata saya itu, saya ampunkan. Andai saya tersilap cakap, saya mohon ampun,” katanya menurut laporan Utusan Malaysia.

Minggu lalu, Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob dilaporkan berkata, pembayaran gaji penuh itu adalah gantian notis penamatan perkhidmatan berikutan tempoh perkhidmatan Faizal yang singkat dan tidak cukup sebulan.

Katanya, jawatan itu tidak melibatkan pembayaran pencen.

Ismail berkata demikian dalam jawapan bertulis di Parlimen selepas Lim Lip Eng (PH-Kepong), meminta beliau menyatakan jumlah gaji diterima oleh Ahli Parlimen Tambun itu sebagai Penasihat Perdana Menteri bertaraf menteri untuk tempoh yang singkat itu.

Lim turut mempersoalkan sama ada terdapat jumlah gratuiti dan pencen bulanan yang beliau layak menerima daripada kerajaan, selain bertanya apa tugas Faizal sebenarnya


Org xpertikaikan ape yg ko nak buat dgn duit tu
Org pertikai pesal gaji yg ko dapat banyak mcm tu padahal xbuat keje pun
Itu duit rakyat

Kalau dapat dari megah holding org xheran
 
Sponsored Post

maxpda

Super Active Member
Messages
8,349
Joined
Jan 15, 2007
Messages
8,349
Reaction score
412
Points
91
Timbalan Presiden Bersatu itu bagaimanapun rasa sedikit terkilan kerana tidak diberi ruang menjelaskan perkara sebenar.

Peja pulang ‘gaji RM27,000’, serah ke tabung Covid-19​





September 19, 2021 10:30 AM


Faizal-Azumu-Peja-030921-3.jpg


Ahmad Faizal Azumu berkata beliau tidak berkecil hati dan marah dengan pihak yang mempersoalkan pendapatannya itu.

PETALING JAYA: Menteri Belia dan Sukan Ahmad Faizal Azumu berjanji akan memulangkan semula gaji penuh sebulan berjumlah RM27,227, termasuk bayaran pro rata 11 hari yang diterimanya ketika bertugas sebagai penasihat bekas Perdana Menteri Muhyiddin Yassin.

Timbalan Presiden Bersatu itu bagaimanapun rasa sedikit terkilan kerana tidak diberi ruang menjelaskan perkara sebenar iaitu hasratnya menyumbangkan gaji yang diterimanya itu kepada tabung bencana Covid-19.

Katanya, beliau tidak berkecil hati dan marah dengan pihak yang mempersoalkan pendapatannya itu, malah beliau bersetuju perkara itu dibangkitkan di Parlimen minggu lalu demi memastikan ketelusan urus tadbir kerajaan.

“Saya bersetuju dengan mereka, kerana saya belum berikan perkhidmatan yang banyak lagi, tetapi menerima pula gaji RM27,000 campur lagi pro rata, mungkin lebih lagi.



“Saya berhasrat memulangkan keseluruhan penerimaan itu kepada tabung Covid-19. Minta maaf, kepada semua yang mengata saya itu, saya ampunkan. Andai saya tersilap cakap, saya mohon ampun,” katanya menurut laporan Utusan Malaysia.

Minggu lalu, Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob dilaporkan berkata, pembayaran gaji penuh itu adalah gantian notis penamatan perkhidmatan berikutan tempoh perkhidmatan Faizal yang singkat dan tidak cukup sebulan.

Katanya, jawatan itu tidak melibatkan pembayaran pencen.

Ismail berkata demikian dalam jawapan bertulis di Parlimen selepas Lim Lip Eng (PH-Kepong), meminta beliau menyatakan jumlah gaji diterima oleh Ahli Parlimen Tambun itu sebagai Penasihat Perdana Menteri bertaraf menteri untuk tempoh yang singkat itu.

Lim turut mempersoalkan sama ada terdapat jumlah gratuiti dan pencen bulanan yang beliau layak menerima daripada kerajaan, selain bertanya apa tugas Faizal sebenarnya


Merajuk dah dia... Bukan sebab dia terima duit tu... Tapi macam mana kerajaan kira dan boleh beri macam tu...

Macam mana dengan gaji menteri lain... Mesti la berpuluh puluh k...
 

akukuli

Active+ Member
Messages
2,849
Joined
Oct 17, 2013
Messages
2,849
Reaction score
288
Points
56
Merajuk dah dia... Bukan sebab dia terima duit tu... Tapi macam mana kerajaan kira dan boleh beri macam tu...

Macam mana dengan gaji menteri lain... Mesti la berpuluh puluh k...

Mmg la puluh2 k
Xkn xtau kot
Da lama benda ni netizen korek
 

GamezStar

CG Top Poster Club
Messages
34,889
Joined
Jul 1, 2008
Messages
34,889
Reaction score
2,454
Points
201
sendiri create isu... sendiri terasa.. sendiri jadi hero

aaa rakyat ape lagi.... tepokkkkkkkk
 

pelitaminyak

Super Active Member
Messages
5,570
Joined
Aug 13, 2008
Messages
5,570
Reaction score
1,584
Points
151
sendiri create isu... sendiri terasa.. sendiri jadi hero

aaa rakyat ape lagi.... tepokkkkkkkk
Terlampau byk isu peja ni, keja tak buat pun.......... Tak faham aku kena budak peja ni pun boleh jadi pemimpin.......... Sama level je dgn tajudin
 

akecema

CG Top Poster Club
Messages
23,878
Paid Membership
Joined
Jan 26, 2007
Messages
23,878
Reaction score
3,012
Points
206
Terlampau byk isu peja ni, keja tak buat pun.......... Tak faham aku kena budak peja ni pun boleh jadi pemimpin.......... Sama level je dgn tajudin
Sbb pangkat tinggi dalam bersatu
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register