BTC USD 37,774.9 Gold USD 1,778.76
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Covid-19 Muka Macam Melayu, Lelaki Ini Sampai Letak IC Atas Meja Takut Kena Tuduh Tak Puasa

akudotcom

Legendary Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
15,556
Reaction score
2,415
Points
201

[VIDEO] Muka Macam Melayu, Lelaki Ini Sampai Letak IC Atas Meja Takut Kena Tuduh Tak Puasa​

Aah lah muka dia macam melayu.
8a2626883cf893f399da39ee32f16c29.jpg


Malaysia memang terkenal sebagai sebuah negara yang mempunyai pelbagai bangsa dan agama

Disebabkan itu, kita harus saling menghormati dan memahami adat dan budaya kaum berbeza supaya negara berada dalam keadaan yang harmoni.

Seperti yang semua tahu, negara kita mempunyai 3 bangsa utamanya iaitu Melayu, Cina dan India. Bulan ini juga merupakan bulan Ramadan yang mewajibkan semua umat Islam untuk berpuasa.

Namun, lain pula dengan video yang tular di TikTok ini apabila seorang lelaki terpaksa meletakkan kad pengenalannya di atas meja kerana takut orang salah faham mengenai dirinya.

Lihat video penuh itu di bawah:

Letak kad pengenalan atas meja sebab takut orang keliru makan semasa bulan puasa​

Menerusi video tersebut, kelihatan seorang lelaki bersama rakannya sedang mencari barangan keperluan mereka di sebuah pusat beli-belah.

Namun, rakannya berbangsa India itu meminta agar singgah di sebuah restoran untuk makan kerana dia tidak tahan lapar. Dia kemudian menemani rakannya itu untuk makan.

Tetapi, apa yang lebih menghiburkan adalah, disebabkan muka rakannya itu kelihatan seperti orang Melayu, dia sampai meletakkan kad pengenalannya di atas meja kerana takut orang akan salah faham.

Kejadian itu membuatkan rakannya tergelak kecil melihatnya gelagatnya itu. Difahamkan video itu diambil sebelum berkuatkuasanya Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) iaitu sebelum kerajaan membuat larangan untuk orang ramai makan di restoran.
d98d.png

Image via @nick_sohide (TikTok)
e1f8.png

Image via @nick_sohide (TikTok)

"Ni mesti pernah kena tegur kes muka macam Melayu" - Netizen

Dalam pada itu, tinjauan di ruangan komen mendapati rata-rata netizen turut terhibur melihat gelagat lelaki tersebut.

Malah, ada yang berpendapat mesti dia melakukan perkara sedemikian kerana pernah ditegur mukanya seperti orang Melayu.

Ketika artikel ini ditulis, video berkenaan telah meraih 1M views, 76.2K likes dan 1,081 commentsdi TikTok.

Berikut di bawah adalah antara komen menarik daripada netizen di TikTok:
82b4.png

Image via @nick_sohide (TikTok)
cb18.png

Image via @nick_sohide (TikTok)
1838.png

Image via @nick_sohide (TikTok)
b37f.png

Image via @nick_sohide (TikTok)
b5df.png

Image via @nick_sohide (TikTok)
dcc2.png

Image via @nick_sohide (TikTok)
6254.png

Image via @nick_sohide (TikTok)

Kesian dia, makan pun macam takut-takut ya :p

 
Sponsored Post

shah_ae

Legendary Member
Joined
Oct 27, 2008
Messages
15,717
Reaction score
703
Points
171
komen last...
ape kene mengene dgn respek agama Islam?
 

dloanman

CG Top Poster Club
Joined
Apr 15, 2012
Messages
27,546
Reaction score
2,042
Points
206
den raso x perlu letak IC, pakai ajo tatoo palsu yg belambak2 jual online klu nk mkn kek luar, org tengok ado tatoo yakinlah dio bkn melayu Islam

anyways tmksh sahabat2 non muslim sbb respek org Islam yg poso
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Mar 15, 2010
Messages
299,337
Reaction score
12,851
Points
2,376

[VIDEO] Muka Macam Melayu, Lelaki Ini Sampai Letak IC Atas Meja Takut Kena Tuduh Tak Puasa​

Aah lah muka dia macam melayu.
View attachment 367992

Malaysia memang terkenal sebagai sebuah negara yang mempunyai pelbagai bangsa dan agama

Disebabkan itu, kita harus saling menghormati dan memahami adat dan budaya kaum berbeza supaya negara berada dalam keadaan yang harmoni.

Seperti yang semua tahu, negara kita mempunyai 3 bangsa utamanya iaitu Melayu, Cina dan India. Bulan ini juga merupakan bulan Ramadan yang mewajibkan semua umat Islam untuk berpuasa.

Namun, lain pula dengan video yang tular di TikTok ini apabila seorang lelaki terpaksa meletakkan kad pengenalannya di atas meja kerana takut orang salah faham mengenai dirinya.

Lihat video penuh itu di bawah:

Letak kad pengenalan atas meja sebab takut orang keliru makan semasa bulan puasa​

Menerusi video tersebut, kelihatan seorang lelaki bersama rakannya sedang mencari barangan keperluan mereka di sebuah pusat beli-belah.

Namun, rakannya berbangsa India itu meminta agar singgah di sebuah restoran untuk makan kerana dia tidak tahan lapar. Dia kemudian menemani rakannya itu untuk makan.

Tetapi, apa yang lebih menghiburkan adalah, disebabkan muka rakannya itu kelihatan seperti orang Melayu, dia sampai meletakkan kad pengenalannya di atas meja kerana takut orang akan salah faham.

