Nak beli tanah pusaka banyak nama

Recommended Brokers


Poll : CariGold new board 2019

  • Fonts terlampau besar, boleh kecilkan sedikit

    Votes: 14 18.9%
  • Warna terlampau terang

    Votes: 6 8.1%
  • Sidebar besar agak mengganggu

    Votes: 31 41.9%
  • Sangat berminat dengan theme baru ini

    Votes: 22 29.7%
  • Serius, tak minat langsung

    Votes: 22 29.7%

Latest Threads

skem

Junior Member
Joined
Mar 25, 2010
Messages
58
Reaction score
0
Points
0
Hi sifu2

Saya ingin membeli tanah di kampung.. geran kongsi.

Walaubagaimanapun... geran tu sudah ada bahagian masing2

Soalannya,
Bagaimana kita nak tahu had persempadanan tanah tu?

Sebab di geran cuma tunjuk keluasan tanah setiap orang
 

Attachments

Sponsored Post

smarties

Fun Poster
Joined
Sep 20, 2010
Messages
487
Reaction score
10
Points
0
ukur je lah..supaya xda masalah kemudian hari..paling bagus kalau pecah geran ke geran individu
 

skem

Junior Member
Joined
Mar 25, 2010
Messages
58
Reaction score
0
Points
0
Nampak dah ukur... ada sempadan... cuma kalau dokumen ukuran tu ada di pejabat tanah?
 

skem

Junior Member
Joined
Mar 25, 2010
Messages
58
Reaction score
0
Points
0
X cukup keluasan utk pecah geran
 

kirana

Fun Poster
Joined
Mar 17, 2007
Messages
396
Reaction score
32
Points
28
Location
on the rolling wheel
Hi sifu2

Saya ingin membeli tanah di kampung.. geran kongsi.

Walaubagaimanapun... geran tu sudah ada bahagian masing2

Soalannya,
Bagaimana kita nak tahu had persempadanan tanah tu?

Sebab di geran cuma tunjuk keluasan tanah setiap orang
boleh boss..kena rujuk jabatan ukur tanah https://www.jupem.gov.my/

Memandangkan byk nama dlm satu geran recommendation mesti kena dptkan bantuan dari jabatan ukur..
diorang akan keluarkan satu surat utk menunjukkan pecahan setiap bahagian..
surat ni boleh endorse utk majlis daerah atau pembahagian harta pusaka
 
Sponsored Post
Top
Log in Register