Nitrogen untuk tayar?

CG Sponsors




fadel

Active+ Member
Joined
Mar 19, 2007
Messages
3,016
Reaction score
60
Points
35
Ada sesapa da guna...?:-?
....bagus.? bole ke?:-?:)

...nie sikit info pasal pakai gas ni,...jooM!!



"Penggunaan gas nitrogen untuk tayar telah mendapat sambutan mengalakkan baru - baru ini. Kebanyakkanya kedai kedai
servis tayar yang mempromosi dan mengsyorkan mengisi angin tayar kenderaan pelanggan mereka dengan gas nitrogen kerana
kebaikan menggunanya.

Gas nitrogen biasanya digunakan untuk mengisi tayar kereta lumba, tayar kapal terbang dan kenderaan2 berat, contohnya
lori kontena. Walaubagaimanasekalipun penggunnan gas nitrogen ini semakin popular untuk kenderaan penumpang".....



Kebaikkan mengguna gas nitrogen berbanding angin biasa untuk mengisi tayar kenderaan anda.

1. Mengurangkan suhu tayar semasa pemanduan halaju tinggi
2. Meningkatkan keselesaan pemanduan
3. Meningkat usia tayar
4. Mengekalan tekanan angin
5. Melambatkan kehilangan tekanan angin
6. Tidak memberi tindak balas kimia terhadap rim dan tayar
7. Menjimatkan minyak
 
Sponsored Post

notrexdame

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Apr 26, 2008
Messages
76,139
Reaction score
63
Points
525
da lama da nie...aku pon xpasti katne yg leh sumbat gas...tapi ketahanan mmg power
 

bmpower

Junior Member
Joined
Jul 23, 2008
Messages
60
Reaction score
0
Points
6
aku dah lama dah pakai angin nie. satu tayar rm 5. 4 tayar, rm 2o hinggit. sekali jer. lepas 6 bulan, isi semula, tp free jer... isi setiap 6 bulan. memang menarik dan mudah. he..he... ko bayangkanlah, angin pun dah berbayar tau. he..he... yg bayar ngan yang free, mustilah yang bayar punyer lagi mantap. he..he...:D:D:D sesuaai untuk long distance
 

zamreda

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
51
Points
120
betul mereka isi dari tong gas yng bernama nitrogen nie?...aku mau tahu jugak..
 

jgoldemas

Fun Poster
Joined
Feb 11, 2008
Messages
170
Reaction score
0
Points
10
aku dah lama dah pakai angin nie. satu tayar rm 5. 4 tayar, rm 2o hinggit. sekali jer. lepas 6 bulan, isi semula, tp free jer... isi setiap 6 bulan. memang menarik dan mudah. he..he... ko bayangkanlah, angin pun dah berbayar tau. he..he... yg bayar ngan yang free, mustilah yang bayar punyer lagi mantap. he..he...:D:D:D sesuaai untuk long distance
saya free aje kat kedai tayar bangi...free ok juga tahan lama juga :D :D
 

C_Kenek

Super Active Member
Joined
Feb 23, 2008
Messages
5,123
Reaction score
58
Points
70
hahaha aku ingat tadi vitagen
 

building

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Apr 2, 2007
Messages
9,831
Reaction score
57
Points
70
aku penah pakai .. tp apabila jauh sgt nak isi gas tu jadi malas arr plak.. tp mmg ringan arr.. korang yg pakai tayar baru digalakkan pakai gas supaya tayar tahan lama
 

tomie

CG Hardcore Club
Joined
Dec 25, 2006
Messages
73,884
Reaction score
8,265
Points
716
hahaha aku ingat tadi vitagen
vitagen untuk buang angin
ni boh angin la... :))) :p

**kat area kedah takdak ker....nak boh dlm tayar 17" nih :">
 

building

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Apr 2, 2007
Messages
9,831
Reaction score
57
Points
70
saya free aje kat kedai tayar bangi...free ok juga tahan lama juga :D :D
kat bangi ada eh? kat ner? bley tunjuk arah tak.. rasa nak pakai gas gi arr...
 

dell

Super Active Member
Joined
Apr 29, 2007
Messages
8,071
Reaction score
70
Points
80
..kat jb ada x..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register