BTC USD 61,465.6 Gold USD 1,792.47
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Ask/Help :: Pakar Tafsir Mimpi Sila masuk... ::

jamtulenmurah

CG Top Poster Club
Joined
Mar 11, 2009
Messages
25,458
Reaction score
7,724
Points
316
Salam,

sapa kat cg nie tahu bab tafsir mimpi...?

bukan nak saja2 je buat bidaah... just mau tanya... apa maksud kalau mimpi... dalam mimpi kita nampak kat langit... cahaya bintang bersinar2... peluncuran meteor bercahya indah bak meteor shower yg sukar dijelaskan... :D

ada berbagai warna cahaya indah... bintang bersinar terang berwarna warni... meteor shower yg menghujani kaki langit tidak henti2...

tidak pernah bermimpi macam gitu... 1st time...

kalau boleh tolong tafsirkan mimpi saya tersebut... terima kaseh berbanyak2 member2 sekalian... :">
 
Sponsored Post

sawamura

Legendary Member
Joined
Mar 24, 2010
Messages
12,479
Reaction score
925
Points
161
Salam,

sapa kat cg nie tahu bab tafsir mimpi...?

bukan nak saja2 je buat bidaah... just mau tanya... apa maksud kalau mimpi... dalam mimpi kita nampak kat langit... cahaya bintang bersinar2... peluncuran meteor bercahya indah bak meteor shower yg sukar dijelaskan... :D

ada berbagai warna cahaya indah... bintang bersinar terang berwarna warni... meteor shower yg menghujani kaki langit tidak henti2...

tidak pernah bermimpi macam gitu... 1st time...

kalau boleh tolong tafsirkan mimpi saya tersebut... terima kaseh berbanyak2 member2 sekalian... :">

apa yg menyebabkan TT pikir mimpi tuh bawak makna apa2.. :-?:-?
 

jamtulenmurah

CG Top Poster Club
Joined
Mar 11, 2009
Messages
25,458
Reaction score
7,724
Points
316
apa yg menyebabkan TT pikir mimpi tuh bawak makna apa2.. :-?:-?

hehe... takde laa... cuma pelik tak pernah dapat mimpi macam nie... slalu tak pernah mimpi pun... tido mati aje... :))

ada rasa something tapi tak pasti pulak...
 

boey

Legendary Member
Joined
Oct 10, 2007
Messages
15,508
Reaction score
57
Points
120
tang ni aku tak tau tapi kalau mimpi basah aku tau la..
 

sawamura

Legendary Member
Joined
Mar 24, 2010
Messages
12,479
Reaction score
925
Points
161
hehe... takde laa... cuma pelik tak pernah dapat mimpi macam nie... slalu tak pernah mimpi pun... tido mati aje... :))

ada rasa something tapi tak pasti pulak...

rest assure.. mimpi TT sekali ilusi otak semasa TT tido..

tidak memberi sebarang makna.. :)

teman pernah mimpi duduk atas awan, pernah mimpi jalan atas air, gigi semua tercabut n mulut berdarah, badan boleh tembus dinding n macam2 lagi..

tapi x pernah mempersoalkan apa makna yg tersirat di sebalik mimpi.. hanya nabi yusuf jer diberi mukjizat utk mentafsir mimpi..

so, kalo mimpi nampak warna-warni.. nikmatilah mimpi tuh sebelum TT bgn utk smayang subuh.. :)

p/s:- syaitan boleh masuk dalam mimpi tau.. thats why soal tafsir mimpi nih bukan satu menda remeh :D
 

jamtulenmurah

CG Top Poster Club
Joined
Mar 11, 2009
Messages
25,458
Reaction score
7,724
Points
316
rest assure.. mimpi TT sekali ilusi otak semasa TT tido..

tidak memberi sebarang makna.. :)

teman pernah mimpi duduk atas awan, pernah mimpi jalan atas air, gigi semua tercabut n mulut berdarah, badan boleh tembus dinding n macam2 lagi..

tapi x pernah mempersoalkan apa makna yg tersirat di sebalik mimpi.. hanya nabi yusuf jer diberi mukjizat utk mentafsir mimpi..

so, kalo mimpi nampak warna-warni.. nikmatilah mimpi tuh sebelum TT bgn utk smayang subuh.. :)

p/s:- syaitan boleh masuk dalam mimpi tau.. thats why soal tafsir mimpi nih bukan satu menda remeh :D


kalau ko bley masuk mimpi aku smalam... mesti akan terbit sedikit rasa takjub jugak... sebab tak pernah aku nampak keadaan macam tu... halusinasi pun tidak...

nie takde sebab bidaah pun... sebab aku hanya nampak cahaya langit berwarna warni... fascinating sungguh... itu aje... itu sebab kalau ada yg pandai menafsir mimpi tolong aku... kalau idak takde makna je lah... sekadar mainan tido je la kot... hehee... :">
 

JACK88

Active Member
Joined
Aug 18, 2010
Messages
2,318
Reaction score
21
Points
25
Mimpi, mayb TT tido ngan bahagia sekali time tu, sebab tu mimpi2 indah2.. Apa yg kt buat seharian akan mempengaruhi tido malam..

Sekadar pendapat..:D:D
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register