BTC USD 35,337.2 Gold USD 1,764.43
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Parti Parti Politik menghadap Agong 9/6 & Perbincangan Khas Raja Raja 16/6

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
80,927
Reaction score
12,969
Points
1,906
dah kata Tun M berminat

JUMPAKATMAHKAMAH.com

· 5j ·

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad mencadangkan kepada Yang Dipertuan Agong agar MAGERAN 2.0 diwujudkan dan menawarkan dirinya untuk menjadi pengerusi.

Antara nama lain yang disebut-sebut bakal menyandang jawatan itu sekiranya MAGERAN diwujudkan adalah Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah.

198506703_3027108520835544_7063987446538967248_n.jpg
 
Sponsored Post

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
80,927
Reaction score
12,969
Points
1,906
"Tak faham," kata Ahli Parlimen Tanjung Malim, Chang Lih Kang.

096c979deda449f53a5d26da9c96f5ba.jpg


'Kalau Dr M masih nak tadbir negara kenapa dulu letak jawatan'​

Diterbitkan 10 Jun 2021, 10:31 pm


Ahli Parlimen Tanjung Malim, Chang Lih Kang menyoal hasrat bekas perdana menteri, Dr Mahathir Mohamad yang dikatakan masih berminat mentadbir negara, sedangkan dia melepaskan jawatan sebelum ini.

"Kalau Tun Mahathir masih berminat mentadbir negara, kenapa dia letak jawatan sebagai perdana menteri pada 24hb Feb 2020? #TakFaham," ciapnya di Twitter, malam ini.

Terdahulu bekas Mahathir mendedahkan dia mencadangkan penubuhan kerajaan ala Majlis Gerakan Negara (Mageran) pada tahun 1969 semasa menghadap Yang di-Pertuan Agong.

“Agong tidak kata tidak, tetapi titah baginda, cadangan pembentukan Mageran harus datang daripada pihak kerajaan.

“Tetapi saya ragu kerajaan akan cadangkan perkara ini,” kata Mahathir dalam sidang media atas talian hari ini.

9ee0cc930a9d393696c1b7151eaea9ca.png


Katanya, isu siapa akan mengetuai Mageran tidak dibincangkan tetapi dia ada menawarkan bantuan jika dikehendaki kerajaan.
Untuk rekod Mahathir meletakkan jawatan pada 24 Feb tahun lalu selepas Bersatu bertindak meninggalkan Pakatan Harapan (PH).
Presiden Umno, Mohamad Sabu pada ciapan di Twitternya pula berkata perjuangan pembangkang kini untuk menamatkan darurat yang terbukti gagal menangani Covid-19.

Najib: 'Letak dalam kandang lembu'
"Perjuangan kita adalah untuk menamatkan darurat yang terbukti gagal menangani Covid-19 dan merosakkan sistem demokrasi.
"Kenapa perlu kepada darurat 2 (Mageran)," ciap bekas menteri pertahanan era PH.

Sementara itu, bekas perdana menteri Najib Razak secara sinis di Facebooknya mengimbau tindakan Mahathir dalam menangani pandemik Covid-19.

Katanya, Najib menyarankan kerajaan perlu menyekat pelawat dari China serta-merta untuk elak Covid menular ke Malaysia.
"Jawapan PM4/7/7i dan bakal PM9i (dicadang sendiri): Tak perlu sekat sebab keadaan Covid di Malaysia belum kritikal.

"Tak boleh kuarantin juga sebab nak letak mereka kat mana?

"Letak dalam kandang lembu," tulis Najib dalam satu hantaran di Facebooknya.

 

silasroon

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
3,836
Reaction score
1,287
Points
111
Pendapat saya, YDPA panggil wakil-wakil parti untuk mendapatkan pandangan dan kepastian, bilakah dan adakah PRU boleh diadakan.

Kalau semua wakil-wakil parti jawab tak boleh buat PRU sebab covid masih tak settle, so, mungkin darurat akan disambung lagi lepas bulan Ogos ni.

Saya rasa la... Hehe.

Kalau YDPA tanya macam tu pada setiap wakil, tak logik dorang akan jawab PRU boleh diadakan sekarang ni. Nampak sangat 'gila kuasa' nya.

So, mestilah dorang akan jawab play safe. Tak boleh tuanku, sekarang ni kan kes covid masih tinggi.

Kalau dah jawab macam tu, confirm la darurat disambung. So, dorang tak boleh pin point ke YDPA lepas ni kalau darurat disambung. Mungkin la kot....mungkinnn..hehehehe
 
Last edited:

lau_kau

Legendary Member
Joined
Aug 2, 2007
Messages
11,760
Reaction score
1,620
Points
201
"Tak faham," kata Ahli Parlimen Tanjung Malim, Chang Lih Kang.

