Nak Bertanya Mengenai Aircond

CG Sponsors




dloanman

CG Top Poster Club
Joined
Apr 15, 2012
Messages
24,209
Reaction score
1,872
Points
206
Tolongggg cuaco paneh skg, klu den bli portable acond 1hp letak dlm bilik saiz 12ft x 14ft sesuai x?

Nk tidor mlm pun kena mndi dulu. Adohhh
 
Sponsored Post

apodio

Fun Poster
Joined
Sep 17, 2014
Messages
464
Reaction score
42
Points
30
Pottebel ekon ni ada serombong angin panas kt belakang kan?
 

pudins70

Super Active Member
Joined
Mar 28, 2011
Messages
7,845
Reaction score
589
Points
121
Tolongggg cuaco paneh skg, klu den bli portable acond 1hp letak dlm bilik saiz 12ft x 14ft sesuai x?

Nk tidor mlm pun kena mndi dulu. Adohhh
OK sangat tu, yang penting pasang bagi angin dia menghala tepat dengan posisi bro beradu.
Mesti selubung habis kepala sampai ke kaki punya lah.
Silap-silap esok pagi kena buat subuh gajah.
 

pelitaminyak

Active+ Member
Joined
Aug 13, 2008
Messages
2,874
Reaction score
762
Points
81
Pottebel ekon ni ada serombong angin panas kt belakang kan?
Portable air cond itu le masalahnya, cerombong panas tak tau nak hala ke mana

Kalau buka tingkap hala kan ke luar, air cond tak sejuk sebab tingkap buka ........ Nak kena tutup elok2 dgn langsir ke apa ke
 

maxpda

Super Active Member
Joined
Jan 15, 2007
Messages
7,261
Reaction score
168
Points
83
Tolongggg cuaco paneh skg, klu den bli portable acond 1hp letak dlm bilik saiz 12ft x 14ft sesuai x?

Nk tidor mlm pun kena mndi dulu. Adohhh

Den ade pakai portable... Angin panas tu kena hala keluar... Kalau xsama je panas... Lepas tu kena tutup pulak lubang sliding door tu dgn langsir..

Baik pakai yang biasa tu... Tapi kelebihan dia boleh la bawa kemana2.. Tapi berat juga..
 

dloanman

CG Top Poster Club
Joined
Apr 15, 2012
Messages
24,209
Reaction score
1,872
Points
206
eh dah ujan pulak sejak ptg tadi smpai mlm ni, dah sojuk pulak dah,

raso2 eh nk kensel bli acond portable ekekekekeke
 

pelitaminyak

Active+ Member
Joined
Aug 13, 2008
Messages
2,874
Reaction score
762
Points
81
eh dah ujan pulak sejak ptg tadi smpai mlm ni, dah sojuk pulak dah,

raso2 eh nk kensel bli acond portable ekekekekeke
Pakai air cond yg pasang kat dinding, portable ni api kuat sikit sebab nak tutup lubang betul2 ....... Duit i sinar byk lagi pasang je baru :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
 

notepad

Super Active Member
Joined
Sep 17, 2011
Messages
8,655
Reaction score
615
Points
126
taman perumahan yang sama, reka bentuk rumah yang sama. tempat yang sama. kenapa ada rumah pasang air cond ada rumah tak pasang aircond ?

teori aku ialah penghuni rumah tak pasang aircon mempunyai tahap ketahanan panas yang lebih tinggi dari penghuni rumah terpaksa pasang air cond.
 

kirana

Fun Poster
Joined
Mar 17, 2007
Messages
454
Reaction score
51
Points
20
Tolongggg cuaco paneh skg, klu den bli portable acond 1hp letak dlm bilik saiz 12ft x 14ft sesuai x?

Nk tidor mlm pun kena mndi dulu. Adohhh
Lebih dari cukup. Untuk 1hp kekuatan aircond boleh tampung antara 129sqft - 183sqft.....Ruang bilik tuan 168sqft mmg dlm range tu.
Kalau nak beli portable aircond kena make sure hos udara panas mesti hala ke luar tingkap.

Nak effisien boleh guna ni

1613612416318.png
 
Sponsored Post
Top
Log in Register