mufi perlis x suka org pi ziarah kubur hari raya...sebab katanya nabi x pernah buat

CG Sponsors




ed_zero

Super Active Member
Joined
Sep 24, 2009
Messages
5,194
Reaction score
160
Points
73
ayah dia benar2 seorg yg berilmu..serta adik beradik dia pun..ayah dia pun menolak fahaman dia bawa sebab sesat..mengaku bermazhab hambali tetapi lari/keluar Dr aliran mazhab hambali..itu cerita sebenar..
wahabi totok mana percaya semua tu..bg depa ibnu taimiyah tu mcm dewa la..lg hebat drpd imam 4 mazhab..imam ahmad bin hanbal pun berguru dgn imam syafie..yg wahabi totok ni panggil piie je...musibat x? cedok internet ckp wahabi yg build arab saudi..apa kejadahnya..bani saud sekongkol dgn usa & yahudi jatuhkan negara arab lain baru tubuhkan arab saudi..sebab tu nama saudi..sempena bani saud yg perintah...akhir hayat ibnu taimiyah bertaubat pun bukan depa tahu cerita pun..konon puja ulamak wahabi..tapi x tau tu ular dalam semak
 
Sponsored Post

dausbiz

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Apr 27, 2015
Messages
51,367
Reaction score
1,582
Points
596
tak salah pi melawat

bila pi kubur

baru la insaf

dok pikiaq macam macam

last masuk dalam

baguih pa insafkan diri
 

angkasa

Active+ Member
Joined
Nov 16, 2009
Messages
2,949
Reaction score
19
Points
25
X salah langsung.ASAS KEJAHATAN ialah EXTREMIST/BERSIKAP MELAMPAU...

Time raya majoriti semua adik beradik ada jadi DALAM BERGEMBIRA di hari raya kita MASIH ADA BATASAN GEMBIRA DAN TIDAK LUPAKAN YG TIADA,bukan nak suruh menangis dr pagi raya sampai raya ke tiga.x salah/tiada larangan pun dr segi syariat,bukan nak puja kubur suruh mayat bangkit makan kueh raya...

ASAS KEJAHATAN ialah EXTREMIST/BERSIKAP MELAMPAU...
Nauzubillahiminzalik...
 

02047haf

Active+ Member
Joined
May 22, 2015
Messages
2,852
Reaction score
153
Points
48
wahabi totok mana percaya semua tu..bg depa ibnu taimiyah tu mcm dewa la..lg hebat drpd imam 4 mazhab..imam ahmad bin hanbal pun berguru dgn imam syafie..yg wahabi totok ni panggil piie je...musibat x? cedok internet ckp wahabi yg build arab saudi..apa kejadahnya..bani saud sekongkol dgn usa & yahudi jatuhkan negara arab lain baru tubuhkan arab saudi..sebab tu nama saudi..sempena bani saud yg perintah...akhir hayat ibnu taimiyah bertaubat pun bukan depa tahu cerita pun..konon puja ulamak wahabi..tapi x tau tu ular dalam semak

Memang musibat. Sejarah wahabi ni dah lama dan penuh dengan darah. Ramai yang tak nampak. Even zaman atuk nenek kita dulu pun ada pertembungan antara golongan tua dan golongan muda.

Ramai yang tak jelas dan confuse. Keliru habis. Puncanya sebab tak kenal betul-betul siapa wahabi ni.

Apa yang bahaya dakyah wahabi ni adalah di peringkat akhir sangat ekstrem dan menjurus kepada takfir. Di peringkat awal, modus operandi menimbulkan masalah-masalah khilaf. Kemudian perlahan-lahan menjadi semakin ekstrem.
 

AlYamani

Legendary Member
Joined
Jan 23, 2011
Messages
12,022
Reaction score
557
Points
161
Syiah ni kalau boleh semua pandangan sunnah dia nak anti...

pantang orang kemuka hadith sunnah,dia nak pertikai...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register