Oh Ex MB Nizar ! ... Kampung Baru .... Bye bye PR

CG Sponsors




daeng

Active Member
Joined
Mar 26, 2007
Messages
1,188
Reaction score
0
Points
20
Siapa penduduk kampung baru ini?

Mereka ini adalah Cina bekas-bekas ahli Parti Komunis Malaya yang membuat huru-hara di Tanah Melayu selepas pengunduran Jepun. Mereka ini telah diberi pengampunan dan mendiami kebanyakan kampung baru di Perak. 60,000 cina ex-komunis! ramai tu...

Ngeh Koo Ham iaitu Exco Kanan Kerajaan Perak ini adalah ketua kepada kampung baru ini. Dia inilah yang membawa usul pemberian tanah kekal dan mengunakan bonekanya Nizar, MB Perak untuk mengukuh hajatnya.

Siapa penduduk kampung tradisional dan RPT?

Siapa lagi kalau tidak orang2 Melayu yang miskin dan berpendapatan rendah. Bantuan RPT ini dibuat ketika Kerajaan Barisan Nasional memerintah Perak.

Persoalannya mengapa si Nizar ini memberi hak tanah keutamaan kepada Cina? Kenapa?

Cayalah YB Nizar!:D
 
Last edited:
Sponsored Post

mimie_cottage

Fun Poster
Joined
Dec 31, 2008
Messages
232
Reaction score
0
Points
10
bukan milik sesiapa.....semuanya milik Allah...apa yg anda ada sekarang pun bukan milik anda....dunia ini hanya sementara....berbuat baiklah sesama insan....
 

SOUL86F

Legendary Member
Joined
Jan 22, 2008
Messages
10,969
Reaction score
115
Points
123
ni jek la modal yg ada...mmg dasar parti perkauman :p:p
 

nazim5123

Active+ Member
Joined
Apr 9, 2007
Messages
4,698
Reaction score
41
Points
30
berbuat adillah wahai tuan tanah sesungguhnya sifat adil itu menghampiri taqwa
 

GoldFinger

Active Member
Joined
Jan 27, 2008
Messages
1,814
Reaction score
6
Points
25
Siapa penduduk kampung baru ini?

Mereka ini adalah Cina bekas-bekas ahli Parti Komunis Malaya yang membuat huru-hara di Tanah Melayu selepas pengunduran Jepun. Mereka ini telah diberi pengampunan dan mendiami kebanyakan kampung baru di Perak.

Ngeh Koo Ham iaitu Exco Kanan Kerajaan Perak ini adalah ketua kepada kampung baru ini. Dia inilah yang membawa usul pemberian tanah kekal dan mengunakan bonekanya Nizar, MB Perak untuk mengukuh hajatnya.

Siapa penduduk kampung tradisional dan RPT?

Siapa lagi kalau tidak orang2 Melayu yang miskin dan berpendapatan rendah. Bantuan RPT ini dibuat ketika Kerajaan Barisan Nasional memerintah Perak.

Persoalannya mengapa si Nizar ini memberi hak tanah keutamaan kepada Cina? Kenapa?

Cayalah YB Nizar!:D
tak ubah mcm keldai ! Racist nak mampus !.. kalau x ada cina dlm malaysia ni ..payah lah nak naik malaysia ni..sebab org melayu jenis bangsa malas , tak berani berniaga , berniaga auta dan lain-lain...depa ada hak dlm negara kita juga sebab mereka pun pembayar cukai yang kerajaan dok guna duit tu buat itu ini...

apa guna memartabatkan bangsa , kalau bangsa itu jenis kaki nganga , kaki subsidi , pemalas , b.o.d.o.h sombong , lalu jatuh miskin...

org melayu ni kadang ,bab pelajaran anak x di titik berat ..sekolah beri bantuan mcm2..last2 bantuan di tala ke arah benda lain ....

masuk universiti bukan nak study bebetul , tapi byk benda x berpekdah , skandal , bla..bla..

last sekali masuk akademi fantasia.

masalah birokrasi di kalangan melayu juga paling teruk..di semua sektor... sikit kerja nak kena gegar , nak kena suap ..dan mcm2 , mcmm..kerja yg patut siap seminggu sampai sebulan...

tidak beretika dan tak berwawasan....

lalu timbul lah jenis spesis mcm ni yang kerjanya nak provokasi saja...

martabatkanlah agama melebihi bangsa . Melayu boleh hilang ...tapi agama Allah tidak boleh.

InsyaAllah kaum lain akan boleh menerima Hudud dari masa ke semasa.... yang penting sekrang , umno mesti kita gulingkan !
 
Last edited:

esohor

Active Member
Joined
Jun 12, 2008
Messages
1,524
Reaction score
0
Points
20
Siapa penduduk kampung baru ini?

Mereka ini adalah Cina bekas-bekas ahli Parti Komunis Malaya yang membuat huru-hara di Tanah Melayu selepas pengunduran Jepun. Mereka ini telah diberi pengampunan dan mendiami kebanyakan kampung baru di Perak.

Ngeh Koo Ham iaitu Exco Kanan Kerajaan Perak ini adalah ketua kepada kampung baru ini. Dia inilah yang membawa usul pemberian tanah kekal dan mengunakan bonekanya Nizar, MB Perak untuk mengukuh hajatnya.

Siapa penduduk kampung tradisional dan RPT?

Siapa lagi kalau tidak orang2 Melayu yang miskin dan berpendapatan rendah. Bantuan RPT ini dibuat ketika Kerajaan Barisan Nasional memerintah Perak.

Persoalannya mengapa si Nizar ini memberi hak tanah keutamaan kepada Cina? Kenapa?

Cayalah YB Nizar!:D
cakap tak guna bro! bukti mana? ada tulisan / artikel / dokumen yang menyokong tak !!! cakap saje - semua org boleh ckp !!! nape tak cakap je bekas askar jepun yg jajah tanah melayu dulu !!!

:D :D :D

main tulis x supporting dokumen buat per !!!
 

daeng

Active Member
Joined
Mar 26, 2007
Messages
1,188
Reaction score
0
Points
20
Apa yang Pak Nizar lakukan adalah:
-Mengutamakan untuk memberi hak milik kekal pada kampung baru dengan diskaun bayaran premium sebanyak 80%.
-Sedangkan penduduk kampung tradisional dan RPT tidak menikmati semua ini walaupun jumlah mereka lebih ramai.

Cayalah YB Nizar!
 

Dianey

Active Member
Joined
Jan 28, 2008
Messages
2,232
Reaction score
72
Points
30
haha... baek nye kena sembur dengan Goldfinger...si Daeng tu.. cakap tak fikir dulu.. ngeh..ngeh.. :p
 

cikepong

Active+ Member
Joined
Apr 1, 2008
Messages
4,366
Reaction score
50
Points
30
pebende la...utamakan dunia dari akhirat...dunia ni pinjaman dan pentas ujian...hidup di dunia 60 tahun je...akhirat selama-lamanya.
 

mike

Super Active Member
Joined
Apr 7, 2008
Messages
5,526
Reaction score
8
Points
65
memang dasar racist tul TT nie:(scam:(scam:(scamthread sampah nie elok dibuang jer kat lubang najis:(scam:(scam
 
Sponsored Post
Top
Log in Register