BTC USD 38,219.2 Gold USD 1,801.34
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Mukjizat di sebalik BISMILLAH

tuksidang

Banned
Joined
Jul 26, 2008
Messages
4,972
Reaction score
462
Points
41
Mukjizat di sebalik BISMILLAH

BISMILLAH adalah sebutan/nama singkat dari lafaz "BISMILLAHIR ROHMAANIR ROHIIM" yang bermaksud: "Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang."

KELEBIHAN-KELEBIHAN BISMILLAH

1) Yang pertama ditulis Qalam adalah BISMILLAH. Maka apabila kamu menulis sesuatu, maka tulislah BISMILLAH pada awalnya kerana BISMILLAH tertulis pada setiap wahyu yang Allah turunkan kepada Jibrail.

2) "BISMILLAH untukmu dan umatmu, suruhlah mereka apabila memohon sesuatu dengan BISMILLAH. Aku tidak akan meninggalkannya sekejap mata pun sejak BISMILLAH diturunkan kepada Adam." (Hadith Qudsi)

3) Tatkala BISMILLAH diturunkan ke dunia, maka semua awan berlari ke arah barat, angin terdiam, air laut bergelora, mendengarkan seluruh binatang dan terlempar semua syaitan.

4) Demi Allah dan keagunganNya, tidaklah BISMILLAH itu dibacakan pada orang sakit melainkan menjadi ubat untuknya dan tidaklah BISMILLAH dibacakan di atas sesuatu melainkan Allah beri berkat ke atasnya.

5) Barangsiapa yang ingin hidup bahagia dan mati syahid, maka bacalah BISMILLAH setiap kali memulakan sesuatu perkara yang baik.

6) Jumlah huruf dalam BSMILLAH ada 19 huruf dan malaikat penjaga neraka ada 19. Ibnu Mas'ud berkata: "Sesiapa yang ingin Allah selamatkan dari 19 malaikat neraka maka bacalah BISMILLAH 19 kali setiap hari."

7) Tiap huruf BISMILLAH ada JUNNAH (penjaga/khadam) hingga tiap huruf berkata, "Siapa yang membaca BISMILLAH maka kamilah kekuatannya dan kamilah kehebatannya. "

8) Barangsiapa yang memuliakan tulisan BISMILLAH nescaya Allah akan mengangkat namanya di syurga yang sangat tinggi dan diampunkan segala dosa kedua orang tuanya.

9) Barangsiapa yang membaca BISMILLAH maka akan bertasbihlah segala gunung kepadanya.

10) Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 21 kali ketika hendak tidur, maka akan terpelihara dari gangguan syaitan, kecurian dan kebakaran, maut mendadak dan bala.

11) Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 50 kali di hadapan orang yang zalim, hinalah dan masuk ketakutan dalam hati si zalim serta naiklah keberanian dan kehebatan kepada si pembaca.


Sabda Rasulullah, "siapa yang menyampaikan satu ilmu dan orang
mengamalkannya maka dia akan beroleh pahala walaupun sudah tiada...."
 
Last edited:
Sponsored Post

nizamac79

InstaForex Official, Introducing Broker
Platinum Member
Joined
Jul 31, 2007
Messages
4,605
Reaction score
56
Points
30
maha besar ALLAH :)
 

shah9744

Active+ Member
Joined
Nov 2, 2007
Messages
4,710
Reaction score
1
Points
25
mulakan lah sesuatu dengan bacaan "Bismillah"
 

carnationmyra

CG Top Poster Club
Joined
May 9, 2008
Messages
22,152
Reaction score
165
Points
123
setiap kali nk tdo..mesti mama ak pesan bace bismillah 21 kali...
 

Ran

Active+ Member
Joined
Oct 23, 2007
Messages
4,979
Reaction score
63
Points
40
lg satu petua aku dpt dr org tua, Pak XXXXX namanya, dia ckp kalo nak lembutkan hati isteri, amalkan baca Bismilah 21kali lepas solat fardu. sape2 nak poligami bleh di amalkan gak. :D

elok na klu sruh norman hakim baca ni..mdh2an lmbut hati abby tu terima madunya..
 

Wea Izre

Legendary Member
Joined
Apr 13, 2007
Messages
14,026
Reaction score
33
Points
120
owh macam tu ke,tq good info
 

adil2604

Super Active Member
Joined
Jun 13, 2008
Messages
7,146
Reaction score
153
Points
73
elok na klu sruh norman hakim baca ni..mdh2an lmbut hati abby tu terima madunya..

betul gak..aku ingat ko kena bgtau dia lar..mungkin dia tak tau...:eek::eek::eek:
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register