BTC USD 68,492.4 Gold USD 2,343.89
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Pegawai Kerajaan Wajib Pakai Batik Setiap Hari Khamis

Sebenarnya, tulisan ni 'alat' untuk penyampaian mesej dari seorang manusia ke manusia lain.....


Kalau negara majoriti cina, boleh la guna tulisan cina....ini negara majoriti melayu, letak tulisan rumi je senang.....tulisan rumi pun bukan berasal daripada tamadun melayu pun...tulisan rumi ni universal....pelbagai bangsa mampu membunyikan phonetic tulisan ni...

Di selangor tu, pelik sikit....hahahahaha
Malaysia kan menggalakkan pelancong CHINA datang Malaysia bang, mesti ada signboard bahasa cina barulah pelancong senang nak mengembara dalam Malaysia hihi
 
Sponsored Post

Malaysia kan menggalakkan pelancong CHINA datang Malaysia bang, mesti ada signboard bahasa cina barulah pelancong senang nak mengembara dalam Malaysia hihi
Masuk, pastu tahu keluar takpe....ini, masuk jadi pengundi DAP yang masalah....hahaha
 
Malaysia ini sepatutnya Tun target 2020 haritu rakyat sepatutnya ada 50 juta rakyat, tapi x dapat capai.. jadi kena import la untuk memenuhi pasaran buruh..
Yang saya nampak, Tun terlalu laju nak kejar kemodenan. Dan dia kurang cekap membangunkan modal insan....sebab itulah, kilang-kilang terpaksa dipenuhi warga seberang.


Sekarang ni, Malaysia bergantung pulak terhadap tenaga kerja Bangladesh dan Pakistan....
 
Yang saya nampak, Tun terlalu laju nak kejar kemodenan. Dan dia kurang cekap membangunkan modal insan....sebab itulah, kilang-kilang terpaksa dipenuhi warga seberang.


Sekarang ni, Malaysia bergantung pulak terhadap tenaga kerja Bangladesh dan Pakistan....
betul tu halatuju Tun lebih kepada negara perindustrian yang mementingkan buruh murah berbanding negara jiran kita dah membawa ke arah services provider dan tenaga mahir...

btw, kalau dah diwajibkan sepatutnya dah kena beri elaun batik kepada kakitangan awam sekurang2nya 2 kali setahun macam askar barulah arahan itu praktikal nak wajibkannya.
 
Sponsored Post

Back
Top
Log in Register