Owner kereta dan owner insuran berbeza

CG Sponsors




driftking

Active Member
Joined
Dec 26, 2010
Messages
2,394
Reaction score
2
Points
25
Asaalamualaikum..

Aku tak berapa paham la.. Pasal insuran n ownership kereta ni..
Ceritanye macam ni,

Insuran kereta aku mati bulan 9,kereta nama akak aku.. Boleh ke bila nak renew nnt , renew atas nama aku.. Dan insuran n NCB pindah pada akak aku.. ? Kalau boleh , cmne cara n ape kesan pada aku.. Kalau x boleh , reason kenapa..

Thanks semua
 
Sponsored Post

kayos

Fun Poster
Joined
Oct 9, 2008
Messages
383
Reaction score
0
Points
10
Insurans mesti atas nama owner kereta..

Dlm insurans ini dipanggil Insurable Interest....
 

driftking

Active Member
Joined
Dec 26, 2010
Messages
2,394
Reaction score
2
Points
25
Insurans mesti atas nama owner kereta..

Dlm insurans ini dipanggil Insurable Interest....
Pencerahan lagi boleh x tuan? Xberapa paham la.. Maksudnye mmg xboleh la ye?
 

ceria28

Legendary Member
Joined
Mar 13, 2007
Messages
11,901
Reaction score
109
Points
123
bgmana pula insuran kereta atas nama tt?? sebelum ni tt ada kereta ke??? Kakat tt mesti ada insuran kereta juga kan???
 

cavalier

Fun Poster
Joined
Aug 10, 2012
Messages
601
Reaction score
22
Points
25
kereta nama kakak, insurance nak renew atas nama tuan tanah?

nope, insurance kena renew atas pemilik kereta itu sendiri (walaupun tuan tanah tolong bayar ansuran kereta).

Kalau tuan tanah tiada kereta, maka tiada NCD untuk tuan tanah. NCD tidak boleh dipindah milik ( dari kakak ke tuan tanah ).

NCD hanya boleh dipindah milik dari kereta lama tuan tanah ke kereta baru tuan tanah sahaja.

hanya sekupang~~~
 

Ecurrency Experts

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Aug 20, 2011
Messages
25,732
Reaction score
108
Points
123
kalau masukkan nama TT ke dalam kereta tu sbg penama ke dua baru boleh insurankan atas nama TT kan?
 

driftking

Active Member
Joined
Dec 26, 2010
Messages
2,394
Reaction score
2
Points
25
bgmana pula insuran kereta atas nama tt?? sebelum ni tt ada kereta ke??? Kakat tt mesti ada insuran kereta juga kan???
Aku xde kereta.. Baru2 ni dia suruh tukar nama insuran 2.. Tu yg aku xpaham.. KeretA nama dia.. Tapi dia kana nak tukar nama insurans
 

driftking

Active Member
Joined
Dec 26, 2010
Messages
2,394
Reaction score
2
Points
25
kereta nama kakak, insurance nak renew atas nama tuan tanah?

nope, insurance kena renew atas pemilik kereta itu sendiri (walaupun tuan tanah tolong bayar ansuran kereta).

Kalau tuan tanah tiada kereta, maka tiada NCD untuk tuan tanah. NCD tidak boleh dipindah milik ( dari kakak ke tuan tanah ).

NCD hanya boleh dipindah milik dari kereta lama tuan tanah ke kereta baru tuan tanah sahaja.

hanya sekupang~~~
Thanks tuan.. Mean mmg xboleh la ye cmne cara pun kn?
 
Sponsored Post
Top
Log in Register