Orang Bunian: Satu Realiti atau Jelmaan - Apa Pendapat Korang!

CG Sponsors




wanzex

CG Top Poster Club
Joined
Jul 12, 2006
Messages
35,554
Reaction score
1,103
Points
191
dulu ustaz aku cite, jin duduk kat alam malakut..

ada saper2 tau alam malakut?
Alam Malakut adalah suatu alam yang tingkat kedekatan dengan aspek Allahnya lebih rendah dari Alam Jabarut, namun masih lebih tinggi dari Alam Mulk. Baik Alam Jabarut maupun Alam Malakut, keduanya adalah realiti/wujud yang tidak dapat ditangkap oleh indera jasadiah kita. Indera jasad biasanya hanya bisa menangkap sesuatu yang terukur secara jasad, sedang Alam Jabarut dan Alam Malakut memiliki ukuran melampui ukuran jasad.
Misal penghuni Alam Malakut adalah malaikat, An-nafs(jiwa).
 
Sponsored Post

alpine_star

Legendary Member
Joined
Oct 3, 2010
Messages
13,885
Reaction score
117
Points
123
time kasih atas penerangan

abis tuh, bunian plak duduk alam aper?

ustaz aku dulu slalu cite, jin xkan tunjukkan rupa sebenar kepada manusia..

sbb nyer, klu manusia biasa bley nampak jin, makna nyer jin tuh dah berada dalam alam manusia, dan terikat dengan hukum alam manusia..makna nyer, klu kene pkol ngan kayu, dier aklan sakit, klu kene bakar ngan api, dier akan hangus...

btol x nih?
 

wanzex

CG Top Poster Club
Joined
Jul 12, 2006
Messages
35,554
Reaction score
1,103
Points
191
alam malakut barangkali adalah alam yg cukup indah dn berseni.....ada sesiapa yg tau?
 

zaimi2

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Mar 21, 2008
Messages
15,045
Reaction score
390
Points
131
yang aku tau dunia diorang 10 meter dari bumi..sebab 2 selalu nampak diorang ni di pokok2 ,bangunan2...

jin - bunia la..

dan teknologi diorang 3 abad lebih maju dari kita

wallahualam
 
Last edited:

pukau

Junior Member
Joined
Aug 1, 2007
Messages
97
Reaction score
1
Points
11
menarik topik ni, baru je habis baca dari page tahun 2007 sampai 2011
 

johan_zafuan

Active Member
Joined
Aug 11, 2011
Messages
1,534
Reaction score
40
Points
30
org bunian tu wujud bro..diorg kan dr golongan jin.. Allah lagi maha mengetahui..
 

mkhalish

Freshie
Joined
Jan 1, 2020
Messages
3
Reaction score
0
Points
33
Aku dgr kat alam bunian tu ade spaceship
 
Last edited:
Sponsored Post
Top
Log in Register