Nora Danish Akui Bukan Mudah Bawa Status Janda

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
STIGMA terhadap janda sudah lama berlaku. Entah kenapa sejak dari dahulu hingga sekarang, janda sering sahaja dikaitkan dengan cerita-cerita yang kurang enak didengar.

Kontroversi dunia hiburan tidak sah jika tidak terpalit kisah janda daripada aktres jelita Rozita Che Wan, Natasha Hudson hingga ke Nora Danish bagaikan ada sahaja yang boleh dijadikan isu sensasi.

Pelakon yang sinonim dengan watak Puteri, Nora Danish mengakui bahawa bukan mudah membawa status janda kerana banyak mata-mata yang memerhati setiap tingkah laku mereka.

"Saya sedar segelintir masyarakat memandang negatif kepada status janda ini, tidak boleh berpakaian seksi, keluar dengan lelaki, pergi clubbing dan sebagainya.

"Mereka jangka apabila berstatus janda kami perlu jadi lebih baik dan ‘suci’ dan alim sedangkan kami hanya manusia biasa, sama sahaja dengan perempuan lain yang belum berkahwin," kata bekas isteri Rizal Ashram.

Jelas Nora lagi, "Mereka sering melabel janda sebagai perempuan yang jahat dan perampas. Seharusnya mereka lebih kasihan sebab kami mangsa keadaan dan hormat kepada golongan janda," ujar Nora yang ingin mengikis persepsi buruk masyarakat terhadap golongan janda.

Dia turut mengakui bahawa tidak semua janda berperangai buruk seperti yang digembar-gemburkan. Malah kata Nora, ada juga perempuan yang belum berkahwin berperangai lebih teruk dari itu.

Nora juga tidak setuju dengan segelintir artis yang melibatkan anak-anak dalam kontroversi rumah tangga selepas berlaku penceraian.

"Saya sudah bagi tahu Jejai (Rizal Ashram) awal-awal, jika berlaku apa-apa kontroversi selepas bercerai jangan sekali-kali melibatkan anak. Saya tidak mahu anak menjadi mangsa keadaan," ujar ibu kepada Putera Raiqal Ramli.

Dalam pada itu juga Nora mengakui bahawa hatinya masih lagi terasa sakit tentang perkara-perkara yang dilalui dahulu walaupun sudah memaafkan.

"Saya tidak berdendam dengan siapa-siapa malah sudahpun memaafkan segalanya namun hati saya masih lagi tidak boleh melupakan perkara-perkara yang pernah berlaku," keluh Nora yang bakal mengacarakan program I-Glam di TV9 Januari depan.

Dia berharap tahun 2010 yang bakal menjelma akan memberi kehidupan baru yang lebih bermakna buat diri dan anaknya.
 
Sponsored Post

the_killer

Active Member
Joined
Mar 15, 2009
Messages
2,053
Reaction score
1
Points
25
pigi mampus la pompuan nk g clubbing sgt.. bkn nk amek iktibar ats pceraian pom... nk enjoy je tau.. anak sape jage mase g clubbing? teguk i kencing setan 2 je tau
 

K.E.Y..kuchi

Active+ Member
Platinum Member
Joined
Jul 14, 2009
Messages
3,354
Reaction score
8
Points
25
mmg susah nk bawak status janda ni....

tp tengok orang gak...

kalau penyakit sendiri yg cari...

pandai2 la..
 

Ahmad07

Legendary Member
Joined
Aug 11, 2007
Messages
10,366
Reaction score
879
Points
161
adesss... gi clubbing, tapi mintak masyarakat jangan pandang serong... :eek:

kaki clubbing, kalo anak dara pun makcik2 kat kampung pandang serong...
 

T2T

Super Active Member
Joined
Apr 16, 2008
Messages
6,927
Reaction score
113
Points
73
takpe.. meh sini call abg, kita wat bisnes sama2.. jangan g clubbing dah.. sebulan sekali ok ye nora..
 

RMteam

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Nov 20, 2006
Messages
19,577
Reaction score
88
Points
125
seteru pasya sandat ni cakap sudah jadi janda ..
elok jadi bini aku no 2 nak tak..? heheheh
 
Sponsored Post
Top
Log in Register