org yg ku syg meninggal??

CG Sponsors




Pistia

Super Active Member
Joined
Sep 22, 2008
Messages
8,760
Reaction score
47
Points
70
ape perasaan korang jika pasangan korang meninggal dunia?

mane tau ade sape2 penah mengalaminye...leh la share kt sini...

kisah benar ni..
terjadi kat sepupu aku...gf die meninggal mase eksiden bas..
die rase terkilan sbb die yg belikan tiket bas tu..
mase tu gf die ade kursus kt selatan (kt umah sepupu aku ni la)..
sblm blk tu diorg g jln2..n gf die takde tunjuk pape perubahan..
mlm tu.. gf die btolak naik bas...slalu nye akan sampai kul 5 pg..tp kul8 pg die dpt kol dr sepupu arwah.. sepupu arwah bertnye kenapa arwah tak sampai2 lg... then die kasi tau yg arwah dah naek bas kul spuluh mlm....
slps tu..die bukak tv dan tgk ade berita pasal bus eksiden..dan bas tu adalah bas yg die anta gf die naik mlm td... tak lame lps tu.. tv siarkan name mangsa2 yg terkorban..dan jelas ada name gf die...sedey la dgr kisah die ni...
seminggu lps tu...die dtg kt umah arwah... n ayah arwah tunjukkan pusaranya...dan lame die duk kt situ..bacekan yassin...
tp skrg..sepupu tu dah pun tunang ngan org lain...

ape korang rase kalu org yg korang syg tlh pergi wat selama-lamanye ke alam yg lain....
 
Last edited:
Sponsored Post

fazarudin

Legendary Member
Joined
Jan 2, 2006
Messages
10,985
Reaction score
258
Points
136
mestilah sedih...xkan ketawa terbahak2 plak..
 

Gila Komik

Banned
Joined
Apr 1, 2008
Messages
24,363
Reaction score
3
Points
115
laaa....perasaan sedih la...xkan happy go lucky kot
 

carnationmyra

CG Top Poster Club
Joined
May 9, 2008
Messages
22,152
Reaction score
165
Points
123
ape perasaan korang jika pasangan korang meninggal dunia?

mane tau ade sape2 penah mengalaminye...leh la share kt sini...

kisah benar ni..
terjadi kat sepupu aku...gf die meninggal mase eksiden bas..
die rase terkilan sbb die yg belikan tiket bas tu..
mase tu gf die ade kursus kt selatan (kt umah sepupu aku ni la)..
sblm blk tu diorg g jln2..n gf die takde tunjuk pape perubahan..
mlm tu.. gf die btolak naik bas...slalu nye akan sampai kul 5 pg..tp kul8 pg die dpt kol dr sepupu arwah.. sepupu arwah bertnye kenapa arwah tak sampai2 lg... then die kasi tau yg arwah dah naek bas kul spuluh mlm....
slps tu..die bukak tv dan tgk ade berita pasal bus eksiden..dan bas tu adalah bas yg die anta gf die naik mlm td... tak lame lps tu.. tv siarkan name mangsa2 yg terkorban..dan jelas ada name gf die...sedey la dgr kisah die ni...
seminggu lps tu...die dtg kt umah arwah... n ayah arwah tunjukkan pusaranya...dan lame die duk kt situ..bacekan yassin...
tp skrg..sepupu tu dah pun tunang ngan org lain...

ape korang rase kalu org yg korang syg tlh pergi wat selama-lamanye ke alam yg lain....
sedey mmg sedey...tp kne gak redha....truskan idup.... yg pegi 2...biakan la die kat alam lain.....kte sedekahkan doa je la....dan pahatkan dlm memori....:)
 

sis_zety

Active+ Member
Joined
May 10, 2008
Messages
3,830
Reaction score
10
Points
40
ade gak jadi camni kat member aku...
diowang becinta mase kat matrik...
bf die meninggal sebab sakit...
mase die cite tu sedih gile...
die cakap kadang2 die rindu sgt kat arwah...
sampai die miscal no arwah...
walopon die tau no tu dah takde...
 

carnationmyra

CG Top Poster Club
Joined
May 9, 2008
Messages
22,152
Reaction score
165
Points
123
ade gak jadi camni kat member aku...
diowang becinta mase kat matrik...
bf die meninggal sebab sakit...
mase die cite tu sedih gile...
die cakap kadang2 die rindu sgt kat arwah...
sampai die miscal no arwah...
walopon die tau no tu dah takde...
sedihnyeee....ak pon sebak bce post ko nih....:(
 

Biggie

Passed Away - Al Fatihah
Joined
Aug 31, 2008
Messages
14,648
Reaction score
79
Points
120
Allah lebih menyayanginya.....
 

Biggie

Passed Away - Al Fatihah
Joined
Aug 31, 2008
Messages
14,648
Reaction score
79
Points
120
btul.....Allah lebih menyanyanginye...kte kne redha kan??
kita kena redha...perjalanan hidup masih panjang...semoga rohnya ditempatkan bersama2 orng beriman....al fatihah...

p/s: tuan tanah...#:-S
 

bellaluna

Legendary Member
Joined
Jun 12, 2008
Messages
11,891
Reaction score
2
Points
115
aku x sanggup nk bygkn.

bln 3 aritue arwah atuk aku meninggal.

nenek aku bape hari x nk mkn x leyh tdo.

nanges jerk.

x pernah aku tgk dier nanges camtue.

dan x pernah aku tgk nenek aku keseorgn camtue.

dulu dier cucui pinggan kt dapur tgk luar nmpk arwah atuk aku tgh menyapu.

skang nmpk daun kering jerk.

dulu g masjid naek moto ngan arwah atuk aku.

skang moto tue sorok dlm stor xde sape naek.

dulu nenek aku slalu masak awl nk saji arwah atuk aku.

skang nenek aku mkn sorg2.

camane aku nk bygkn kehilangan org yg aku syg?
 
Sponsored Post
Top
Log in Register