BTC USD 37,949.0 Gold USD 1,774.56
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Santai Orang bukan perokok pun akan mati jugak..

PinguSpy

Super Active Member
Joined
Jan 15, 2007
Messages
8,141
Reaction score
114
Points
73
banyak gila post menunjukan akibat dari aktiviti menghisap rokok.. begitu juga post2 dan juga video menunjukan orang2 yang mati akibat merokok...

tapi...

tahukah anda.. pembunuh Number #1 (UTAMA rakyat MALAYSIA) adalah PENYAKIT JANTUNG??!!

punca penyakit jantung adalah dari pengambilan makanan seperti:

1. Kari (boleh dikatakan 80% rakyat malaysia makan kari tiap2 hari. Dan tahukah anda? Kandungan kari 80% adalah MINYAK dan LEMAK?).. Dan juga makanan ringgan, ayam, daging yang kandungan lemaknya adalah tinggi???

Pembununh Number #2 (UTAMA rakyat MALAYSIA) pula adalah.. PENYAKIT KENCING MANIS??!!

punca penyakit kencing manis adalah dari pengambilan makanan seperti:

1. Nasi.. boleh dikatakan makanan ruji rakyat Malaysia dan 99% adalah memakan NASI tiap2 hari. Tapi tahukah anda kandungan glukosa yang telampau tinggi di dalam Nasi boleh menyebabkan anda menghidap penyakit ini??

2. Minuman bergas, minuman terlebih gula.. susu tin, sos, teh tarik, etc...

gangrene1.jpg



so kesimpulannya.. bukan perokok je mengalami risiko untuk dapat penyakit "paru2" .. tetapi begitu juga anda yang bukan perokok.. :))


peace... :D :)cgrock :)paid
 
Sponsored Post

Chainsaw

Active+ Member
Joined
Sep 23, 2010
Messages
2,955
Reaction score
5
Points
25
Wahhh..thread counter-attack yer bro :D
 

taufic

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Feb 6, 2008
Messages
14,651
Reaction score
693
Points
161
isap rokok + makan kari + makan nasik = ultimate weapon la gitu
 

Wzarul

Active Member
Joined
Nov 25, 2009
Messages
1,606
Reaction score
11
Points
25
hehehe..btt0l2..setuju..bukan perokok je yg cepat mati..byk lagi penyakit kronik yg sebenarnya berpunca dari apa yang kita lantak hari2:)cgrock
 

PinguSpy

Super Active Member
Joined
Jan 15, 2007
Messages
8,141
Reaction score
114
Points
73
isap rokok + makan kari + makan nasik = ultimate weapon la gitu

aku isap rokok..
tapi aku tak makan kari hari2..
nasik pun kadang2.. slalu melantak mee la.. roti la..
 

fakhrun

Fun Poster
Joined
May 2, 2010
Messages
640
Reaction score
7
Points
15
ooo kari feveret aku..nasi hari2 aku makan...so tt ada cadangan alternatif lain x selain makan nasi n kuah kari.. ade x makanan yg lagi baik dari nasi n kari tu. kira kalau hisap rokok lagi baik la ni. sbb rokok bukan penyebab utama kematian di malaysia.so merokok lebih baik dari makan nasi n kari la ni? atau merokok kesan dia sama jea ngan makan nasi. kalau hisap rokok pon leh kenyang? ke tt ada pendapat lain pasal rokok? xplain ckit, sbb saya x merokok n x faham apa yg tt nk cuba buktikan di sini.
 

PinguSpy

Super Active Member
Joined
Jan 15, 2007
Messages
8,141
Reaction score
114
Points
73
ooo kari feveret aku..nasi hari2 aku makan...so tt ada cadangan alternatif lain x selain makan nasi n kuah kari.. ade x makanan yg lagi baik dari nasi n kari tu. kira kalau hisap rokok lagi baik la ni. sbb rokok bukan penyebab utama kematian di malaysia.so merokok lebih baik dari makan nasi n kari la ni? atau merokok kesan dia sama jea ngan makan nasi. kalau hisap rokok pon leh kenyang? ke tt ada pendapat lain pasal rokok? xplain ckit, sbb saya x merokok n x faham apa yg tt nk cuba buktikan di sini.

cuba bro baca title thread ni 44x.. lepastu bro akn tahu apa yg aku cuba sampaikan
 

taufic

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Feb 6, 2008
Messages
14,651
Reaction score
693
Points
161
ooo kari feveret aku..nasi hari2 aku makan...so tt ada cadangan alternatif lain x selain makan nasi n kuah kari.. ade x makanan yg lagi baik dari nasi n kari tu. kira kalau hisap rokok lagi baik la ni. sbb rokok bukan penyebab utama kematian di malaysia.so merokok lebih baik dari makan nasi n kari la ni? atau merokok kesan dia sama jea ngan makan nasi. kalau hisap rokok pon leh kenyang? ke tt ada pendapat lain pasal rokok? xplain ckit, sbb saya x merokok n x faham apa yg tt nk cuba buktikan di sini.

bg bini isap rokok
bila ada baby
takyah bg susu
bagi rokok gak kat dia
pastu nanti ada cucu
jgn bg duit raya
bg rokok jugak
sbb nanti depa beli rokok jugak
 

taufic

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Feb 6, 2008
Messages
14,651
Reaction score
693
Points
161
kalau isap rokok = bakar duit
kalau makan nasik kandaq = makan duit
haha aku pon dah konpius :))
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register