Peguam kena tipu sindiket pelaburan emas tak wujud

CG Sponsors




InstaForexRebat

CG Hardcore Club
Joined
Nov 9, 2008
Messages
52,137
Reaction score
4,421
Points
601
MELAKA: Tertarik dengan tawaran pelaburan emas di laman sosial, seorang peguam mendakwa kerugian RM18,243 selepas mendapati skim itu tidak wujud.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Melaka, Superintendan E Sundra Rajan, berkata lelaki berusia 27 tahun itu mendakwa, tertarik dengan iklan dalam satu aplikasi janji temu pada 26 November lalu.

Menurutnya, ketika menggunakan aplikasi berkenaan, mangsa berkenalan dengan seorang wanita warga China sebelum ditawarkan peluang menyertai pelaburan emas.

"Berikutan dijanjikan keuntungan berlipat ganda setiap bulan selepas menyertai pelaburan menggunakan satu laman web, peguam terbabit kemudian membuat pemindahan wang.

"Ia membabitkan pemindahan secara berperingkat sebanyak enam kali ke dalam lima akaun bank berbeza berjumlah RM18,243 (USD4,423.80)," katanya sambil menambah mangsa membuat laporan polis semalam.

Katanya, mangsa yang mengesyaki ditipu kemudian membuat laporan polis dan siasatan dijalankan mengikut Seksyen 420 Kanun Keseksaan.

 
Sponsored Post

penhitam

Active Member
Joined
Mar 26, 2008
Messages
1,963
Reaction score
36
Points
40
peguam yg bijak pandai pun boleh kena tipu..baik beli emas public gold je..
 

cari_makan

Active+ Member
Joined
Sep 27, 2006
Messages
4,368
Reaction score
116
Points
33
Harap peguam kat CG ni tak kena tipu mcm tu.
hehehehe 😁
 

ViperX

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
4,727
Reaction score
597
Points
81
peguam pun boleh kena tipu....silap dia x berguru dengan siti kassim
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
290,793
Reaction score
12,195
Points
2,376
MELAKA: Tertarik dengan tawaran pelaburan emas di laman sosial, seorang peguam mendakwa kerugian RM18,243 selepas mendapati skim itu tidak wujud.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Melaka, Superintendan E Sundra Rajan, berkata lelaki berusia 27 tahun itu mendakwa, tertarik dengan iklan dalam satu aplikasi janji temu pada 26 November lalu.

Menurutnya, ketika menggunakan aplikasi berkenaan, mangsa berkenalan dengan seorang wanita warga China sebelum ditawarkan peluang menyertai pelaburan emas.

"Berikutan dijanjikan keuntungan berlipat ganda setiap bulan selepas menyertai pelaburan menggunakan satu laman web, peguam terbabit kemudian membuat pemindahan wang.

"Ia membabitkan pemindahan secara berperingkat sebanyak enam kali ke dalam lima akaun bank berbeza berjumlah RM18,243 (USD4,423.80)," katanya sambil menambah mangsa membuat laporan polis semalam.

Katanya, mangsa yang mengesyaki ditipu kemudian membuat laporan polis dan siasatan dijalankan mengikut Seksyen 420 Kanun Keseksaan.

Ni terpedaya dengan skim ke terpedaya dgn wanita tu
 

cari_makan

Active+ Member
Joined
Sep 27, 2006
Messages
4,368
Reaction score
116
Points
33
Ni terpedaya dengan skim ke terpedaya dgn wanita tu
Betui jugak no. Rasa aku terpikat dgn wanita tu sebab jika sekadar skim pelaburan dia reti beza kut.
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
290,793
Reaction score
12,195
Points
2,376
Betui jugak no. Rasa aku terpikat dgn wanita tu sebab jika sekadar skim pelaburan dia reti beza kut.
Boleh jadi jugak tu kan
Tapi apa pun
Memang kesian hilang duit banyak tu sebab kena scam
 
Sponsored Post
Top
Log in Register