Paderi akan elak guna kalimah Allah

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
KUALA LUMPUR 11 Jan. - Sewaktu ada pihak cuba mengeruhkan keadaan berhubung isu penggunaan kalimah Allah, Paderi Pusat Putra Kristian di Serdang, Selangor, Vincent Chan Wei San pula mengambil pendekatan berbeza.

Menurut Wei San, beliau akan cuba menjernihkan semula keadaan atau 'ketegangan' ketika ini dengan mengelak daripada menggunakan kalimah Allah dalam ceramah atau khutbahnya.

"Umat Islam dan penganut Kristian sepatutnya bersahabat dan bukannya bermusuhan antara satu sama lain.

"Walaupun Allah adalah perkataan dalam bahasa Arab yang bermaksud Tuhan dan mahkamah telah membenarkan penggunaannya di sini, saya akan mengelakkannya demi masyarakat Islam di negara ini," katanya di dalam blog beliau.

Wei San turut menyeru orang ramai supaya tidak menyertai kumpulan di dalam Facebook yang menyokong penggunaan nama Allah oleh semua rakyat Malaysia kerana kempen itu tidak akan membantu menyelesaikan masalah.
 
Sponsored Post

amien

Fun Poster
Joined
Oct 27, 2009
Messages
647
Reaction score
10
Points
15
konon nye baik la tuhh..tuihh
bersangka baiklah sesama manusia. sesungguhnya itu adalah sebaik-baik cara. paling tidak pun, bersangka baiklah sebagai manusia yang mempunyai akal dan fikiran.

Islam itu indah.
Allahu akbar.
 

zamreda

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
51
Points
120
oklah...jgn keruhkan lagi keadaan...
 

roBUST

Banned
Joined
Oct 13, 2008
Messages
12,406
Reaction score
136
Points
123
awl2 jer ni..sok isu dah reda,gune la..aku paham sgt perangai org mesia ni..dulu boikot israel;,netherland,mcD,KFC x hengat..skrg ok jer..snyap jer..ceplop ceplop jer prangai
 

mangkaq

Super Active Member
Joined
Mar 13, 2008
Messages
8,834
Reaction score
71
Points
75
Kalo sorang je tak jadi....macam mana yg laen..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register