Nak kawin dengan saya? Boleh tapi ini syaratnya...

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
Sepetang aku melepak dengan kawan aku di Mc D Bangi. Lama juga tak jumpa dia. Dia mai Bangi sebab ada urusan tu yang dia call aku borak2 ini.

Ada cerita menarik tentang keluarga dia. Mamat nie bujang lagi dan dalam dilema.

Keterunan dia nie memang keturunan kawin lebih dari satu. Sejak zaman moyang dia lagi benda nie dah diparktikan oleh semua anak lelaki.

Wajib kawin lebih dari 1 iaitu minima kawin 2. Kalau tak leh ikut memang kena pulau.

Syarat dia orang nie mudah saja. Sapa yang kawin dengan anak teruna dia orang mesti bersetuju untuk dapat 'madu' dalam masa 3 tahun.

So apa yang jadi kebanyakkan ahli keturunan dia orang memang akan berbini baru tanpa menceraikan bini terdahulu setiap 3 tahun.

Yang paling teruk kalau ada yang ceraikan bini terdahulu sebab tak setuju laki tu kawin lagi makan laki tu dicap dayus!

Kesimpulan disini. Kalau kawan aku nie nak kawin bakal bini dia kena terima syarat yang dia akan dimadukan paling lewat dalam masa 3 tahun. Madu tu pula kena ikut syarat iaitu bersedia mennerima 'madu' dalam masa 3 tahun berikutnya...

So sapa berani nak jadik bini dia yang pertama....

Komen aku pada dia tadi...ada juga keluarga pelik macam nie kat Malaysia..aku ingat Afrika saja....
 
Sponsored Post

qreemall

Legendary Member
Joined
Mar 22, 2008
Messages
19,645
Reaction score
54
Points
120
Sepetang aku melepak dengan kawan aku di Mc D Bangi. Lama juga tak jumpa dia. Dia mai Bangi sebab ada urusan tu yang dia call aku borak2 ini.

Ada cerita menarik tentang keluarga dia. Mamat nie bujang lagi dan dalam dilema.

Keterunan dia nie memang keturunan kawin lebih dari satu. Sejak zaman moyang dia lagi benda nie dah diparktikan oleh semua anak lelaki.

Wajib kawin lebih dari 1 iaitu minima kawin 2. Kalau tak leh ikut memang kena pulau.

Syarat dia orang nie mudah saja. Sapa yang kawin dengan anak teruna dia orang mesti bersetuju untuk dapat 'madu' dalam masa 3 tahun.

So apa yang jadi kebanyakkan ahli keturunan dia orang memang akan berbini baru tanpa menceraikan bini terdahulu setiap 3 tahun.

Yang paling teruk kalau ada yang ceraikan bini terdahulu sebab tak setuju laki tu kawin lagi makan laki tu dicap dayus!

Kesimpulan disini. Kalau kawan aku nie nak kawin bakal bini dia kena terima syarat yang dia akan dimadukan paling lewat dalam masa 3 tahun. Madu tu pula kena ikut syarat iaitu bersedia mennerima 'madu' dalam masa 3 tahun berikutnya...

So sapa berani nak jadik bini dia yang pertama....

Komen aku pada dia tadi...ada juga keluarga pelik macam nie kat Malaysia..aku ingat Afrika saja....
asalkn adil ok laa...
:):):):):):)
 

Mr. K®

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Nov 4, 2008
Messages
9,590
Reaction score
70
Points
75
HUHUHUHU.....

ada jugak macam tu yer? kalau ceraikan bini pertama, jd dayus yer....adeiii...mau sakit poket jugak tu nak kena tambah cawangan slps 3 tahun
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
Syarat tu memang akan diberitahu secara terbuka semasa acara perminangan sebab diaorang nak keluarga perempuan tu tahu keadaan yang bakal anak perempuan mereka lalui nanti!.
 

Mr. K®

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Nov 4, 2008
Messages
9,590
Reaction score
70
Points
75
Syarat tu memang akan diberitahu secara terbuka semasa acara perminangan sebab diaorang nak keluarga perempuan tu tahu keadaan yang bakal anak perempuan mereka lalui nanti!.
dah brp kali dah pinangan ditolak? :-? :-?
 

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Komen aku pada dia tadi...ada juga keluarga pelik macam nie kat Malaysia..aku ingat Afrika saja....

Nasib baik dalam Islam cuma boleh kahwin sampai 4, kalo tak....
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
HUHUHUHU.....

ada jugak macam tu yer? kalau ceraikan bini pertama, jd dayus yer....adeiii...mau sakit poket jugak tu nak kena tambah cawangan slps 3 tahun
Kalau balik kampung masa raya pun kalau baru kawin dua saja memang kurang layanan dari orang tua dia. lebih2 lagi ada yang terlajak masa 3 tahun tu....:))
 

sevenx17

Active+ Member
Joined
Apr 15, 2008
Messages
2,792
Reaction score
0
Points
20
hahaha...ni leh msuk thread lawak ni
apala punye family
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
dah brp kali dah pinangan ditolak? :-? :-?
selalunya dia orang akan bagi tau awal2 secara tak rasmi dulu masa berkawan atau merisik...kalau setuju baru hantar perminangan kasi nampak formal...kawan aku dah 4 kali ilang awek...:)):)) umur dah dekat 35.....~X(~X(~X(
 
Sponsored Post
Top
Log in Register