BTC USD 42,939.6 Gold USD 1,817.43
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Najib tolak tawaran hartanah RM100 juta

Sponsored Post

lats840

Active+ Member
gem
Messages
3,338
Joined
Mar 15, 2009
Messages
3,338
Reaction score
1,004
Points
111
Atok kena londeh pun
Takdo dio kesah eh

Hahahaa....
Tau tak po....
Abam bijan je meroyan lebih..
Tapi tkpo, kito layan kan je.
Ni game org2 kayangan...
Kito samo gak.. Tkdo perubahan pun...
Kais pagi makan pagi..
Kais petang makan petang....

Cuma den nak koba...
Idop kek dunia ni singkat yo..
Kalo raso idop selamo lamo nye...
Sila kan....
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
331,711
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
331,711
Reaction score
17,591
Points
2,536
Awards
1
Hahahaa....
Tau tak po....
Abam bijan je meroyan lebih..
Tapi tkpo, kito layan kan je.
Ni game org2 kayangan...
Kito samo gak.. Tkdo perubahan pun...
Kais pagi makan pagi..
Kais petang makan petang....

Cuma den nak koba...
Idop kek dunia ni singkat yo..
Kalo raso idop selamo lamo nye...
Sila kan....

Boto jang
Atok tetap macam tu jgk
Pencen dah dapek
Duit belambak
Kito yang marhaien ni perati yo la
Tak perlu berio sgt eh
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
gemgemgemgemgem
Messages
98,097
Paid Membership
Top Poster #3
Joined
Jun 3, 2013
Messages
98,097
Reaction score
15,765
Points
2,066
Awards
1

Najib Razak

23m ·

Dah seminggu saya dedahkan bukti-bukti tersebut.

Hari ini dia baru jawab balik.

Jawapannya ialah "ianya Pajakan dan bukan percuma".

Tapi dia mengaku juga.

Mengaku bahawa dia memang dapat tanah kerajaan tepi pantai seluas 34 ekar di Langkawi.

Pajakan 60 tahun. Kos pajakan RM7.80 satu ekar sebulan ataupun RM3,200.

Masa dia dapat tawaran tanah dengan harga murah giler itu dari LADA pada tahun 2014:
1. Dia adalah penasihat LADA.
2. Anak dia pula adalah MB Kedah dan juga EXCO tanah. Hal Ehwal tanah adalah di bawah bidang kuasa kerajaan negeri.

Dan memang benar dia serahkan kembali tanah tersebut pada tahun 2017.

Kenapa pula?

Mahathir jawab sewa tanah telah dinaikkan berkali ganda. Sebab itu dia serah balik.

Pada ketika tahun 2017 itu, dia sudah letak jawatan penasihat LADA pada tahun 2016. Anak dia juga hilang jawatan MB Kedah buat kali pertama pada tahun 2016.

Tapi dalam posting hari ini, dia tidak pula sebut tanah balak yang diberi pada anak dia seperti yang saya turut dedahkan.

Konsesi balak serta tanah 1,000 hektar (2,471 ekar) diberi pada anak dia pada tahun 1994 masa dia PM.

Takde juga Tun Mahathir jawab tanah Putrajaya yang dia kata dia beli dari kerajaan. Berapa luasnya dan berapa harganya yang kamu bayar?

Bagus juga Atok mengaku minggu lepas bahawa dia lah yang pinda akta tersebut bagi saya minta kediaman dari kerajaan.
Saya minta bawah akta yang kamu pindah pada tahun 2018. Saya minta masa saya bukan lagi jadi PM ataupun kerajaan di bawah BN dan anak saya bukan pun Ketua Menteri atau MB di mana-mana negeri.

Takde akta pun yang pernah kata ayah boleh ditawarkan tanah kerajaan dengan harga murah giler oleh kerajaan anak dia seperti dalam kes tanah Langkawi atok.

Takde akta juga yang kata anak boleh ditawarkan konsesi balak dan tanah beribu ekar semasa ayah dia PM.

Office saya cuma minta kediaman kerajaan pada tahun 2018 selepas PRU14 seperti hak bawah akta yang kamu pinda itu. Tak langgar apa-apa undang-undang.

Saya diberi pilihan rumah milik kerajaan di 3 lokasi dan saya pilih satu.

Takde pulak saya minta kerajaan bayar RM100 juta untuk beli bagi saya ataupun saya diberitahu nilai.

Dan saya juga telah membuat keputusan untuk menolak tawaran tersebut.

Dan suruh kerajaan jual tanah tersebut dan sekiranya benar-benar bernilai RM100 juta, sila masukkan dalam tabung untuk disalur sebagai pinjaman tanpa faedah bagi 20,000 penerima dengan nilai RM5,000 seorang.

Apa yang saya dapat sekarang selepas 9 tahun berkhidmat sebagai PM dan menaikkan nilai simpanan negara dari RM800b ke RM2 trilion?

Dana sekurang-kurangnya RM642 juta yang saya terima dari Kementerian Kewangan Arab Saudi secara peribadi seperti disahkan mahkamah, saya juga memberinya sepenuhnya untuk kerja CSR dan program-program Rakyat. Saya tak guna untuk peribadi saya pun.

