Mungkin kes buaya sesat - Pakar

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591

KESAN luka pada kaki kanan Mohamad Helme yang didakwanya mungkin gigitan buaya.


KERATAN muka depan Kosmo! Ahad semalam.

KUALA LUMPUR - Jika benar dakwaan ada buaya di pantai Port Dickson, reptilia itu telah tersesat dan tidak mungkin boleh hidup lama disebabkan sukar mencari makanan berbanding habitat asalnya.

Pensyarah Institut Oceanografic Universiti Malaysia Terengganu (UMT), Profesor Madya Sulung Ibrahim berkata, kehadiran buaya di kawasan pantai bukan sesuatu yang mustahil kerana ia boleh hanyut dan dibawa arus pada waktu banjir.

"Walaupun secara rasionalnya buaya dari muara Sungai Linggi tidak mungkin hanyut ke Port Dickson kerana jauh, tidak mustahil jika ia datang dari sungai-sungai kecil berhampiran,'' jelasnya ketika dihubungi di sini semalam.

Kosmo! Ahad semalam melaporkan insiden membabitkan seorang posmen, Mohamad Helme Leman, 25, dari Kampung Air Limau, Masjid Tanah, Melaka yang menerima 50 jahitan selepas mendakwa dia diserang haiwan dipercayai seekor buaya ketika mandi di pantai itu pada 2 Januari lalu.
 
Sponsored Post

aKuLaH

Active+ Member
Joined
Jan 13, 2008
Messages
2,648
Reaction score
5
Points
30
adoii....bukan jaws ker yg gigit ritu?...:-?
 

bujanglapok

Active+ Member
Joined
Aug 20, 2008
Messages
3,272
Reaction score
74
Points
30
Kat pantai kelebang, pantai puteri, pantai pangkalan balak dan muara sg linggi dah selalu sangat orang jumpa buaya ni. Jabatan Haiwan Melaka siap nak bagi hadiah lagi kepada sesapa yang dapat tangkap buaya ni. Kawan-kawan aku yang selalu gi tangkap udang kat pantai waktu malam pun selalu berselisih dengan makhluk ni.

Mungkin benar, buaya ni hanyut sampai ke laut semasa banjir dulu
tapi buaya ni daah berevolusi
dia menyesuaikan dirinya dengan air masin
dan terbukti dia boleh hidup di dalam air masin
Jadik... sindiri mau ingat la..
 

ykenobi

Super Active Member
Joined
Nov 19, 2008
Messages
6,422
Reaction score
14
Points
65
adoii....bukan jaws ker yg gigit ritu?...:-?
klo jaws dh geget abis putus dh sebelah org tuh..hehe..buaya mane plak sesat nie..bahaya tul laa..PD dh tak selamat :eek:
 

hanamichie

Active Member
Joined
Mar 14, 2008
Messages
2,297
Reaction score
1
Points
25
sapa tau citer buaya kat tjg bidara.. ada yg kata org lahir kembar dgn buaya dan buaya tu selalu tlg nelayan2 atau carikan magsa2 yg lemas kat sana...
 

KIOS

Legendary Member
Joined
Oct 24, 2008
Messages
15,888
Reaction score
93
Points
120
ari tu pakar perikanan dah buat pengesahan yg gigit bukan ikan.

so, dia kata buaya pulak yg gigit. sedangkan dia tak nampak pon ape.
polis pon kata bukan buaya. kalo buaya byk kesan gigitan n rasanya dah kene tarik ke tengah laut dah (ikut pengalaman polis sediri)..

mayb karang mati atau objek2 lain yg dok dalam air tu. lagi pon tempat dia mandi tu bukan tempat mandi umum yg dah digazetkan PBT...
 

zamreda

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
51
Points
120
entah2 ade kayu tajam ker besi tah dlm air tu...
 

T€ññØ

Fun Poster
Joined
Oct 29, 2009
Messages
501
Reaction score
0
Points
10
entah2 ade kayu tajam ker besi tah dlm air tu...
huh..boleh jadi gak kot..
tp mangsa yg boleh rasa sendiri...
sbb rasa berbeza kalau kena gigit @ terlanggar sesuatu..
naik seram plak nak mandi kt PD...:(
 

alonso

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Mar 1, 2008
Messages
62,520
Reaction score
426
Points
531
kalo betul buaya,dia da kene libas2 da
 
Sponsored Post
Top
Log in Register