BTC USD 17,234.4 Gold USD 1,790.00
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Muat naik kandungan sumbang, Zul Ariffin didenda RM30,000

lau_kau

CG Top Poster Club
gem
Messages
27,843
Top Poster #4
Joined
Aug 2, 2007
Messages
27,843
Reaction score
5,829
Points
481
Awards
1
Dia bukan malaikat
Tak lari dari kesilapan
Kena hukum pun dah
Move on
Salah tu tetap salah tu hakikat yg dia kena terima....tp mungkin dia dh insaf dh taubat...minta maaf pun dh...jd kt xyah la menghukum dia menghina dia
 
Sponsored Post

rinoa99

Legendary Member
gem
Messages
19,485
Joined
Jun 5, 2022
Messages
19,485
Reaction score
2,584
Points
251
Awards
1
Yang lain semua malaikat - Zul Ariffin

---

Dalam kes ni dia kene jaga diri, sebab orang kenal dia..
Bila menggunakan media social pastikan identiti adalah annonymous/fake account dll..


1664857624145.png

Koyak ya bang?
Umur dah 36 tahun.
Tapi masih main" bab ugama
Kesian
 

TT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgem
Messages
165,139
Joined
Jan 13, 2009
Messages
165,139
Reaction score
22,627
Points
1,831
Awards
1
Blazer putih sapa. Hot pulak

Benda boleh tolak, but he choose delicious.
 

jaws_am

CG Top Poster Club
gemgem
Messages
23,124
Joined
May 29, 2008
Messages
23,124
Reaction score
10,068
Points
631
Awards
1
Koyak ya bang?
Umur dah 36 tahun.
Tapi masih main" bab ugama
Kesian

dia bukan main bab ugama..

cuma dia nak cerita tentang realiti kehidupan skrng..
dia promote je..

---

Zul Ariffin nasihat hati-hati ‘jual diri’ dalam media sosial

ZUL Ariffin bercakap kepada pemberita selepas dirinya didakwa di bawah Akta Komunikasi dan Multimedia (AKM) 1998 di Mahkamah Sesyen Sepang - UTUSAN/FAISOL MUSTAFA
Oleh KAMARIAH KHALIDI
4 Oktober 2022, 2:14 pm


SEPANG: Pelakon terkenal, Zul Ariffin mengingatkan golongan artis untuk lebih berhati-hati jika diminta memuat naik sebarang klip video bagi tujuan promosi dalam platform media sosial masing-masing.

Menurut aktor berusia 36 tahun itu, apa yang berlaku dan hukuman yang dikenakan terhadapnya harus dijadikan iktibar supaya tidak terkena kepada individu lain.

“Semua orang lakukan kesilapan, sekurang-kurangnya ia menjadi pengajaran kepada orang di luar sana dan pengajaran kepada semua pelakon, kalau disuruh post (muat naik) itu, tak payah lah akur sangat, betul tak?

“Kalau disuruh ‘post’, dibakar-bakar untuk tujuan promosi kepada artis di luar sana berhati-hati lah, jadikan (kes) saya sebagai contoh,” katanya ketika ditemui pemberita di lobi Kompleks Mahkamah Sepang di sini hari ini.

Pelakon lelaki popular itu didenda RM30,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini selepas mengaku bersalah memuat naik klip video bersifat sumbang di akaun Instagramnya, Mac lalu.

Hakim Noorhisham Mohd Jaafar menjatuhkan hukuman itu terhadap Zul, 36, selepas dia mengaku bersalah atas pertuduhan itu.

Dia didakwa mengikut Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 dengan penggunaan tidak wajar kemudahan atau perkhidmatan rangkaian yang memperuntukkan denda tidak lebih RM50,000 atau penjara tidak lebih setahun atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.

Zul yang terkenal menerusi filem Tombiruo: Penunggu Rimba dan Sangkar itu turut mengakui kesilapannya memuat naik klip video ‘trailer’ berkenaan dan reda dengan hukuman denda dikenakan oleh mahkamah.

“Secara jujurnya, macam ini lah, saya tahu salah saya sebab ‘post’, jadi, kalau saya tak mengaku bersalah, kes ini masih lagi berterusan.

“Saya tak nak hidup dengan rasa macam itu, jadi, saya anggap (pengakuan) bersalah ini bukan semata-mata saya bersalah dengan kelakuan, (tetapi) saya bersalah dengan Allah SWT, jadi saya ambil langkah berani untuk mengaku bersalah,” ujarnya.

Dalam masa sama, Zul turut menggelarkan kesemua pihak yang turut terlibat dengan video klip berkenaan sebagai ‘malaikat’ dan dia tidak kisah mengambil tanggungjawab untuk mengaku kesalahannya memuat naik klip video itu.

“Sebab yang lain yang terlibat semua malaikat, saya seorang sahaja yang tak, jadi, saya lah mengaku bersalah.. tak mengapa.

“Saya (mengaku) sebab tak nak bazir masa semua orang, mahkamah atau sesiapa sahaja, jadi, saya mengaku bersalah sebab ‘post’,” katanya.
 

rinoa99

Legendary Member
gem
Messages
19,485
Joined
Jun 5, 2022
Messages
19,485
Reaction score
2,584
Points
251
Awards
1
dia bukan main bab ugama..

cuma dia nak cerita tentang realiti kehidupan skrng..
dia promote je..

