Orang Kafir Sebaik Apa Pun Tetap Masuk Neraka

CG Sponsors




akudotcom

Legendary Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
11,491
Reaction score
2,008
Points
201
Quran tu buku filosufi
Byk kata2 falsafah
Ajaran nya universal

nak paham literally pun bole
Tp lucu la sikit pemahaman nya :D

cuba pahamkan peribahasa
Menuang air di daun keladi
Takkan pi amik air tuang betul2 kat daun kot hahha
1609250586632.jpeg
 
Sponsored Post

Name:

Active Member
Joined
Dec 25, 2012
Messages
2,162
Reaction score
280
Points
51
kalau itu pun sentap..maknanya islam tu betul la ..

masuk la islam..
 

akudotcom

Legendary Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
11,491
Reaction score
2,008
Points
201
Tuhan habaq dlm quran jelas

5:69
إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالصَّابِئُونَ وَالنَّصَارَىٰ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ

Sesungguhnya:
✔orang-orang yang beriman,
✔dan orang-orang Yahudi, dan
✔orang-orang Shabiin, dan
✔orang-orang Nasrani

SESIAPA SAHAJA di antara mereka yang beriman kepada Allah dan BERIMAN kepada hari kemudian serta berbuat KEBAIKAN, maka TIADALAH ada kebimbangan (dari berlakunya kejadian yang tidak baik) terhadap mereka, dan mereka pula TIDAK akan berdukacita.


Sesiapa pun apa jua kepercayaan
Kalau buat baik, pasti dpt balasan yg sesuai
 
  • Like
Reactions: fms

biomedik2

Active+ Member
Joined
Jan 19, 2020
Messages
4,090
Reaction score
1,265
Points
111
Quran tu buku filosufi
Byk kata2 falsafah
Ajaran nya universal

nak paham literally pun bole
Tp lucu la sikit pemahaman nya :D

cuba pahamkan peribahasa
Menuang air di daun keladi
Takkan pi amik air tuang betul2 kat daun kot hahha
View attachment 326301
Mohon mod delete thread ni. Terima kasih.
 

juhan

Active+ Member
Joined
Mar 30, 2010
Messages
4,151
Reaction score
641
Points
81
Org kafir berbuat baik akan tetap masuk neraka. Kebaikan yg dia buat Allah dah balas di dunia lg supaya mereka org2 kafir tidak menuntut di akhirat kelak
 

boca120879

Fun Poster
Joined
Dec 27, 2018
Messages
926
Reaction score
498
Points
41
Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh

Berdasarkan hadith di bawah,
sebaik-baik Abu Talib,
masuk jua ke neraka.

Diceritakan oleh Abu Bakar bin Abu Syaibah, diceritakan oleh Affan,
diceritakan oleh Hammad bin Salamah, diceritakan oleh Tsabit,
daripada Abu Uthman an-Nahdi, daripada Ibnu Abbas,
Rasulullah s.a.w. bersabda,


"Penduduk neraka yang paling ringan seksanya
adalah Abu Talib.

Dia memakai dua sandal
yang mana otaknya mendidih
kerana panas kedua-duanya."


(Hadith Muslim no. 312)

Nota penting:
Untuk pemahaman yang lebih baik,
sila rujuk nasihat pakar
(ulama, ustaz atau yang setaraf dengannya)
 

Megat Al Fateh

Fun Poster
Joined
May 6, 2019
Messages
975
Reaction score
443
Points
41
surga tu perumpamaan rasa perasaan tenang damai lah..kita sembahyang zikir etc masuk surga, dpt ketenangan
so surga dgn jannah tu tak sama? walaupun sifat dia sama?

neraka dgn an nar pun tak sama, walaupun sifat dia sama?

sebabnya.. itu fahaman pagan ? bukan tu sebutan dari sankrit ke?

macam tak logic je bro..

jadi org yg ko sebut "kafir" ni masuk mana nanti?

neraka ke an nar? sebab apa tu?


meh.. cuba explain lagi kat aku..

kita sesama belajar..
 

trichogaster

Fun Poster
Joined
Mar 27, 2013
Messages
757
Reaction score
25
Points
30
so surga dgn jannah tu tak sama? walaupun sifat dia sama?

neraka dgn an nar pun tak sama, walaupun sifat dia sama?

sebabnya.. itu fahaman pagan ? bukan tu sebutan dari sankrit ke?

macam tak logic je bro..

jadi org yg ko sebut "kafir" ni masuk mana nanti?

neraka ke an nar? sebab apa tu?


meh.. cuba explain lagi kat aku..

kita sesama belajar..
org mcm dia mmg hg kata apa pon dia nk mng..haha
 

Kretos

Fun Poster
Joined
Feb 12, 2010
Messages
292
Reaction score
17
Points
15
Tutup jela thread ni, TT ingat rukun iman dgn rukun islam kite.

Syurga neraka ni 100% hak tuhan.. Cmmane pn kite Allah yg tentukan kite pengakhiran di mana.

Jadilah hamba-Nya, berdakwah berlajarlah dgn guru2 agama.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register