Nak Tanya-Tali Pinggang Keledar Belakang

CG Sponsors




imlive33

Fun Poster
Joined
May 7, 2008
Messages
404
Reaction score
1
Points
15
Assalamualaikum,

Aku masih konfiuslah...nak tumpang tanya pasal pemakaian tali pinggang keledar tempat duduk belakang yg akan berkuatkuasa 1 Jan 2009.

Kalau keta tahun 1995 ke bawah...betulkah tak payah pasang?

Kalau kene pasang? Nak Pasang kat mana?

Yg kata Proton bagi pemasangan percuma tu untuk sape?

Kalau ada kawan2 yg tau jawapannya...tolong lah bagitau kerana...nanti tak pasal2...kene saman.#:-S
 
Sponsored Post

imlive33

Fun Poster
Joined
May 7, 2008
Messages
404
Reaction score
1
Points
15
Aku bukan apa...memang kitakan sedia maklum...nak carik salah kita jer...sikit2 saman...:)
 

LilinSticks

Active+ Member
Joined
Mar 20, 2008
Messages
3,487
Reaction score
3
Points
25
BIla JKJR kata jalana tak rata, tak ikut specs, berlubang pun punca kemalangan Kerajaan Malaysia buat dekk ajer...sepatutnya rakyat malaysia saman kerajaan malaysia pasal kerajaan memang tak ambil peduli pun.
Bila dikatakan tali pinggang belakang punca kematian jalan raya keluar ler bermacam theory dan akhirnya saman dikenakan..pasal bleh buat duit...kalau kene keluar duit (baiki jalan rosak) buat tak tahu jer...prihatin le tu konon...kerajaan bussiness minded betul...
Apa mereka fikirkan sebenarnya...PDRM is bussiness fr GOVT not to protect rakyat but to make em suffer...fikirkan bila..
- Apa akan jadi bila ibu bapa terkejut dgn kehadiran polis di dalam kereta dan menoleh belakang semasa memandu bagi memastikan anak anak kecil (yg belum faham undang2 ) tak pakai seat belt?- kerajaan malaysia peduli apa kan..
- Sekiranya jalanraya elok dan polis lebih appear kat jalanraya maka kemalangan dpt dielakkan krn tiada kemalangan maka tiada penumpang depan dan belakang ( pakai atau tak pakai belt) yang cedera.
- Apakah kajian terperinci telah dijalankan sebelum keputusan dibuat dgn mengambil kira segala faktor. Or just make the rules for rakyat to pay when actually nuthings improve.

Come on la..GOVT make stupid decision while rakyat suffer from their non value added creativity..***** em all...tak abis abis menyusahkan rakyat...
 

imlive33

Fun Poster
Joined
May 7, 2008
Messages
404
Reaction score
1
Points
15
itulah yg aku nak tau...mmg klu ikutkan menyusahkan rakyat...tapi kita ni timun...tak ikut nanti kene saman...tu yg nak tau tu...kene pasang ke tak?
 

gambate

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Nov 9, 2007
Messages
6,761
Reaction score
101
Points
73
BIla JKJR kata jalana tak rata, tak ikut specs, berlubang pun punca kemalangan Kerajaan Malaysia buat dekk ajer...sepatutnya rakyat malaysia saman kerajaan malaysia pasal kerajaan memang tak ambil peduli pun.
Bila dikatakan tali pinggang belakang punca kematian jalan raya keluar ler bermacam theory dan akhirnya saman dikenakan..pasal bleh buat duit...kalau kene keluar duit (baiki jalan rosak) buat tak tahu jer...prihatin le tu konon...kerajaan bussiness minded betul...
Apa mereka fikirkan sebenarnya...PDRM is bussiness fr GOVT not to protect rakyat but to make em suffer...fikirkan bila..
- Apa akan jadi bila ibu bapa terkejut dgn kehadiran polis di dalam kereta dan menoleh belakang semasa memandu bagi memastikan anak anak kecil (yg belum faham undang2 ) tak pakai seat belt?- kerajaan malaysia peduli apa kan..
- Sekiranya jalanraya elok dan polis lebih appear kat jalanraya maka kemalangan dpt dielakkan krn tiada kemalangan maka tiada penumpang depan dan belakang ( pakai atau tak pakai belt) yang cedera.
- Apakah kajian terperinci telah dijalankan sebelum keputusan dibuat dgn mengambil kira segala faktor. Or just make the rules for rakyat to pay when actually nuthings improve.

