Pakaian Tradisi Diraja Johor - oleh Fefeling Helang

Recommended Brokers


Poll : CariGold new board 2019

  • Fonts terlampau besar, boleh kecilkan sedikit

    Votes: 24 22.4%
  • Warna terlampau terang

    Votes: 8 7.5%
  • Sidebar besar agak mengganggu

    Votes: 44 41.1%
  • Sangat berminat dengan theme baru ini

    Votes: 29 27.1%
  • Serius, tak minat langsung

    Votes: 34 31.8%

Latest Threads

TengkuHaadi

Active+ Member
Joined
Mar 24, 2008
Messages
4,237
Reaction score
426
Points
83










Penerangan oleh Bakalan Sultan pasal perbezaan pakaian tradisi golongan 'Helang' dengan golongan pipit di atas rumput.

Malangnya cara penyampaian teramatlah alahaiii.
 
Sponsored Post

ResellerMaxis

Active+ Member
Joined
May 12, 2013
Messages
4,108
Reaction score
346
Points
0
Ok ar tu salehudin ayib pakai baju melayu cekak musang..bukan baju kurung macam kerabat johor..tu pun nk marah ke??
 

guri2demon

Active Member
Joined
Mar 17, 2010
Messages
1,159
Reaction score
86
Points
48
Rasulullah pulak suka org tiru baginda, ikut sunnah baginda.

Sedangkan saidina umar membandingkan dirinya seperti debu di kaki kuda Rasulullah, kita pulak tanpa segan silu membandingkan helang Dan pipit.

Alahai...
 

CyberMachine

CG Top Poster Club
Joined
Oct 1, 2009
Messages
21,666
Reaction score
202
Points
0
Biasa la.. Orang top top

Mesti la ramai nak ikut gaya diorang..

Tak semestinya nak jadik Level diorang..

Just inspire the style...
 

zfa85

Active Member
Joined
Apr 26, 2012
Messages
1,099
Reaction score
22
Points
38
Alahaiii..bangga sgt dgn status dia tu.mati masuk kubur jugak.
 

adamrao

Fun Poster
Joined
Mar 1, 2017
Messages
932
Reaction score
61
Points
28
iftar eid.. bangang melayu nie..
 

lau_kau

Super Active Member
Joined
Aug 2, 2007
Messages
6,674
Reaction score
165
Points
63
Memang xmatang la tmj klau nie pun nak jadi isu alahai....
 

Kbyne

Legendary Member
Joined
Jan 23, 2011
Messages
11,491
Reaction score
445
Points
83
Location
Setapk,K.L.
makna baju dgn sampin nak kena ngam kaler...baju teluk blanga tak kembang sangat mcm baju melayu basa...w.a.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register