Pantai Persis Cermin Di Kuala Selangor Ini Pasti Mengujakan

CG Sponsors




NEMO

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 13, 2007
Messages
109,164
Reaction score
1,041
Points
1,101














Tak ramai lagi yang tahu tentang kewujudan sebuah pantai cantik yang terletak di Sasaran, Kuala Selangor ini. Apa yang pasti ia bakal mengujakan peminat fotografi kerana suasanya yang sangat unik dan lain dari yang lain.


Pantai ini dikatakan seakan-akan Salar de Uyuni, dan bagi mereka yang tidak mengetahui maksudnya cukup dengan melihat gambar-gambarnya sahaja pasti anda akan memahami apa yang cuba disampaikan.


Satu-satunya tempat di Malaysia yang membolehkan anda mengambil gambar di atas satu tempat yang berair dan luas seolah-olah wujud sebuah pantulan cermin di antara langit dan bumi.


Tak perlu susah2 lagi hendak pergi ke luar negara kerana 'pulau misteri' ini pasti membuatkan sesiapa pun teruja terutamanya kepada peminat fotografi.


Pantai ini tak jauh dari Kampung Sasaran, Kuala Selangor iaitu sebuah perkampungan nelayan masyarakat Cina dan mereka memanggil tempat ini dengan nama "Shasha Lan."'


Fenomena Salar de Uyuni ini sebenarnya bukan berlaku selalu, cuma hanya terjadi 6 hari setiap bulan mengikut kalendar lunar masyarakat Cina iaitu pada hari pertama, ke-2, 14, 15, 16 dan 30.

Pengunjung boleh menaiki bot dari Jeti Sasaran, Kuala Selangor dan ia cuma mengambil masa selama 30 minit sahaja.


Antara pukul 10.30-11 pagi, anda akan dapat lihat sendiri seolah-olah cermin besar dihamparkan secara semulajadi dan langit dapat dilihat di atas cerminan air yang sangat mempesonakan.
 
Sponsored Post

BroAct

Active Member
Joined
Feb 21, 2008
Messages
2,307
Reaction score
86
Points
35
rasanya gambar first tu bukan kt situ. tu kat Salar de Uyuni
 

sayasuka

Legendary Member
Joined
Oct 17, 2011
Messages
12,964
Reaction score
100
Points
123
macam cermin....

tapi kat mana sebenarnya
 

Penbiru

Legendary Member
Joined
Jan 12, 2008
Messages
19,525
Reaction score
1,542
Points
201
dah ramai org tau...penuh sampah nanti..mcm pantai senok kat bachok tu... - standard lah malaysia
 

tomie

CG Hardcore Club
Joined
Dec 25, 2006
Messages
73,872
Reaction score
8,262
Points
716
jeghenihnya ayaq.... :x
 

syah99

Super Active Member
Joined
Sep 22, 2006
Messages
6,069
Reaction score
62
Points
70
kampung aku ni.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register