mungkinkah terjadi perang agama di negara kita?

CG Sponsors




badawidollah2

Active+ Member
Joined
Feb 15, 2009
Messages
4,237
Reaction score
33
Points
30
belajar dari beberapa negara di seluruh dunia
kes kes perang agama selalu bermula seperti ni
1. konflik agama (menang dah berlaku)
2. isu perang (tgh berlaku)
3. salah sorang budak dipukul massa (isu budak tu dipukul agama yang ni)
4. massa membalas dendam (sama ade hanya kelompok tu je)
5. isu perang agama
6. perang besar

nanti siap2 je dengan isu budak2 islam di pukul dak kristian ataupun sebaliknya.


warning:
hati2 dengan isu nombor 3
kalau memang berlaku, confirm perang agama x dapat di elakkan.
 
Sponsored Post

dr_zool

Legendary Member
Joined
May 26, 2009
Messages
13,409
Reaction score
59
Points
120
mintak dijauhkn dari malapetake begitu
doa2 la msia kekal aman
 

badawidollah2

Active+ Member
Joined
Feb 15, 2009
Messages
4,237
Reaction score
33
Points
30
mintak dijauhkn dari malapetake begitu
doa2 la msia kekal aman
isu ni sengaja dibangkitkan kerajaan pusat ke?
sebab nak salahkan rakyat pasal economy merundum kerana kes ni?

saje saje nak alihkan perhatian?
 

qba437

CG Top Poster Club
Joined
Oct 20, 2008
Messages
32,537
Reaction score
92
Points
120
isu ni sengaja dibangkitkan kerajaan pusat ke?
sebab nak salahkan rakyat pasal economy merundum kerana kes ni?

saje saje nak alihkan perhatian?
bukan kerajaan pusat tapi oleh mereka2 yang mengatakan bangsa itu agama dan agama itu bangsa..jadi punca utama kerana bangsa..dalam CG nih pun dah ada orang yang menulis dan mengaitkan bangsa itu agama dan agama itu bangsa

ps: kalu ade pun rusuhan kaum..bukan perang agama..walau itu yang diinginkan oleh 'orang luar'
 

kawecool

Active Member
Joined
Nov 8, 2007
Messages
2,482
Reaction score
3
Points
25
nie semua mainan BN nak tagih sokongan melayu!!

jgn terikut2 sgt..
 

badawidollah2

Active+ Member
Joined
Feb 15, 2009
Messages
4,237
Reaction score
33
Points
30
bukan kerajaan pusat tapi oleh mereka2 yang mengatakan bangsa itu agama dan agama itu bangsa..jadi punca utama kerana bangsa..dalam CG nih pun dah ada orang yang menulis dan mengaitkan bangsa itu agama dan agama itu bangsa

ps: kalu ade pun rusuhan kaum..bukan perang agama..walau itu yang diinginkan oleh 'orang luar'
berita dan cerita bole berubah bro
lain A cakap lain pulak yang B dengar
 

mozan72

Active Member
Joined
Mar 23, 2008
Messages
1,083
Reaction score
32
Points
30
x yah la gaduh2...ekonomi negara pun x ok lg bila gaduh lg jatuh...so aku hrp kjaan dpt selesaikan scpt mungkin...tiada yg untung dr pergaduhan...tiada siapa yg kuat dlm dunia ni..ari blh jd kuat esok x tau lg....aku hrp smua pihak menghormati agama org lain...x yah timbulkan masalah yg x sepatutnya timbul ni...
 

badawidollah2

Active+ Member
Joined
Feb 15, 2009
Messages
4,237
Reaction score
33
Points
30
x yah la gaduh2...ekonomi negara pun x ok lg bila gaduh lg jatuh...so aku hrp kjaan dpt selesaikan scpt mungkin...tiada yg untung dr pergaduhan...tiada siapa yg kuat dlm dunia ni..ari blh jd kuat esok x tau lg....aku hrp smua pihak menghormati agama org lain...x yah timbulkan masalah yg x sepatutnya timbul ni...
berita harian arini pasal konflik agama yang tgh berlaku
from najib
agak2 camni bunyi
"perjuangkan konsep 1malaysia, bla bla bla"
sempat lagi kempen
 
Sponsored Post
Top
Log in Register