PARLIMEN: Rumah tak terjual bernilai RM20.03 bilion setakat Jun

CG Sponsors




fms

CG Top Poster Club
Joined
Feb 10, 2007
Messages
20,633
Reaction score
358
Points
141
buat rumah rm300k ke atas..mmg laa org xleh nak beli sbb gaji kecil..
 
Sponsored Post

afshaman

Active+ Member
Joined
Nov 8, 2013
Messages
3,054
Reaction score
266
Points
41
buat rumah rm300k ke atas..mmg laa org xleh nak beli sbb gaji kecil..
betul tu...buat rumah mahal2 pastu susah nak jual...pastu buat la skim supaya dahulukan org yg belum ada rumah...org mesia ni nak umah yg bertanah skit...
 

gunnersourus

Fun Poster
Joined
May 29, 2012
Messages
208
Reaction score
9
Points
20
fuh....ni hartanah / rumah golongan ape ni sampai 20.03bil?

kalau kira per unit dgn nilai tu, leh kata ni rumah rm600k punya..
 

GamezStar

CG Top Poster Club
Top Poster #5
Joined
Jul 1, 2008
Messages
30,656
Reaction score
1,400
Points
201
betul tu...buat rumah mahal2 pastu susah nak jual...pastu buat la skim supaya dahulukan org yg belum ada rumah...org mesia ni nak umah yg bertanah skit...
Dari dulu sembang Kari.. last3 loan 100% for buyer pertama kali.. tapi. Klu harga rumah mcm yahudi da sah2 la b40 bank x kasi loan.. tak guna gak 100% loan hahahah bijak tak politik main2kan rakyat
 

GamezStar

CG Top Poster Club
Top Poster #5
Joined
Jul 1, 2008
Messages
30,656
Reaction score
1,400
Points
201
B40

0-2500
2500-3170
3170-3970
3971-4850

Harga rumah 350k kebwh je b40 layak.. berape byk plak harga tu..
 

maxpda

Super Active Member
Joined
Jan 15, 2007
Messages
7,166
Reaction score
135
Points
83
buat la rumah bawah 250k...mesti ramai yang mampu... ni nak fikir untung je.. lepas tu xjual mintak tolong kerajaan pulak..
 

GamezStar

CG Top Poster Club
Top Poster #5
Joined
Jul 1, 2008
Messages
30,656
Reaction score
1,400
Points
201
buat la rumah bawah 250k...mesti ramai yang mampu... ni nak fikir untung je.. lepas tu xjual mintak tolong kerajaan pulak..
Harga rumah prima pon harga mampu tgk.. nasib baik awal2 aku apply rumah Selangorku.. kaw2 murah
 

kopirait

CG Top Poster Club
Top Poster #4
Joined
Apr 18, 2010
Messages
36,405
Reaction score
2,423
Points
206
zuraida ni dari zaman dia dengan PH lagi nak tolong developer jual rumah-rumah tak terjual.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register