Paksa ahli beli pangkat - Syarikat MLM beroperasi untuk kaut untung segera

CG Sponsors




alonso

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Mar 1, 2008
Messages
62,520
Reaction score
426
Points
531

SEORANG ahli menunjukkan lesen jualan langsung syarikat tersebut yang sudah tamat tempoh.


PUTRAJAYA - Ghairah untuk mengaut keuntungan segera, sebuah syarikat jualan langsung sanggup menawarkan pembelian 'pangkat' kepada ahlinya dengan dijanjikan pendapatan lumayan.

Lebih mengejutkan ialah ahli-ahlinya dari seluruh negara itu dipaksa membeli 'pangkat' mengikut status tertentu dan sering dipersalahkan jika gagal mendapatkannya setiap kali perjumpaan bulanan dilakukan.

Sekiranya ahli berjanji membeli pangkat, tetapi gagal, individu terbabit akan dipaksa membeli pangkat lebih rendah dengan harga yang lebih murah.

Pangkat paling rendah yang ditawarkan berharga RM9,000 dengan dijanjikan pendapatan RM1,000 hingga RM3,000 sebulan.

Ahli juga ditawarkan pangkat dengan status lebih tinggi jika membayar RM150,000 dan kononnya akan memperoleh pendapatan RM20,000 hingga RM50,000 sebulan.

Pangkat paling tinggi boleh dibeli dengan harga RM50 juta dan kononnya mendapat pendapatan tanpa had.

Seorang mangsa yang hanya ingin dikenali sebagai Ismail mendakwa, beliau mengalami kerugian RM150,000 untuk membeli pangkat dan pada masa yang sama, mendapat stok minyak wangi aromaterapi dan produk kecantikan yang diimport.

"Saya mula mengenali syarikat ini sejak Disember 2007, pada mulanya saya yakin dengan mereka, tetapi lama kelamaan apabila upline saya mula menekankan tentang pembelian pangkat setiap kali ada perjumpaan saya mula tidak sedap hati,'' katanya ketika ditemui di Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna di sini semalam.

Beliau yang juga seorang ahli perniagaan bertambah curiga apabila wujud organisasi lain yang menjalankan semua kegiatan pemasaran berbilang tingkat (MLM) dan bukan syarikat yang menjadi pemegang lesen.


LAMP BERGER ke????:-?
 
Sponsored Post

udengs

Fun Poster
Joined
May 26, 2008
Messages
212
Reaction score
0
Points
10
aiii ada lg comp jual pangkat ni... beli satu pangkat dapat gaji sekali, suruh owg beli pangkat plak dapt la sekali... adoi aii.. yang dpt naik pangkat ngan gaji naik berkali2 owner syarikat tu lah....
 

alonso

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Mar 1, 2008
Messages
62,520
Reaction score
426
Points
531
aiii ada lg comp jual pangkat ni... beli satu pangkat dapat gaji sekali, suruh owg beli pangkat plak dapt la sekali... adoi aii.. yang dpt naik pangkat ngan gaji naik berkali2 owner syarikat tu lah....
LB la kan?:-?
 

shah_azli

Active+ Member
Joined
Aug 29, 2007
Messages
3,045
Reaction score
35
Points
30
ape lagi...paham2 sudah laa...MLm yg byk melingkupkan org2 kita..especially org2 gomen..sbb senang buat loan..skrg tanggung hutang je...LB kat menara pelangi JB tu poe cite?? idup lg ke?? harap2 dah berkubur laa..x nyusahkan anak bangsa aku lagi...masalahnya anak bangsa yg melingkupkan anak bangsa dgn janji2 manis..cess..
 

five_soul

Active+ Member
Platinum Member
Joined
May 9, 2008
Messages
2,595
Reaction score
15
Points
25
Kompeni mana la agaknye tu?
 

aaril

Fun Poster
Joined
May 2, 2008
Messages
829
Reaction score
6
Points
15
fuh nasib baik tak terjebak samer....ader gakk membe offer masuk geng jual minyak wangi nih..
 

tokputih

CG Top Poster Club
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,164
Reaction score
809
Points
176
kalau dah merepek baik jangan masuk....
 

harith_danial

Fun Poster
Joined
Mar 1, 2008
Messages
950
Reaction score
1
Points
15
sian kat kakak aku...sbb dah terjoin bende nie.
terpaksa menanggung hutang loan 30k..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register