BTC USD 68,492.4 Gold USD 2,343.89
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Pegawai Kerajaan Wajib Pakai Batik Setiap Hari Khamis

Imbuhan tetap apa bos?
IMG_20230822_211549.jpg

tgk tarikh dia
 
Sponsored Post

Elok tekan kan semula penggunaan jawi pd hari jumaat

Da makin kelaut jawi kita
Pendapat saya, tak perlu jawi.....sebab, phonetic sebutan melayu lebih sesuai dengan tulisan rumi.

Tulisan arab hanya untuk belajar bahasa arab dan Al-Quran sudah memadai untuk bangsa melayu.
 
Pendapat saya, tak perlu jawi.....sebab, phonetic sebutan melayu lebih sesuai dengan tulisan rumi.

Tulisan arab hanya untuk belajar bahasa arab dan Al-Quran sudah memadai untuk bangsa melayu.

Org dulu2 mereka tak suka guna tulisan penjajah romawi

Sbb tu penulisan byk dlm bahasa jawi
 
Pendapat saya, tak perlu jawi.....sebab, phonetic sebutan melayu lebih sesuai dengan tulisan rumi.

Tulisan arab hanya untuk belajar bahasa arab dan Al-Quran sudah memadai untuk bangsa melayu.
betul tu, patut perkasakan tulisan cina dan india. suatu hari nanti banyak signboard2 jalan akan ada dwibahasa ini
 
Org dulu2 mereka tak suka guna tulisan penjajah romawi

Sbb tu penulisan byk dlm bahasa jawi
Tulisan tak memberi apa-apa kalau tak reti baca doc......dah la tak reti baca, tak faham pulak tu.....ambik yang mudah, hidup jangan pilih yang susah-susah.....hahahahahaha
 
kat selangor kan pernah buat dah dwibahasa melayu dan cina
Sebenarnya, tulisan ni 'alat' untuk penyampaian mesej dari seorang manusia ke manusia lain.....


Kalau negara majoriti cina, boleh la guna tulisan cina....ini negara majoriti melayu, letak tulisan rumi je senang.....tulisan rumi pun bukan berasal daripada tamadun melayu pun...tulisan rumi ni universal....pelbagai bangsa mampu membunyikan phonetic tulisan ni...

Di selangor tu, pelik sikit....hahahahaha
 
Sponsored Post

Back
Top
Log in Register