View attachment 375740

'Kalau Dr M masih nak tadbir negara kenapa dulu letak jawatan'​

Diterbitkan 10 Jun 2021, 10:31 pm


Ahli Parlimen Tanjung Malim, Chang Lih Kang menyoal hasrat bekas perdana menteri, Dr Mahathir Mohamad yang dikatakan masih berminat mentadbir negara, sedangkan dia melepaskan jawatan sebelum ini.

"Kalau Tun Mahathir masih berminat mentadbir negara, kenapa dia letak jawatan sebagai perdana menteri pada 24hb Feb 2020? #TakFaham," ciapnya di Twitter, malam ini.

Terdahulu bekas Mahathir mendedahkan dia mencadangkan penubuhan kerajaan ala Majlis Gerakan Negara (Mageran) pada tahun 1969 semasa menghadap Yang di-Pertuan Agong.

“Agong tidak kata tidak, tetapi titah baginda, cadangan pembentukan Mageran harus datang daripada pihak kerajaan.

“Tetapi saya ragu kerajaan akan cadangkan perkara ini,” kata Mahathir dalam sidang media atas talian hari ini.

View attachment 375741

Katanya, isu siapa akan mengetuai Mageran tidak dibincangkan tetapi dia ada menawarkan bantuan jika dikehendaki kerajaan.
Untuk rekod Mahathir meletakkan jawatan pada 24 Feb tahun lalu selepas Bersatu bertindak meninggalkan Pakatan Harapan (PH).
Presiden Umno, Mohamad Sabu pada ciapan di Twitternya pula berkata perjuangan pembangkang kini untuk menamatkan darurat yang terbukti gagal menangani Covid-19.

Najib: 'Letak dalam kandang lembu'
"Perjuangan kita adalah untuk menamatkan darurat yang terbukti gagal menangani Covid-19 dan merosakkan sistem demokrasi.
"Kenapa perlu kepada darurat 2 (Mageran)," ciap bekas menteri pertahanan era PH.

Sementara itu, bekas perdana menteri Najib Razak secara sinis di Facebooknya mengimbau tindakan Mahathir dalam menangani pandemik Covid-19.

Katanya, Najib menyarankan kerajaan perlu menyekat pelawat dari China serta-merta untuk elak Covid menular ke Malaysia.
"Jawapan PM4/7/7i dan bakal PM9i (dicadang sendiri): Tak perlu sekat sebab keadaan Covid di Malaysia belum kritikal.

"Tak boleh kuarantin juga sebab nak letak mereka kat mana?

"Letak dalam kandang lembu," tulis Najib dalam satu hantaran di Facebooknya.

Xfhm lg tun m nak bg ampa sedar la ampa xsedar2 diri ms tu, padan muka tun m kata semua kena hahaha
 

asasindino

Active+ Member
Joined
Jun 30, 2011
Messages
4,682
Reaction score
96
Points
40
betul la tu bro..
bible kat sana kan dh boleh guna perkataan Allah ...
toleransi katakan..
sekurang kurangnya tiada saya dengar kes majikan pukul pekerja sebab berpuasa kat sini tuan..saya rasa lebih baik back to topic, dah menyimpang sangat dah ni dr tajuk thread
 

Jedi

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 15, 2009
Messages
42,874
Reaction score
1,914
Points
201
Menyesal lah tu :ROFLMAO:

#pasaipaletakjawatan
 

Jedi

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 15, 2009
Messages
42,874
Reaction score
1,914
Points
201
Pendapat saya, YDPA panggil wakil-wakil parti untuk mendapatkan pandangan dan kepastian, bilakah dan adakah PRU boleh diadakan.

Kalau semua wakil-wakil parti jawab tak boleh buat PRU sebab covid masih tak settle, so, mungkin darurat akan disambung lagi lepas bulan Ogos ni.

Saya rasa la... Hehe.

Kalau YDPA tanya macam tu pada setiap wakil, tak logik dorang akan jawab PRU boleh diadakan sekarang ni. Nampak sangat 'gila kuasa' nya.

So, mestilah dorang akan jawab play safe. Tak boleh tuanku, sekarang ni kan kes covid masih tinggi.

Kalau dah jawab macam tu, confirm la darurat disambung. So, dorang tak boleh pin point ke YDPA lepas ni kalau darurat disambung. Mungkin la kot....mungkinnn..hehehehe

Diorang ingat diorang boleh perbodohkan YDP Agong :ROFLMAO:

YDP Agong tu lulusan London.
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
80,927
Reaction score
12,969
Points
1,906
bukan ke Tun M tak setuju darurat disambung
pastu kenapa cadangkan MAGERAN? MAGERAN ni some form of darurat jugak

confused saya..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register