---

Zul Ariffin nasihat hati-hati ‘jual diri’ dalam media sosial

ZUL Ariffin bercakap kepada pemberita selepas dirinya didakwa di bawah Akta Komunikasi dan Multimedia (AKM) 1998 di Mahkamah Sesyen Sepang - UTUSAN/FAISOL MUSTAFA
Oleh KAMARIAH KHALIDI
4 Oktober 2022, 2:14 pm


SEPANG: Pelakon terkenal, Zul Ariffin mengingatkan golongan artis untuk lebih berhati-hati jika diminta memuat naik sebarang klip video bagi tujuan promosi dalam platform media sosial masing-masing.

Menurut aktor berusia 36 tahun itu, apa yang berlaku dan hukuman yang dikenakan terhadapnya harus dijadikan iktibar supaya tidak terkena kepada individu lain.

“Semua orang lakukan kesilapan, sekurang-kurangnya ia menjadi pengajaran kepada orang di luar sana dan pengajaran kepada semua pelakon, kalau disuruh post (muat naik) itu, tak payah lah akur sangat, betul tak?

“Kalau disuruh ‘post’, dibakar-bakar untuk tujuan promosi kepada artis di luar sana berhati-hati lah, jadikan (kes) saya sebagai contoh,” katanya ketika ditemui pemberita di lobi Kompleks Mahkamah Sepang di sini hari ini.

Pelakon lelaki popular itu didenda RM30,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini selepas mengaku bersalah memuat naik klip video bersifat sumbang di akaun Instagramnya, Mac lalu.

Hakim Noorhisham Mohd Jaafar menjatuhkan hukuman itu terhadap Zul, 36, selepas dia mengaku bersalah atas pertuduhan itu.

Dia didakwa mengikut Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 dengan penggunaan tidak wajar kemudahan atau perkhidmatan rangkaian yang memperuntukkan denda tidak lebih RM50,000 atau penjara tidak lebih setahun atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.

Zul yang terkenal menerusi filem Tombiruo: Penunggu Rimba dan Sangkar itu turut mengakui kesilapannya memuat naik klip video ‘trailer’ berkenaan dan reda dengan hukuman denda dikenakan oleh mahkamah.

“Secara jujurnya, macam ini lah, saya tahu salah saya sebab ‘post’, jadi, kalau saya tak mengaku bersalah, kes ini masih lagi berterusan.

“Saya tak nak hidup dengan rasa macam itu, jadi, saya anggap (pengakuan) bersalah ini bukan semata-mata saya bersalah dengan kelakuan, (tetapi) saya bersalah dengan Allah SWT, jadi saya ambil langkah berani untuk mengaku bersalah,” ujarnya.

Dalam masa sama, Zul turut menggelarkan kesemua pihak yang turut terlibat dengan video klip berkenaan sebagai ‘malaikat’ dan dia tidak kisah mengambil tanggungjawab untuk mengaku kesalahannya memuat naik klip video itu.

“Sebab yang lain yang terlibat semua malaikat, saya seorang sahaja yang tak, jadi, saya lah mengaku bersalah.. tak mengapa.

“Saya (mengaku) sebab tak nak bazir masa semua orang, mahkamah atau sesiapa sahaja, jadi, saya mengaku bersalah sebab ‘post’,” katanya.

Dia sentuh perempuan bukan mahram
Siap dukung lagi 🤦‍♂️
Kira main" bab ugama lah tu
 

jaws_am

CG Top Poster Club
gemgem
Messages
23,124
Joined
May 29, 2008
Messages
23,124
Reaction score
10,068
Points
631
Awards
1
Ketika ditanya sama ada siri bertajuk ‘Perempuan Itu’ akan ditayangkan di televisyen, Zul meminta supaya perkara tersebut diajukan kepada penulis skrip.

“Tak tahu lah, kena tanya penulis skrip yang berkarya, kena tanya malaikat yang berkarya jangan tanya saya, saya dah kena denda,” ujarnya.


:p
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
388,706
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
388,706
Reaction score
25,675
Points
2,836
Awards
1
Ketika ditanya sama ada siri bertajuk ‘Perempuan Itu’ akan ditayangkan di televisyen, Zul meminta supaya perkara tersebut diajukan kepada penulis skrip.

“Tak tahu lah, kena tanya penulis skrip yang berkarya, kena tanya malaikat yang berkarya jangan tanya saya, saya dah kena denda,” ujarnya.


:p

Sempat lagi nak perli netizen yang kecam dia 😄
 

rinoa99

Legendary Member
gem
Messages
19,485
Joined
Jun 5, 2022
Messages
19,485
Reaction score
2,584
Points
251
Awards
1
Jul dengan malaikatnya :LOL:
Sebelum ni pun ada artis yg bila dah kantoi akan meroyan guna perkataan malaikat.
Tak nampak cerdik la guna malaikat
lol
 
Last edited:

TT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgem
Messages
165,139
Joined
Jan 13, 2009
Messages
165,139
Reaction score
22,627
Points
1,831
Awards
1
Betol la tu ripin kata, yg retis lain lepas je xpernah plak naik kena dakwa

Next nak tgk kak km plak kena
 
Sponsored Post

Top
Log in Register