Come on la..GOVT make stupid decision while rakyat suffer from their non value added creativity..***** em all...tak abis abis menyusahkan rakyat...
yeahh die..die..diee :)cgrock:)cgrock:)cgrock:-? tp apa nak buat sekang erk:-?
 

kerambit

Fun Poster
Joined
Nov 16, 2008
Messages
385
Reaction score
15
Points
15
BIla JKJR kata jalana tak rata, tak ikut specs, berlubang pun punca kemalangan Kerajaan Malaysia buat dekk ajer...sepatutnya rakyat malaysia saman kerajaan malaysia pasal kerajaan memang tak ambil peduli pun.
Bila dikatakan tali pinggang belakang punca kematian jalan raya keluar ler bermacam theory dan akhirnya saman dikenakan..pasal bleh buat duit...kalau kene keluar duit (baiki jalan rosak) buat tak tahu jer...prihatin le tu konon...kerajaan bussiness minded betul...
Apa mereka fikirkan sebenarnya...PDRM is bussiness fr GOVT not to protect rakyat but to make em suffer...fikirkan bila..
- Apa akan jadi bila ibu bapa terkejut dgn kehadiran polis di dalam kereta dan menoleh belakang semasa memandu bagi memastikan anak anak kecil (yg belum faham undang2 ) tak pakai seat belt?- kerajaan malaysia peduli apa kan..
- Sekiranya jalanraya elok dan polis lebih appear kat jalanraya maka kemalangan dpt dielakkan krn tiada kemalangan maka tiada penumpang depan dan belakang ( pakai atau tak pakai belt) yang cedera.
- Apakah kajian terperinci telah dijalankan sebelum keputusan dibuat dgn mengambil kira segala faktor. Or just make the rules for rakyat to pay when actually nuthings improve.

Come on la..GOVT make stupid decision while rakyat suffer from their non value added creativity..***** em all...tak abis abis menyusahkan rakyat...
Sangat setuju ngan lilinstiks:)cgrock Mari kita ramai2 saman balik kerajaan jika kereta rosak sbb langgar jln berlubang/rosak. Untuk apa kita bayar cukai jln tu.? Tak pasang tali pinggang belakang, salah dan kena saman. Tapi, jika jalan rosak berlubang sana sini dan jadi punca kemalangan tak aper..
Mana boleh macam ni..mari..mari..semua bangkit...#:-S
 

imlive33

Fun Poster
Joined
May 7, 2008
Messages
404
Reaction score
1
Points
15
Alamak...tak terjawab soalan den...:-?:-?:-? ada sape2 leh bantu
 

ezis2u

Super Active Member
Joined
Aug 1, 2008
Messages
9,747
Reaction score
22
Points
75
klu kena saman pakat takyah bayar lepas tuh sumer kena waran tangkap...

di akhir citer sumer rakyat mesia duduk dalam lokap takyah nak g keje dah...kera jaan sponsor sumer sekali...
 

brozul

Super Active Member
Joined
Jun 11, 2008
Messages
8,469
Reaction score
28
Points
70
tatau ler tmpt pasangnya...
g je la beli kat jalan pasar...
murah pon murah...

bab pemakaian tali pinggang keledar bermula Januari ni aku pelik skit...
coz camne ngan yg family yg ramai dalam 6-7 org?
depan duduk 2 orang... belakang 5 orang.
Tali pinggang belakang lak max 3 org jer leh guna..
Lagi 2 org camne? Pakai tali pinggang seluar ker?
 

tokmat™

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Dec 23, 2005
Messages
33,932
Reaction score
274
Points
136
tatau ler tmpt pasangnya...
g je la beli kat jalan pasar...
murah pon murah...

bab pemakaian tali pinggang keledar bermula Januari ni aku pelik skit...
coz camne ngan yg family yg ramai dalam 6-7 org?
depan duduk 2 orang... belakang 5 orang.
Tali pinggang belakang lak max 3 org jer leh guna..
Lagi 2 org camne? Pakai tali pinggang seluar ker?
Bab ni yg nak gelak sakan... :eek::eek::eek::eek:
 
Sponsored Post
Top
Log in Register