Santai Orang rajin menang lagi (kisah warga asing gaji RM5k)

CG Sponsors




TT

CG Super Hardcore Club
Joined
Jan 13, 2009
Messages
153,675
Reaction score
21,084
Points
1,671



ORANG RAJIN MENANG LAGI

Zaheer atau lebih dikenali sebagai Saddam Hussein baru berumur 23 tahun. Datang ke Malaysia dengan sebuah syarikat yang menawarkan khidmat potong rumput di sekitar Subang Jaya. Kerja beliau dari 8 pagi sehingga 2 petang setiap hari dan dibayar sebanyak RM1000 sebulan dengan cuti setiap hujung minggu.

Beliau menggunakan masa selepas 2 petang untuk memotong rumput dan berkebun di rumah-rumah sekitar USJ. Tiada harga tertentu ditetapkan tetapi purata setiap hari antara 2 petang hingga 7 malam beliau mampu untuk memotong rumput di 5 buah rumah bersaiz sederhana. Puratanya beliau dibayar sebanyak RM25 untuk sebuah rumah. Anggaran beliau memperolehi sekitar RM125 sehari (hari biasa) dan RM300 sehari untuk hari hujung minggu.

Anggaran pendapatan seminggu beliau RM625 (weekdays) + RM600 (weekend) = RM1225 seminggu (untuk kerja partime ini).

Anggaran pendapatan sampingan sebulan = RM4,900
Pendapatan kerja tetap sebulan = RM1000
Anggaran Pendapatan Sebulan RM5,900

Dengan rumah berkongsi 10 orang, kenderaan hanya basikal dan beliau telah tinggal di Malaysia selama lebih 3 tahun. Saya rasa beliau mempunyai simpanan kewangan yang lebih banyak berbanding dengan kebanyakan graduan universiti ternama luar negara yang telah bekerja di Malaysia selama 3 tahun.

Fikirkannya :)

SAIFUL NANG
 
Sponsored Post

ZURA-SAN

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Feb 14, 2010
Messages
13,037
Reaction score
23
Points
120
baru baca tadi kat page SN..

masyukkk dia datang malaysia....
 

masasly

Fun Poster
Joined
Jun 5, 2012
Messages
556
Reaction score
0
Points
10
wak kang tu sume datang malaysia pakai suar dalam lencun2 jek harung laut...cukup taun umah banglo, nasib baik dapat ai see lg...anak tempatan? merempit, gejala sosial..ahhh....bumiku bertuah..melesia
 

bro drummer

Super Active Member
Joined
Mar 3, 2011
Messages
7,824
Reaction score
151
Points
73
mmg kayoooo....dengan kerajinan mereka..syabass betteeeei
 

juweialhaj

Super Active Member
Joined
Apr 1, 2011
Messages
8,521
Reaction score
94
Points
70
Aku sendiri pernah tanya org yg basuh kereta. india. banyak duit jugak. bagus betol. sepatutnya tak perlu ada yg mengemis kat malaysia ni.
 

pokke

Active Member
Joined
Feb 25, 2011
Messages
1,130
Reaction score
15
Points
25
tu dia abe saddam..dressing n posing dh mcm artis bollywood..balik kg nnt, jd jutawan lah ni
 

saxsor

Super Active Member
Joined
May 25, 2009
Messages
8,464
Reaction score
34
Points
70
nanti x psl2 jadi target penyamun pulak...dh femes dh tu...
 

ykenobi

Super Active Member
Joined
Nov 19, 2008
Messages
6,422
Reaction score
14
Points
65
rezeki di bumi allah mmg luas, tinggal kita nak atau taknak jer..huhu

(muhasabah diri sendiri)
 
Sponsored Post
Top
Log in Register