Saya pun dah tak mahu apa-apa sebab kamu asyik meroyan.

Jika saya atau keluarga saya pernah menerima apa-apa tanah dari kerajaan, sila Atok dedahkan.

Sila dedahkan. Sila bocorkan.

Bukti yang saya kemukan minggu lepas: https://www.facebook.com/najibrazak/posts/450863353071275
Posting Tun Mahathir hari ini: https://www.facebook.com/100044516073020/posts/465140234979842/?d=n

1638260265043.png
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
331,711
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
331,711
Reaction score
17,591
Points
2,536
Awards
1

Najib Razak

23m ·

Dah seminggu saya dedahkan bukti-bukti tersebut.

Hari ini dia baru jawab balik.

Jawapannya ialah "ianya Pajakan dan bukan percuma".

Tapi dia mengaku juga.

Mengaku bahawa dia memang dapat tanah kerajaan tepi pantai seluas 34 ekar di Langkawi.

Pajakan 60 tahun. Kos pajakan RM7.80 satu ekar sebulan ataupun RM3,200.

Masa dia dapat tawaran tanah dengan harga murah giler itu dari LADA pada tahun 2014:
1. Dia adalah penasihat LADA.
2. Anak dia pula adalah MB Kedah dan juga EXCO tanah. Hal Ehwal tanah adalah di bawah bidang kuasa kerajaan negeri.

Dan memang benar dia serahkan kembali tanah tersebut pada tahun 2017.

Kenapa pula?

Mahathir jawab sewa tanah telah dinaikkan berkali ganda. Sebab itu dia serah balik.

Pada ketika tahun 2017 itu, dia sudah letak jawatan penasihat LADA pada tahun 2016. Anak dia juga hilang jawatan MB Kedah buat kali pertama pada tahun 2016.

Tapi dalam posting hari ini, dia tidak pula sebut tanah balak yang diberi pada anak dia seperti yang saya turut dedahkan.

Konsesi balak serta tanah 1,000 hektar (2,471 ekar) diberi pada anak dia pada tahun 1994 masa dia PM.

Takde juga Tun Mahathir jawab tanah Putrajaya yang dia kata dia beli dari kerajaan. Berapa luasnya dan berapa harganya yang kamu bayar?

Bagus juga Atok mengaku minggu lepas bahawa dia lah yang pinda akta tersebut bagi saya minta kediaman dari kerajaan.
Saya minta bawah akta yang kamu pindah pada tahun 2018. Saya minta masa saya bukan lagi jadi PM ataupun kerajaan di bawah BN dan anak saya bukan pun Ketua Menteri atau MB di mana-mana negeri.

Takde akta pun yang pernah kata ayah boleh ditawarkan tanah kerajaan dengan harga murah giler oleh kerajaan anak dia seperti dalam kes tanah Langkawi atok.

Takde akta juga yang kata anak boleh ditawarkan konsesi balak dan tanah beribu ekar semasa ayah dia PM.

Office saya cuma minta kediaman kerajaan pada tahun 2018 selepas PRU14 seperti hak bawah akta yang kamu pinda itu. Tak langgar apa-apa undang-undang.

Saya diberi pilihan rumah milik kerajaan di 3 lokasi dan saya pilih satu.

Takde pulak saya minta kerajaan bayar RM100 juta untuk beli bagi saya ataupun saya diberitahu nilai.

Dan saya juga telah membuat keputusan untuk menolak tawaran tersebut.

Dan suruh kerajaan jual tanah tersebut dan sekiranya benar-benar bernilai RM100 juta, sila masukkan dalam tabung untuk disalur sebagai pinjaman tanpa faedah bagi 20,000 penerima dengan nilai RM5,000 seorang.

Apa yang saya dapat sekarang selepas 9 tahun berkhidmat sebagai PM dan menaikkan nilai simpanan negara dari RM800b ke RM2 trilion?

Dana sekurang-kurangnya RM642 juta yang saya terima dari Kementerian Kewangan Arab Saudi secara peribadi seperti disahkan mahkamah, saya juga memberinya sepenuhnya untuk kerja CSR dan program-program Rakyat. Saya tak guna untuk peribadi saya pun.

Saya pun dah tak mahu apa-apa sebab kamu asyik meroyan.

Jika saya atau keluarga saya pernah menerima apa-apa tanah dari kerajaan, sila Atok dedahkan.

Sila dedahkan. Sila bocorkan.

Bukti yang saya kemukan minggu lepas: https://www.facebook.com/najibrazak/posts/450863353071275
Posting Tun Mahathir hari ini: https://www.facebook.com/100044516073020/posts/465140234979842/?d=n

1638260265043.png

Taktik Atok ja tu tak nak TokJib senang lenang hidup nya
 

shah_ae

Legendary Member
gem
Messages
16,488
Joined
Oct 27, 2008
Messages
16,488
Reaction score
978
Points
171
dah tolak nak meroyan ape lg bosskurrr...
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register