Pakai talipinggang belakang kereta dapat pahala ?

CG Sponsors




tokputih

CG Top Poster Club
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,178
Reaction score
817
Points
176
Pakai talipinggang belakang kereta dapat pahala ?

Adakah kita nak ajar anak-anak kita dengan berita gembira atau ugutan yang menakutkan ? “Nak, pakai talipinggang belakang tu, nanti kena saman RM 300 kalau tak pakai. Atau kita nak nasihatkan anak kita “Nak, pakai talipinggang belakang tu, nanti dapat pahala insyaALLAH”.

Boleh ke pakai talipinggang belakang dapat pahala ? Soalan cepumas untuk kita semua. Bukankah semua amalan itu bergantung kepada niat. Kalau kita niatkan pakai talipinggang belakang itu kerana hendak melindungi ahli keluarga kita daripada perkara yang membahayakan diri sendiri jika ada kemalangan, kerana ALLAH menyuruh kita memelihara ahli keluarga kita , tidakkah kita akan dapat pahala kerana menurut perintah ALLAH ?

Kalau kita buang duri di jalanan pun boleh dapat pahala , banyak benda lain yang baik boleh dapat pahala bergantung pada niat kita.

Setiap apa yang kita buat pasti ada ganjaran pahala dan dosa, syurga dan neraka. Hatta kita bersama dengan isteri kita pun kita dapat pahala.

Kita orang Islam dengan itu ajarlah anak kita dengan perkara yang menggembirakan buat itu dapat pahala, buat ini ALLAH suka. Janganlah takutkan anak kita dengan buat itu polis saman, buat ini JPJ saman.

ALLAH ada dimana-mana dan pada bila-bila masa. Akan tetapi polis dan JPJ tidak ada dimana-mana dan tiada pada setiap masa.

InsyaALLAH aman, selamat dan makmur Malaysia.
 
Sponsored Post

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
Tak nak aku compiuskan anak2 aku...tak pasal2 lak depa ingat kerajaan tu tuhan maka nak kena ikut arahan...
 

tudung87

Legendary Member
Joined
May 30, 2008
Messages
12,870
Reaction score
69
Points
120
haa??
apa ni?
macam peliks je bnda ni??
 

rakyat_jelata

Active+ Member
Joined
Dec 8, 2008
Messages
3,387
Reaction score
131
Points
38
Pakai talipinggang belakang kereta dapat pahala ?

Adakah kita nak ajar anak-anak kita dengan berita gembira atau ugutan yang menakutkan ? “Nak, pakai talipinggang belakang tu, nanti kena saman RM 300 kalau tak pakai. Atau kita nak nasihatkan anak kita “Nak, pakai talipinggang belakang tu, nanti dapat pahala insyaALLAH”..
betul jugak...:)cgrock
 

GamezStar

CG Top Poster Club
Joined
Jul 1, 2008
Messages
28,881
Reaction score
1,023
Points
201
masak.... baik berterus terang...... jangan menyesatkan pemikiran anak2 lain plak jadi nyer ... kuasa yg ada kt tangan polis tu adalah dari manusia gak ... bile2 masa jer manusia leh manipulit kuasa.
 

cooltamil4u

Fun Poster
Joined
Nov 30, 2007
Messages
274
Reaction score
4
Points
15
Pakai talipinggang belakang kereta dapat pahala ?

Adakah kita nak ajar anak-anak kita dengan berita gembira atau ugutan yang menakutkan ? “Nak, pakai talipinggang belakang tu, nanti kena saman RM 300 kalau tak pakai. Atau kita nak nasihatkan anak kita “Nak, pakai talipinggang belakang tu, nanti dapat pahala insyaALLAH”.

Boleh ke pakai talipinggang belakang dapat pahala ? Soalan cepumas untuk kita semua. Bukankah semua amalan itu bergantung kepada niat. Kalau kita niatkan pakai talipinggang belakang itu kerana hendak melindungi ahli keluarga kita daripada perkara yang membahayakan diri sendiri jika ada kemalangan, kerana ALLAH menyuruh kita memelihara ahli keluarga kita , tidakkah kita akan dapat pahala kerana menurut perintah ALLAH ?

Kalau kita buang duri di jalanan pun boleh dapat pahala , banyak benda lain yang baik boleh dapat pahala bergantung pada niat kita.

Setiap apa yang kita buat pasti ada ganjaran pahala dan dosa, syurga dan neraka. Hatta kita bersama dengan isteri kita pun kita dapat pahala.

Kita orang Islam dengan itu ajarlah anak kita dengan perkara yang menggembirakan buat itu dapat pahala, buat ini ALLAH suka. Janganlah takutkan anak kita dengan buat itu polis saman, buat ini JPJ saman.

ALLAH ada dimana-mana dan pada bila-bila masa. Akan tetapi polis dan JPJ tidak ada dimana-mana dan tiada pada setiap masa.

InsyaALLAH aman, selamat dan makmur Malaysia.
Tak Logik Langsung Thread Ni Bro.....
 

tokputih

CG Top Poster Club
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,178
Reaction score
817
Points
176
takpe kita bincang aje.... fahami yang tersirat dari tersurat... maaf sekali lagi..
 

baim

Active+ Member
Joined
Jan 22, 2007
Messages
3,214
Reaction score
18
Points
25
kalau niat baik, utk elakkan kecederaan, supaya dpt lebih bnyk ibadat kat allah, dpt pahala la kot.. x tau la, itu ikut aku la
 
Sponsored Post
Top
Log in Register