Najib: BN boleh bawa perubahan besar jika kekal mandat

CG Sponsors




haudli

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jul 15, 2009
Messages
47,313
Reaction score
442
Points
136
11 April 2013

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak
KUANTAN - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan Barisan Nasional mampu membawa perubahan besar untuk kesejahteraan rakyat, kerana itu rakyat tidak perlu mengubah kerajaan, hanya semata-mata mahukan perubahan.

Perdana menteri berkata, kepimpinan kerajaan BN sejak empat tahun lepas, telah pun membawa pelbagai perubahan dan tranformasi besar yang dinikmati semua pihak.

"Perubahan besar mampu diusahakan kita (BN), jika rakyat hendak buat perubahan. Dan tidak semestinya kerajaan perlu diubah yang baharu, perubahan yang besar boleh berlaku dengan kerajaan yang sama," katanya ketika berucap pada majlis pelancaran Pusat Transformasi Bandar (UTC) Pahang, di sini hari ini.

UTC bernilai RM37 juta itu ialah inisiatif kerajaan bagi menyediakan pelbagai perkhidmatan utama kerajaan dan sektor swasta kepada komuniti bandar dalam satu pusat sehenti.

Perdana menteri berkata apa yang penting kepada rakyat sebenarnya bukanlah untuk mengubah kerajaan, tetapi mengecapi dan menerima perubahan yang dilaksanakan kerajaan BN.

"Perubahan bukan untuk ubah kerajaan, perubahan yang dituntut itu kita (BN) mampu laksanakan," katanya.

Najib berkata, rakyat perlu bijak menilai pakatan pembangkang yang kononnya mahu membuat perubahan sedangkan kepimpinan mereka tidak pernah sependapat dalam pelbagai perkara.

"Rakyat harus tanya, pihak yang kononnya nak bawa perubahan ini, mampukah mereka bawa perubahan? Macam mana nak bawa perubahan kalaulah dalam satu kumpulan itu ada tiga nakhoda?" katanya sambil disahut laungan 'karam' oleh kira-kira 30,000 orang yang hadir pada majlis berkenaan.

Perdana menteri berkata rakyat juga perlu bijak menilai rekod prestasi pemimpin pembangkang (Datuk Seri Anwar Ibrahim) yang sebelum ini pernah berada dalam kepimpinan kerajaan.

"Kita mesti tanya apa dia penilaian kita, menilai pengalaman dan rekod prestasi, apa dia buat, apa hasilnya bila berdepan krisis, itu patut kita tanya," katanya.


Najib berkata, pakatan pembangkang juga kini bercelaru dalam menentukan calon-calon mereka untuk pilihan raya umum ke-13 nanti, dan rakyat perlu bijak menilai apa yang akan berlaku sekiranya mereka diberi mandat.

Turut hadir Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob dan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

UTC Pahang disiapkan dalam tempoh lima mingggu dan dilihat perkhidmatannya memberi kesan besar kepada rakyat.

Ia dibuka setiap hari bermula 8.30 pagi sehingga 10 malam.

Perdana menteri berkata, Malaysia ialah satu-satunya negara di dunia yang menyediakan perkhidmatan kerajaan dan swasta sehingga 10 malam.- Bernama
kes2 lapuk, kes kroni, salah laku, kes kematian, semua xkan boleh disiasat dan di ambil tindakan jika BN masih berkuasa,, BN perlu kalah utk jadi bersih semula.

Ambil contoh paling mudah kes shahrizat dan kes taib,, jika UMNO BN kalah,, pemimpin2 yg membebankan UMNO akan disingkir, kan bagus utk UMNO jadi lebih telus.

Sape berani sangkal bahawa jika UMnO dan BN kalah, UMNO akan jadi lebih baik
.
 
Last edited:
Sponsored Post

isz_shinigami

Super Active Member
Joined
Apr 15, 2010
Messages
8,863
Reaction score
55
Points
80
erk...da lbh 50taun diberikn mandat...skng ni baru nk buat perubahan besar...wkakakak..buat lawak je..
 

haudli

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jul 15, 2009
Messages
47,313
Reaction score
442
Points
136
kes2 lapuk, kes kroni, salah laku, kes kematian, semua xkan boleh disiasat dan di ambil tindakan jika BN masih berkuasa,, BN perlu kalah utk jadi bersih semula.

Ambil contoh paling mudah kes shahrizat dan kes taib,, jika UMNO BN kalah,, pemimpin2 yg membebankan UMNO akan disingkir, kan bagus utk UMNO jadi lebih telus.

Sape berani sangkal bahawa jika UMnO dan BN kalah, UMNO akan jadi lebih baik
.
 

Bro_Izantie

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Mar 15, 2009
Messages
17,073
Reaction score
927
Points
161
kata2 bakal banduan jika tersabit kesalahan.....:)
 

usahOne

Super Active Member
Joined
Jan 16, 2007
Messages
7,192
Reaction score
11
Points
65
Mandat ya.selama 55thn parti kamu d berikan amanah utk mentadbir ngra secara adil dan saksama tp anda khianati amanah tersebut.tunggulah saat dan ketika bila kamu jatuh tersungkur..in sha Allah amiinnnnnnnnnn

 

taipan6181

Legendary Member
Joined
Oct 26, 2010
Messages
13,536
Reaction score
4
Points
120
ini kali ..kita pakat2 tuko......takbirrrrrrrrrrrr
 

Scorpions10

Legendary Member
Joined
Jan 29, 2010
Messages
16,345
Reaction score
56
Points
120
x cukup lg ka 55 tahun rakyat dh bg mandat..kaya tambah kaya lg ada laa..ini kali laa...
 

coq_kodok

Active Member
Joined
Feb 28, 2013
Messages
1,128
Reaction score
22
Points
25
nih muka banduan smua nih lpas PRU13 nih......dh rasa nk kalah sgt la tuh jnji smua "manis" giler nanti dh menang smua rakyat pakat rasa cuka getah smua no......Barang Naik..........
 
Sponsored Post
Top
Log in Register