BTC USD 63,181.0 Gold USD 1,806.85
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Pakatan Rakyat rangka naikkan gaji anggota PDRM.

mzak

Legendary Member
Joined
Nov 3, 2009
Messages
15,880
Reaction score
152
Points
128
KUALA LUMPUR: Pakatan Rakyat merangka tiga strategi untuk penambahbaikan Polis DiRaja Malaysia (PDRM).

Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali berkata, Pakatan Rakyat akan mengadakan pembahagian semula sumber manusia dalam PDRM dengan menempatkan anggotanya di bahagian yang kritikal.

"Bukan tambah kakitangan tapi anggta di tempat yang tidak kritikal kita pindah kepada tempat yang kritikal iaitu untuk membasmi jenayah," kata beliau pada sidang media selepas mesyuarat majlis setiausaha Pakatan Rakyat di Pejabat Agung PAS, dekat sini hari ini.

Mengulas lanjut, Mustafa berkata, pembahagian semula anggota itu kerana bahagian penyiasatan dan pencegahan jenayah kekurangan tenaga sehingga terpaksa mengendalikan 20 kes dalam sebulan berbanding lima kes sebelum ini.

Strategi kedua katanya adalah dengan menaikkan gaji anggota PDRM berdasarkan suasana semasa.

"Kita tak tetapkan berapa gaji yang akan dinaikkan tapi akan ada kenaikan berdasarkan prestasi mereka," katanya.

Strategi ketiga kata Mustafa adalah meningkatkan teknologi dan komunikasi PDRM iaitu memberi tumpuan kepada kebolehan membasmi jenayah.

"Dari segi siasatan forensik, analisis forensik, itu perlu ditingkatkan bagi memastikan keberkesanan PDRM membasmi jenayah," katanya.

Hadir sama Naib Presiden PKR Tian Chua dan Nurul Izzah Anwar, Pengerusi DAP Selangor, Teresa Kok, serta Ketua Pemuda DAP, Anthony Loke.

Pakatan Rakyat Julai lalu memaklumkan akan memasukkan kajian mengenai penambahbaikan PDRM dalam bajet 2012 mereka bagi mengemukakan satu kaedah yang dapat menyelesaikan masalah peningkatan jenayah.
 
Sponsored Post

mr_chaos

Fun Poster
Joined
Jun 23, 2011
Messages
164
Reaction score
9
Points
15
gaji anggota bawahan perlu dikaji semula..slalu org bawahan ni la keje truk..pastu didik dorang ni cara mgurus kewangan yg betul..bukan cara macam mana nak apply loan...sbb byk budak2 yg jd polis ni especially pangkat konstabel sume 20an and below,bab2 urus duit mmg hancus...based on true story

**sy bukan pulis...
 

e.k.

Super Active Member
Joined
Jan 24, 2008
Messages
9,898
Reaction score
70
Points
70
wahh..untung la abam polis...

diorg naik dah dua kali lepas 35% ari tu

siap dapat back dated...

pas tu naik lagi 7-13%

kalo PR mng naik lagi...mau gile KSP nak cekau duit bayar gaji abam polis

P.S. kalo PR nak naikkan gaji tu cube2 la tanya KSP dulu...nanti jadi kes mcm menteri kdn anaounce naik gaji abam polis dlm surat khabar tanpa bertanya dulu dgn KSP..
 
Last edited:

keepitreal

Active Member
Joined
Jul 19, 2006
Messages
1,556
Reaction score
21
Points
25
yeah kasi pressure sama kerajaan nanti gaji aku pun bole tumpang naikkkkk
 

e.k.

Super Active Member
Joined
Jan 24, 2008
Messages
9,898
Reaction score
70
Points
70
tengok2, pakjib ambik idea ni..hehe..

mmg akan naik pun bukan abam polis je

staf gomen pun naik kih kih kih ni abam2 kat MOF tgh wat bajet 2013

dengar2 elaun tut tut tut naik..iyahoo...

tunggu........

ohye org2 politik ato pun totok politik jgn pulak buat bajet sehari dah siap..

org MOF buat sebulan korang buat sehari mmg teror la totok2 politik ni
 
Last edited:
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register