Nak tanya pasal ram...

CG Sponsors




arifnikkeyell2000

Active Member
Joined
Nov 15, 2007
Messages
1,184
Reaction score
14
Points
25
nak tanya sikit geng yg cerdik, bijak, pandai...

macammana nak bezakan ram untuk pc,,:-?:-?:-?
sama ada ianya DDR, DDR1,DDR2,DDR3???:-?:-?:-?

kat bawah ni ada gambar ram yg aku ada...
aku nak jual setiap satunya RM20...
GOOD CONDITION..
SEMUA 256MB SETIAP SATU..

 
Last edited:
Sponsored Post

Jiraiya-sama

Fun Poster
Joined
May 2, 2008
Messages
906
Reaction score
3
Points
15
nak tanya sikit geng yg cerdik, bijak, pandai...

macammana nak bezakan ram untuk pc,,:-?:-?:-?
sama ada ianya DDR, DDR1,DDR2,DDR3???:-?:-?:-?

kat bawah ni ada gambar ram yg aku ada...
aku nak jual setiap satunya RM20...
GOOD CONDITION..
SEMUA 256MB SETIAP SATU..
Kt ram tu sendiri dh ada tulis dia ddr ke ddr2 ke ddr3.. Xkira apa saiz (MB) pun, kalo speed dia 400Mhz dan ke bwh - DDR1, 667-1200Mhz DDR2.. Yg lg tinggi DDR3.. Lbh krg camtula sbb aku pun xsure dia nya speed yg tul2..
 

king_diamond

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Sep 3, 2008
Messages
10,160
Reaction score
359
Points
131
ingatkan tadi pasal Ramlah Ram :))

Kat slot motherboard tu kita leh tahu perbezaannya, selalunya MotherBoard yang latest2 ni semuanya mengunakan RAM DDR1 ke atas.

tengok kakinya pun ada beza.....
 

eapui

Active+ Member
Joined
Dec 28, 2007
Messages
4,827
Reaction score
7
Points
25
kalau beli nak pasang macam mana? leh tunjuk pic cara pasang?:">:">
 

arifnikkeyell2000

Active Member
Joined
Nov 15, 2007
Messages
1,184
Reaction score
14
Points
25
kalau beli nak pasang macam mana? leh tunjuk pic cara pasang?:">:">
adoi.. senang jer nak pasang bro... tinggal cucuk jer.. tengok lubang,,, jgn salah masuk.. patah pulak kaki ram tu nanti...
 

arifnikkeyell2000

Active Member
Joined
Nov 15, 2007
Messages
1,184
Reaction score
14
Points
25
Kt ram tu sendiri dh ada tulis dia ddr ke ddr2 ke ddr3.. Xkira apa saiz (MB) pun, kalo speed dia 400Mhz dan ke bwh - DDR1, 667-1200Mhz DDR2.. Yg lg tinggi DDR3.. Lbh krg camtula sbb aku pun xsure dia nya speed yg tul2..
masalahnya ketiga-tiga ram ni tak tulis bro.. cuba zoom kan gambar kat atas...
 

sky

Fun Poster
Joined
Mar 8, 2007
Messages
993
Reaction score
57
Points
20
oo nk jual upenyer..
yg kat atas skali tu ddr, dua kat bawah tu pula sd ram kalau tak silap.. kan kan?
 

Kliknet

Fun Poster
Joined
Sep 11, 2008
Messages
491
Reaction score
1
Points
15
xtau mana satu..hikhik..sebab xnah tengok...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register