BTC USD 63,171.4 Gold USD 1,747.60
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Covid-19 Passport Vaksin | AS tolak cadangan pasport vaksin

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #3
Joined
Jun 17, 2007
Messages
12,872
Reaction score
2,143
Points
201
Semua ada jalan
Jgn risau

yg penting mesti ada duit
Jolok sikit..paspot bole keluar
 
Sponsored Post

azham

Super Active Member
Joined
Dec 20, 2012
Messages
5,363
Reaction score
1,102
Points
156
kena ada betul2 org tempatan Islam yg pakar dalam biologi, virus, bakteria, genetik ni untuk bagi penerangan dalam bahasa kampung. biar mudah sikit antivaxx nak hadam.
Susah jugak tuan.
Sebab pihak anti vaksin ada hujah dan teori yang kuat dan boleh diterima pakai.
Kalau kita lama2 bersama mereka, silap2 kita pun akan terima hujah dan teori mereka.
Cuma pilihan diatas kita sendiri.
Apa yang saya nampak sekarang pergerakan anti vaksin ni akan terhad.
 

logammaut

Legendary Member
Joined
Dec 12, 2009
Messages
10,073
Reaction score
590
Points
171
Golongan anti vaksin ni akan terpinggir dgn sendirinya bila semua perkhidmatan perlukan pengesahan vaksin. Vaksinisasi akan jadi satu keperluan asas. Mcm henpon dah jadi keperluan tak pernah dengar kumpulan anti-henpon walaupun henpon ada potensi bahaya radiasi.

kena ada betul2 org tempatan Islam yg pakar dalam biologi, virus, bakteria, genetik ni untuk bagi penerangan dalam bahasa kampung. biar mudah sikit antivaxx nak hadam.
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
294,083
Reaction score
12,469
Points
2,376
Semua ada jalan
Jgn risau

yg penting mesti ada duit
Jolok sikit..paspot bole keluar

Ni mungkin ada tuan
Tapi kalau tak dapat jolok
Bertabahlah tak dapat keluar negara
 

InstaForexRebat

CG Hardcore Club
Joined
Nov 9, 2008
Messages
53,452
Reaction score
4,441
Points
601

Jalal Jamal, a 28-year-old make up artist, strolls into Jerussalm's YMCA sports centre and takes out his mobile phone. On the screen is a cheery animated logo of a family strolling through a park, lit up in green.

This is Israel's pionering "green pass" mobile phone app, which allows fully vaccinated Israelis to visit swimming pools, gyms and cultural events for the first time in nearly half a year.

Mr Jamal, an amateur bodybuilder, shows the pass to the receptionist and after a quick check he is allowed to enter the building for a long-awaited session of lifting weights.

The green pass was introduced last Sunday and can be used by those who have received two doses of a Covid vaccine, as well as patients who have recovered from the illness.

Boris Johnson has unveiled plans for a Government review into using vaccination certificates to unlock hospitality and entertainment venues.

So could Israel's vaccine pass system be a blueprint for Britain?
 

InstaForexRebat

CG Hardcore Club
Joined
Nov 9, 2008
Messages
53,452
Reaction score
4,441
Points
601

Four more months, and then everything goes back to the way it was. At least that's the plan in the UK, where Prime Minister Boris Johnson is plotting a way out of lockdown -- he wants to lift all restrictions by the summer.

No more lockdown in Israel too, where large parts of the economy opened for business last weekend. Israelis can gradually go back to normal life.

The government is issuing a "Green pass" app to anyone who has been vaccinated twice. The two nations can relax a little, due to successful vaccination drives. It's a bet on the future. A bet they can only win, if vaccines are effective against mutations.
 

InstaForexRebat

CG Hardcore Club
Joined
Nov 9, 2008
Messages
53,452
Reaction score
4,441
Points
601

With more than 15 million people having now received their first dose of the vaccine, there are questions about how proof of a vaccination could give people more freedom, both at home and abroad.

Messaging from the government on the possibility of so-called vaccine passports has been mixed.

The foreign secretary's suggestion on Sunday that they're being considered for use within the UK was followed closely by Boris Johnson's insistence that they would not.

We talk to Dr Clare Wenham, Assistant Professor of Global Health at the London School of Economics, and from Dubai, Charlie Mullins, the founder and CEO of Pimlico Plumbers.
 

InstaForexRebat

CG Hardcore Club
Joined
Nov 9, 2008
Messages
53,452
Reaction score
4,441
Points
601
Malaysia Airlines akan perkenal pas kesihatan perjalanan digital

KUALA LUMPUR: Syarikat penerbangan nasional, Malaysia Airlines merancang untuk memperkenalkan Pas Kesihatan Perjalanan Digital bagi membolehkan perjalanan udara yang selamat dalam tempoh pasca COVID-19.

Dalam kenyataan pada Rabu, syarikat penerbangan itu menjelaskan kad kesihatan itu akan menyepadu dengan modul daripada Pas Perjalanan yang dilaksanakan Persatuan Pengangkutan Udara Antarabangsa (IATA), sekali gus membolehkan penumpang membuat pasport digital pada aplikasi mudah alih Malaysia Airlines.

"Pengenalpastian secara digital ini akan membuka jalan untuk penumpang Malaysia Airlines yang akhirnya memanfaatkan pilihan teknologi tanpa sentuh sepanjang proses perjalanan.

"Penumpang boleh membuat janji temu secara mudah dengan pihak perubatan diperakui yang mengambil bahagian, untuk melakukan ujian COVID-19 RT-PCR atau melampirkan sijil vaksinasi COVID-19 mereka di telefon bimbit, menjadikan proses keperluan perjalanan lebih lancar," kata kenyataan itu.

Pas kesihatan itu juga akan mengesahkan ujian COVID-19 atau keperluan vaksinasi, dan kemudian berkongsi status "OK to Travel' penumpang dengan pihak berkuasa yang berkaitan.

Ketua Pegawai Eksekutif Malaysia Aviation Group, Izham Ismail, berkata kaedah itu akan memberi keyakinan kepada penumpang di samping menyediakan akses kepada proses perjalanan yang lancar untuk penumpang bersedia bagi perjalanan.

Naib Presiden Kanan (Lapangan Terbang, Penumpang, Kargo dan Keselamatan) IATA, Nick Careen, berkata aplikasi perjalanan IATA adalah satu penyelesaian yang boleh dipercayai kerajaan dan penumpang sama ada ia berfungsi secara sendirian atau disepadukan dengan aplikasi perjalanan syarikat penerbangan.

Malaysia Airlines kini bekerjasama dengan pihak berkuasa berkaitan untuk melancarkan kad kesihatan dan akan berkongsi butiran lanjut dalam tempoh terdekat. – BERNAMA
 

Zulkarnine

Super Active Member
Joined
May 30, 2007
Messages
7,619
Reaction score
163
Points
83
Bukan taknk ambil...tapi tak layak ambil..

Tak nak bagi masuk takpe la....pergi je negara lain yang bagi masuk...
 

InstaForexRebat

CG Hardcore Club
Joined
Nov 9, 2008
Messages
53,452
Reaction score
4,441
Points
601

As COVID-19 vaccines roll out across the world, countries are issuing certificates for people who have received the shots.

That's raising concerns about the potential for discrimination.

In Israel, hotels and gyms are open only those with a 'green pass' to show they've fully inoculated, or have recovered from the disease.

Some countries are considering travel bubbles for the vaccinated.

So will those who aren't vaccinated be left behind?
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register