Kejadian itu membuatkan rakannya tergelak kecil melihatnya gelagatnya itu. Difahamkan video itu diambil sebelum berkuatkuasanya Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) iaitu sebelum kerajaan membuat larangan untuk orang ramai makan di restoran.
View attachment 367993
Image via @nick_sohide (TikTok)
View attachment 367994
Image via @nick_sohide (TikTok)

"Ni mesti pernah kena tegur kes muka macam Melayu" - Netizen

Dalam pada itu, tinjauan di ruangan komen mendapati rata-rata netizen turut terhibur melihat gelagat lelaki tersebut.

Malah, ada yang berpendapat mesti dia melakukan perkara sedemikian kerana pernah ditegur mukanya seperti orang Melayu.

Ketika artikel ini ditulis, video berkenaan telah meraih 1M views, 76.2K likes dan 1,081 commentsdi TikTok.

Berikut di bawah adalah antara komen menarik daripada netizen di TikTok:
View attachment 367995
Image via @nick_sohide (TikTok)
View attachment 367996
Image via @nick_sohide (TikTok)
View attachment 367997
Image via @nick_sohide (TikTok)
View attachment 367998
Image via @nick_sohide (TikTok)
View attachment 367999
Image via @nick_sohide (TikTok)
View attachment 368000
Image via @nick_sohide (TikTok)
View attachment 368001
Image via @nick_sohide (TikTok)

Kesian dia, makan pun macam takut-takut ya :p


Muka tak nampak macam Melayu pun
Iras² Bangla, India tu ada la 😁
 

lats840

Active+ Member
Joined
Mar 15, 2009
Messages
2,671
Reaction score
611
Points
81
Time kek tganu dulu, den ado classmate org sabah...
Muka mcm melayu, nama dlm ic lagi la melayu... Tp dio christian...
Nama sebonar dlm ic tk leh la den koba..
Tp nama melayu la.. Cth leman bin ali...
Dio bg tau den, kek sabah mmg bnyk nama mcm ni...
Word 'bin' tu org christian pun guna, sbb maksud bin tu 'belong in name'
Mulo2 den mcm tk cayo l, tp lpas den tgk nama kwn2 lak.. Cth robert bin sam, peter bin joe...
Baru den tau ada org christian kek sabah pakai nama siap ado 'bin'

Tp yg klakar nye, namo dio dgn adik beradik dio je yg mcm melayu...
Nama kwn2 lain, ade omputih skit...
Hhahhaaa...

Kesian, time mkn dlm bln puasa slalu polis dtg...
Kne tnjuk ic, sbb ic dio tkde tulis Islam..
Dah la muko melayu....
Hahahaa..
 

iced_coolz

Active Member
Joined
May 18, 2013
Messages
1,158
Reaction score
276
Points
41
Time kek tganu dulu, den ado classmate org sabah...
Muka mcm melayu, nama dlm ic lagi la melayu... Tp dio christian...
Nama sebonar dlm ic tk leh la den koba..
Tp nama melayu la.. Cth leman bin ali...
Dio bg tau den, kek sabah mmg bnyk nama mcm ni...
Word 'bin' tu org christian pun guna, sbb maksud bin tu 'belong in name'
Mulo2 den mcm tk cayo l, tp lpas den tgk nama kwn2 lak.. Cth robert bin sam, peter bin joe...
Baru den tau ada org christian kek sabah pakai nama siap ado 'bin'

Tp yg klakar nye, namo dio dgn adik beradik dio je yg mcm melayu...
Nama kwn2 lain, ade omputih skit...
Hhahhaaa...

Kesian, time mkn dlm bln puasa slalu polis dtg...
Kne tnjuk ic, sbb ic dio tkde tulis Islam..
Dah la muko melayu....
Hahahaa..
Tahun 1996 pernah belajar kat kolej di kk.
A'ah. Duk sekali dgn warga tempatan dan sarawak. Memula keliru juga tgk nama mcm melayu, ada bible dlm bahasa melayu, makan minum yg tak halal. Rupanya kristian.
Lagi satu yg dayak or iban kristian asal sarawak yg perempun, nama ada binti cth kisma binti ali. Mcm mana tu, apa shortform b.i.n.t.i plak tu...
Sepanjang duk dgn diorang, tkde plak di beritau yg b.i.n tu adalah shortform.
Yg pasti mmg bin dan binti tu ikut budaya setempat.
 

lats840

Active+ Member
Joined
Mar 15, 2009
Messages
2,671
Reaction score
611
Points
81
Tahun 1996 pernah belajar kat kolej di kk.
A'ah. Duk sekali dgn warga tempatan dan sarawak. Memula keliru juga tgk nama mcm melayu, ada bible dlm bahasa melayu, makan minum yg tak halal. Rupanya kristian.
Lagi satu yg dayak or iban kristian asal sarawak yg perempun, nama ada binti cth kisma binti ali. Mcm mana tu, apa shortform b.i.n.t.i plak tu...
Sepanjang duk dgn diorang, tkde plak di beritau yg b.i.n tu adalah shortform.
Yg pasti mmg bin dan binti tu ikut budaya setempat.
Yup..
Lelaki guna bin..
Pompuan guna binti..
Hehehee...

Ni ade contractor aku jumpa...
Peter bin jokie...
Tp muka mcm cina la...
Tk de la kne tngkap kalo mkn kat kedai siang hari di bulan ramadhan..
Hahahha..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register