Murid 11 tahun dipukul guru hingga mati

CG Sponsors




underscore

Legendary Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
11,494
Reaction score
4,245
Points
196
Iskandariah, Mesir, seorang guru dihadapkan ke muka pengadilan setelah dituduh memukul muridnya yang berumur 11 tahun sampai mati.

Islam Amr Badr meninggal bulan Oktober 08 ketika sedang mengikuti pelajaran.

Mesir mendapat banyak perhatian besar sebagai contoh kegagalan sistem pendidikan negeri di negara itu.

Hakim besar mahkamah Iskandariah mendengar kenyataan saksi dari teman - teman Islam Amr Badr, yang menggambarkan bagaimana dia dipukul Haitham Nabil Abdul Hamid, guru dalam pelajaran matematik.

Mereka mengatakan dia dihukum karena tidak mengerjakan kerja rumah yang diberi gurunya.

Doktor yang memeriksa anak itu setelah dia dibawa ke rumah sakit, juga menjadi saksi, mengatakan.
Akibat pukulan gurunya, dua rusuk Islam Amr Badr patah.

Perutnya juga mengalami cedera yang membuat tekanan darahnya terhenti dan akhirnya menyebabkan jantungnya gagal berfungsi.

Guru Abdul Hamid yang berusia 23 tahun mengatakan dia cuma berniat menanamkan disiplin dan tidak bermaksud mencederakan pelajar-pelajarnya.


kalau kat malaysia, guru dipukul murid :(
 
Last edited:
Sponsored Post

miXxer

Legendary Member
Joined
Nov 12, 2007
Messages
13,252
Reaction score
63
Points
120
fuh ganeh tol dia hempuk bdk tu.. kalo ado cikgu cmni kat sini.. baru bebdk gerun kot..
 

NEMO

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 13, 2007
Messages
109,190
Reaction score
1,041
Points
1,101
kat mesia ni..jentik ckit dah saman..
 

shauki2u

Fun Poster
Joined
Apr 24, 2008
Messages
543
Reaction score
0
Points
10
huish, kesian budak tu.
tp dh ajal kan. >.<"
ada pro n kontra nya.
aku rasa pro nya kalau dia meninggal sebelum baligh, advantage jgk utk parentnya di padang mahsyar kelak :)
 

z3t_ex

Active+ Member
Joined
Feb 27, 2008
Messages
3,601
Reaction score
32
Points
30
dh mmg org mesir nie ganas²..
bukan lembik²
 

pak borhan

Fun Poster
Joined
Dec 17, 2008
Messages
194
Reaction score
0
Points
10
cikgu die hempok gune kerusi ke??

gler la cikgu ni,ganas sesangat la plak..
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
Kat malaysia guru cabul murid ramai ler...
 

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
huish, kesian budak tu.
tp dh ajal kan. >.<"
ada pro n kontra nya.
aku rasa pro nya kalau dia meninggal sebelum baligh, advantage jgk utk parentnya di padang mahsyar kelak :)
Pro dah... Kontranya apa pulak?
Alang2 menyeluk perkasam,
Biar sampai ke pangkal lengan.
(Karam Singh Walia)

Teruskan statement ko yang tak habis nie...
 

zam2010

Active+ Member
Joined
Jun 22, 2008
Messages
3,440
Reaction score
5
Points
25
guru tu pon muda sgt...
darah muda cepat marah...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register