BTC USD 49,326.9 Gold USD 1,783.44
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Nazri tak bertanding demi BPR

eboss

CG Hardcore
Messages
85,652
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
PUTRAJAYA 30 Okt. - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz (gambar) sanggup tidak bertanding mana-mana jawatan pada pemilihan UMNO Mac depan kerana ingin menjaga imej Badan Pencegah Rasuah (BPR) yang terletak di bawah portfolionya.

Menurut beliau, langkah itu diambil atas kehendaknya sendiri meskipun ia bukan satu kemestian yang perlu dilakukan oleh pemimpin kerajaan lain.

''Ia bukan syarat, ini saya kenakan kepada diri saya sendiri kerana mahu mengelak daripada dilihat saya terlibat dengan sebarang rasuah.

''Saya bangga menjadi menteri yang menjaga BPR dan mahu anggota-anggota badan itu berbangga dengan menteri mereka," katanya kepada pemberita pada majlis sambutan Ulang Tahun BPR Ke-41 di Puspanitapuri di sini hari ini.

Mohamed Nazri yang sebelum ini mengumumkan tidak bertanding pada pemilihan UMNO nanti bagaimanapun telah mendapat empat pencalonan bagi jawatan Ahli Majlis Tertinggi (MT) yang memerlukan kuota 10 pencalonan untuk layak bertanding.

Menurut beliau, sekiranya menteri tidak mempunyai kredibiliti, maka sukar bagi pihaknya untuk mempertahankan BPR di Parlimen sekiranya perkara tersebut dibangkitkan.

''Anda semua tahu, kalau menteri sendiri pun tidak ada kredibiliti macam mana hendak jaga BPR, orang hanya akan gelak.

''Saya mahu menjaga imej BPR dan bersungguh-sungguh memerangi rasuah. Saya sanggup tinggalkan apa sahaja untuk menjadi menteri yang memerangi rasuah," katanya.

Sementara itu, Mohamed Nazri mengingatkan bahawa BPR bebas menyiasat tentang sebarang aduan mengenai politik wang dalam pemilihan UMNO tanpa mengira sama ada terdapat laporan rasmi atau surat-surat layang.

''BPR boleh memainkan peranan pada bila-bila masa dan di bawah Akta Pencegahan Rasuah 1997, kita boleh masuk siasat walaupun tidak ada laporan bertulis, tidak ada sesuatu yang boleh menghalang BPR daripada menjalankan tugas," katanya.

Bagaimanapun jelas beliau, BPR akan menjalankan tugasnya berasaskan bukti dan bukannya spekulasi.

Beliau juga mengingatkan kepada pihak-pihak tertentu agar membuat laporan kepada BPR sekiranya mereka cuba disuap oleh golongan tertentu pada musim pemilihan parti.

Apa aku nak kata pun tak tau ler sebab aku dok fikir dulu BPR rampas kereta mewah dia tu sebab apa kalau dia cuba nak bayangkan yang dia bersih

:-?:-?:-?
 
Sponsored Post

wmrn1

Active Member
Messages
1,730
Joined
Jul 11, 2008
Messages
1,730
Reaction score
5
Points
25
Si Dogol ni takut sebab mulut cabul kata nista kat TDM. Baru dia tahu Puppet Master dah mula bertindak habis disapu licin tak tinggal nanah. Dogol ni pun lepas ni akan cuba jadi pecacai TDM no.1 lagi lah, cari makan.
 

orange76

Super Active Member
Messages
6,658
Joined
Aug 12, 2008
Messages
6,658
Reaction score
5
Points
65
dah boring dgn perangai pengampu kuat...lalang!
 

z3t_ex

Active+ Member
Messages
3,601
Joined
Feb 27, 2008
Messages
3,601
Reaction score
32
Points
30
kalo kena tendang out dri kementerian tu lagi best..
nie menteri otak kt bunt*t..bkn kt kepala lut*t dah..
 

luthfi

Permanently Banned - Creating Multiple ID
Messages
89
Joined
Mar 10, 2007
Messages
89
Reaction score
0
Points
6
kalo kena tendang out dri kementerian tu lagi best..
nie menteri otak kt bunt*t..bkn kt kepala lut*t dah..

menteri mana yang tak mcm tu?
:eek:
 

Zul.H

Active+ Member
Messages
2,755
Joined
Dec 5, 2007
Messages
2,755
Reaction score
21
Points
25
Heh..heh..cakap macam bagus jer..
 

infosinar

Active+ Member
Messages
3,723
Joined
Sep 20, 2008
Messages
3,723
Reaction score
4
Points
35
ye ke..
klu ye bagus la..
tp mcm wayang je bunyinya..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register