BTC USD 42,514.0 Gold USD 1,778.40
Time now: Jun 1, 12:00 AM

'Nadia Lawa' Makin Ligat

izack1981

Legendary Member
Paid Membership
Joined
Feb 15, 2007
Messages
10,380
Reaction score
61
Points
120
ne_01.1.jpg

IMEJ dipercayai Nadia seperti yang dirakam sebuah kamera tertutup (CCTV) di sebuah pusat beli-belah di Petaling Jaya baru-baru ini.

KUALA LUMPUR - 'Nadia lawa' pakar pukau mengganas lagi!
Kali ini seorang pelajar wanita kerugian RM3,000 apabila barang kemas seperti cincin, rantai, gelang, wang dan beberapa dokumen berharga miliknya dilarikan wanita licik tersebut.

Sebelum ini Kosmo! melaporkan seorang suri rumah kerugian RM5,000 apabila barang kemasnya dilarikan suspek ketika dipaksa menukar pakaian di sebuah pusat beli-belah di Wangsa Maju, kali ini seorang pelajar pula menerima nasib serupa.

Kejadian pukul 5 petang itu berlaku apabila mangsa didatangi suspek yang digambar sebagai amat menawan dengan menyamar sebagai wartawan dan membawa sebuah beg yang kononnya mengandungi kamera.

Cuma yang berbeza dalam kejadian terbaru ini ialah modus operandinya yang menyamun ketika mangsa sedang mendapatkan khidmat rawatan muka di sebuah salun di sebuah pusat beli-belah di Seksyen 14, Petaling Jaya.

Kejadian berlaku apabila mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Siti, 23, didatangi seorang wanita yang memperkenalkan diri sebagai wartawan sebuah majalah milik sebuah syarikat terkenal bernama Nadia di sebuah kedai runcit di Jalan Klang Lama 23 Oktober lalu.

Menurut Siti Hafizah, Nadia terus menariknya dan bertanyakan sama ada mangsa sudah berumah tangga atau belum untuk dijadikan model memperagakan jubah sempena Hari Raya Aidiladha.

Katanya, cara dia diperdaya sama seperti kes yang disiarkan Kosmo! pada 12 November lalu dengan mangsa membawa sebuah beg kononnya berisi kamera.

"Ketika itu saya dalam keadaan ingin cepat dan menyatakan padanya yang saya akan memikirkan perkara itu dan dia terus mengambil nombor telefon saya untuk tindakan susulan.

"Dua hari selepas itu, dia menghubungi saya dan memberitahu majikannya bersetuju untuk mengambil saya sebagai model tanpa sebarang kontrak dan akan dibayar sebanyak RM3,800," katanya ketika ditemui di sini semalam.


ne_01.2.jpg

SITI menunjukkan salinan laporan polis setelah ditipu 'Nadia lawa' pada pertemuan dengan Kosmo! Ahad di Kuala Lumpur semalam.

Tambahnya, selepas berbincang dengan rakan serumah dan rakan sekerja, dia mengambil keputusan untuk bertemu dengan Nadia di sebuah pusat beli-belah di Seksyen 14, Petaling Jaya pukul 5 petang, 25 Oktober lalu.

Menurut Siti, di situ, suspek telah mengajaknya untuk menukar baju tetapi beralih untuk memaksa mangsa membuat rawatan muka selepas mendapati di situ tidak terdapat butik pakaian yang sesuai.

"Saya rasa seperti dipukau apabila menurut sahaja kehendaknya tanpa membantah walaupun saya kadangkala berasa pelik dengan alasan yang diberi.

"Ketika saya sedang mendapatkan rawatan muka, Nadia bertindak licik dengan memaksa saya menanggalkan barang kemas dan menyerahkan beg tangan kepadanya dengan alasan ia akan hilang jika diletakkan merata tempat ketika rawatan," katanya.

Ujar Siti, Nadia kemudiannya memberitahu hendak ke tandas dan ketika itulah dia bagaikan tersedar yang dia sedang diperdaya dan cuba mengejar suspek.
 
Sponsored Post

traderfox

Super Active Member
Joined
Apr 25, 2008
Messages
7,762
Reaction score
243
Points
83
Aku kalu dapat nadia ni...siaplah...akan ku tukar lawa tu kepada lawak...
 

ulam

CG Top Poster Club
Joined
Apr 30, 2008
Messages
22,373
Reaction score
59
Points
120
Inilah dikatakan lawa sampai terpukau dibuatnya... :))
 

traderfox

Super Active Member
Joined
Apr 25, 2008
Messages
7,762
Reaction score
243
Points
83
Takde pic ke? Kalo lawa sangat patutnye amik le pic same2 dulu wat kenangan
 

Jutawan

Super Active Member
Joined
Oct 17, 2006
Messages
7,480
Reaction score
183
Points
78
dah main pukau2 pulak dah...
 

junior27

Active Member
Joined
Nov 1, 2008
Messages
2,030
Reaction score
1
Points
25
aku dulu kena 300ingit...main bagi camtu je kat mamat tu... aku pun tak tahu le sbb apa aku boleh bagi....rupa2nya aku dipukau... huh... 10 tahun yg lepas.... mas tu baru balik kg....cuti semester....huh
 

mj12

Legendary Member
Joined
Mar 22, 2008
Messages
11,812
Reaction score
0
Points
110
x leh clear sikit ke cctv tuh....:-?
 

hazwan

Super Active Member
Joined
Apr 8, 2007
Messages
5,107
Reaction score
11
Points
65
lawa sngt ke...mcm gadis kampong je :eek:
 

GT

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Tu lah masalah peniaga kita ni... nak security konon... beli cctv cam yang cikai... tengok layak body boleh ler
 

GT

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Ala-ala Fasha tu....
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register